Chris: Jepp, jeg har oversett Kawasaki generelt opp igjennom historien, men har jo hatt de fleste andre merkene. Tror jeg skal se litt nærmere på Z1000 og ja

Ja, jeg vurderer å slå til jaasker-anders wrote:Er nok bare å slå til på den sykkelen, 80 er billig. forsikringen var jo enda billigere.
Driver selv å ser på sykkel for tia, vurderer en r6 2001/2002 til 65-75 lapper.
Har fått bekreftelse på forsikringstilbud av terra også, får delkasko på meg selv som 18-åring for 5900 synes dette var en bra pris! har kun vært terra som har villet snakke med meg når jeg sier jeg er 18 og vil forsikre en r6
Terra ville ikke forsikre apriliaen min. Ikke MR2en heller. Har du bil forsikret der? Har du snakket med Gjenstridige? De har vært eneste løsning for meg...asker-anders wrote:Er nok bare å slå til på den sykkelen, 80 er billig. forsikringen var jo enda billigere.
Har fått bekreftelse på forsikringstilbud av terra også, får delkasko på meg selv som 18-åring for 5900 synes dette var en bra pris! har kun vært terra som har villet snakke med meg når jeg sier jeg er 18 og vil forsikre en r6
Hørte no rykter om at fadern din jobba i forsikringsselskap?asker-anders wrote:Er nok bare å slå til på den sykkelen, 80 er billig. forsikringen var jo enda billigere.
Altså, apriliaen din er lettere og har mere hk pr kilo enn en r6 har (når begge er reg som 34 hk). Det er også mulig at aprilia 250 har flere skader enn en r6. At man får forsikret en r6 burde ikke by på problem, men hvis du skal forsikre den med 120 hk og er under 23-24 så blir nok saken litt værre, iallefall hos terra. De ville ikke engang forsikre en gsr 600 med 98 hk. 34 hk gikk greit.inunf wrote:Terra ville ikke forsikre apriliaen min. Ikke MR2en heller. Har du bil forsikret der? Har du snakket med Gjenstridige? De har vært eneste løsning for meg...asker-anders wrote:Er nok bare å slå til på den sykkelen, 80 er billig. forsikringen var jo enda billigere.
Jeg er ikke sikker, men tror ikke de kan nekte deg ansvarsforsikring. Dette er en lovpålagt forsikring, og jeg mener selskapene er pålagt å tegne denne forsikringen. Prisen derimot er en helt annen historie..asker-anders wrote:Har ingen forsikringer fra før av, har en bil som er forsikret i min fars navn i If hvor han er ansatt, men if ville ikke ha meg som bruker av en r6 registrert på pappa, ikke på meg heller (R6 er den værste sykkelen If har ifølge forsikringsfolkene der). så det å ha familie som jobber i if har ikke noe å si.
Skal kun tegne forsikring på r6 hos terra, dette var visst noe de egentlig ikke gjorde hvis en ikke er kunde fra før av (kanskje jeg ble ett unntak) har pratet med Gjenstridige, If,Trygvesta(bare dritt), Enter, Bluewater, Storebrand og noen fler... ingen som vil ha meg... de sier at hvis mine foreldre flytter sine forsikringer inn i dems selskap kan jeg kanskje få tilbud på mc-forsikring neppe på en R6.
men det kommer nok helt annpå hvem man prater med og når....
Men tenker jeg holder meg til tilbudet jeg har fått av terra.
Orker ikke mere av: Du vil ha et tilbud på forsikring av mc du ja! det skal vi nok fikse! "ja jeg vil gjerne forsikre en 2001 R6 (34hk)" Beklager, Da må du nok ringe ett annet selskap fordi...bla...bla...bla.....
Prøv å forsikre noe som helst der over 100hk før du er 25, så får du nei. Iallefall hvis det har R i navnet.IImilleniumII wrote:At man får forsikret en r6 burde ikke by på problem, men hvis du skal forsikre den med 120 hk og er under 23-24 så blir nok saken litt værre, iallefall hos terra.