Litt slakk streking? Ikke sant. Jeg har hatt min oppe i 165, men den klarer ikke det

ErlingSG wrote:Scooter i det hele tatt. Fikser ikke å kjøre scooter! Sikkert bare jeg som er udugelig, men jeg fikser faen ikke å kjøre scooter!
Har en ganske stor 24mm forgasser i garasjen, den er stor for å være en 24mm. Heter protec eller noe sånnt. Men denne er jo så hinnsides stor at bunnpanna på forgasseren tar nedi motorblokka, så den blir stående alt for skrått. Det jeg kan gjøre er jo å bestille meg et såkaldt variert innsug, det kan jeg jo bøye i vinkler å få mere plass. Men det funker helt greit med 21mm og litt stort dyse. Får kansje litt mer futt på bunn og 2-4km/t høyere toppfart med 24mm. Vi får se, penger har jeg faktisk nok av til sånnt nå så. I første omgang blir det å få på ny PataNegra, nye dekk og få den til å starte. Så kan man dille med alt som heter forgasser osvEvje wrote: Og Mantis, kjøp en større forgasser. Får enormt mye bedre drag med f.eks. en 28mm og mye bedre kjøling. 21mm blir for lite med den sylinderen, du risikerer bare å skjære den når du først kjører litt hardt. Er jo anbefalt 26mm med Manston Racing og PataNegra har jo et par til potensiale gamp så fyr på med 26mm VHST fladslide/28mm roundslide/PWK 28mm flatslide. Og med Pro Race Veiv og 47.6mm sylinder så har du faktisk 76.48 ccm mellom beina.![]()