Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by KiM »

Tusen takk for svar! Da vet jeg alt jeg trenger å vite \:D/
ingen KiM, ingen kos
stoppitide
MC: Ducati Monster S2R 800

Post by stoppitide »

Noen som henger med her fremdeles?

Er det slik at når dette skal av hjelmen for å lades, eller rett og slett ikke brukes på solo-turer, så må høyttalerne også taes ut. Det ser slik ut på bildene.
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

neida... den "dingsen" som sitter på utsiden tar du av enkelt og lader den... du trenger ikke å demontere noe som helst :)

har en og er kjempefornøyd :)
1.3.1.2
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

Kjøpte ifjor får og ha når jeg kjørte med guttungen på 8 år bakpå. Synes høytaleren var vanskelig å feste slik at den traff øre jeg. Synes også det gjorde vondt når jeg tok hjelmen av og på.

Og ikke nok med at jeg synes det var vanskelig på meg, men det var jo enda værre å treffe øre på gutteungen da, og han klarer det ikke selv. Disse høytalerene har jo borrelås på en side så de skal feste seg. Men med og ta av hjelmen så løsnet de hos meg, og som sagt gjorde vondt og ta av hjelmen. Så jeg synes det var mer mas og bruke de faktisk. Brukte de aldre på tur.

Har lurt på om jeg skal prøve å feste dem på innsiden av hjelmforet. Skjære opp og sy igjen, men blir vel ikke noe bedre det heller, for da for vel ikke borrelåsen på høytaleren festet seg.

Opplever dere som bruker det slik som meg. Er dette bare nybegynner feil som går seg til, eller er det litt styr...
Image
offpist
MC: Yamaha R1 07.

Post by offpist »

Jeg har flere Q2 slike sett og bruker det på både passasjer og fører.
Innsiden av trekket er helt klart å foretrekke og noe annet har jeg ikke en gang vurdert.

Bruker den også i paraglider hjelmen min og har brukt den masse! Kult å kunne ta telefonen selv om man svever 2-3000 meter over bakken.
Mogen
MC: Suzuki GSX-R 750 k9

Post by Mogen »

Bruker selv Q2 siden eg øvelsekjører, og den funker fint den..
Var litt stress å få høytalerne til å passe perfekt til å begynne med, men i hjelmen min er det "uthula" eit område til øret fra før av og høytalerne får fin plass inni dei :)
Går bedre en forventa på norske svingete veier med blokader i mellom, og er ikkje noe problem at det ligger noen biler imellom oss heller..

Scala Rider har fått dårlig karakter hos Bike foreksempel, men er kjempe fornøyd eg \:D/
Carlsberg

Post by Carlsberg »

offpist wrote:Jeg har flere Q2 slike sett og bruker det på både passasjer og fører.
Innsiden av trekket er helt klart å foretrekke og noe annet har jeg ikke en gang vurdert.

Bruker den også i paraglider hjelmen min og har brukt den masse! Kult å kunne ta telefonen selv om man svever 2-3000 meter over bakken.
Snakker vi likt her ang å feste høytaleren på innsiden av trekket. Har du sprettet opp stoffet for så å lagt høytaleren inn og sydd igjen.... eller hvordan har du gjort det?
Image
offpist

Post by offpist »

Carlsberg:
Nå er det sikkert forskjell i hjelmene ute og går men jeg har ikke trengt å sprette i stoffet.
Men du må ikke være redd for å demontere hjelmen og ta ut panelene.
Start i front og jobb deg bakover.

Fra utsiden
Image

Innsiden fører hjelm.
Image

Innsiden paraglider hjelm
Image

Innsiden passasjer hjelm
Image

Hjelmene godkjennes av husets sjef.
Image
Carlsberg

Post by Carlsberg »

Takk for bilder og tips. Jeg har ikke tatt av panelene i hjelmen, trodde det var vanskelig å få de skikkelig på plass igjen. Så da har ikke ledningene var godt skjult og da bli de jo dratt i nå jeg tar av og på hjelmen.

Så jeg jeg får gjøre en grundig jobb med å "montere" det skikkelig og prøve igjen. :D
Image
offpist

Post by offpist »

Jupp..
Å ta ut panelene, skjule lednigene, plassere mikrofonene og sette sammen igjen er gjort på 15-30 min.

Har forøvrig også montert et sett i helikopter/fly hjelmen min.
Måtte demontere scala rider branketten og montere en skjermet 4 leders kabel som forsyner mikrofon og høytaler signalet fra HF til øreklokkene.
Der kobles det til eksisterende mikrofon og høyttaler.. fungerer utmerket, selv med høy motorstøy.

Image
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Er det noen som har erfaringer med Q2 og ørepropper? Jeg har en Arai RX-7, og den er ikke spesielt lydisolert. Kjører jeg langt uten ørepropper så blir jeg "tulen i haude". Hører man fortsatt hva som blir sagt om man har ørepropper?
Carlsberg

Post by Carlsberg »

Bra spørsmål, har samme hjelme jeg også. Og kjører med spesiallagde ørepropper. Jeg får ikke gitt noe godt svar før jeg prøver selv til våren. Noen som vet noe mer?
Image
offpist

Post by offpist »

Kan ikke si jeg har testet det i praksis, men kan si at Q2 har bra høytalere som kan spille veldig høyt.
På full guffe så er det alt for høyt..
Så jeg vil tro det skulle fungere utmerket med ørepropper også.
Joachim

Post by Joachim »

Har vel nevnt det til deg før, men fadern mener komboen ørepropper og Q2 er helt kurant, sett bortifra at han fikk problemer med at det ble trangt.
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Ja, stemmer at du sa noe om det. RX-7'en har ganske bra rom rundt ørene (kanskje derfor den er så høylytt?), så tror det skal gå greit. Kommer nok til å gå til anskaffelse av et sett.
Post Reply