Jo, men står vel ingen praktiske fakta om det? Når gir politiet seg feks? antall kilometer i timen osv?Lølle wrote:Les tråden fra toppen. Det er dét den handler om.lintho wrote:Hvor "lett" er det å komme seg unna politiet om man blir målt feks i 80km\t i 60 sonen egentlig?
Laser måling på MC
- lintho
- MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Re: Laser måling på MC
Hva mener du?lintho wrote:Jo, men står vel ingen praktiske fakta om det? Når gir politiet seg feks? antall kilometer i timen osv?Lølle wrote:Les tråden fra toppen. Det er dét den handler om.lintho wrote:Hvor "lett" er det å komme seg unna politiet om man blir målt feks i 80km\t i 60 sonen egentlig?
Hva mener du de skal gi seg på/med?
km/t for hva da? avlutte biljakt eller å si "ok, så får du slippe bota?"

Tror han mener at f.eks hvis farten blir farlig, ca 190, så har politiet ikke lov til å fortsette "jakten".
Eneste gode svaret på det er vel: Uinteressant.McBartek wrote:Tror han mener at f.eks hvis farten blir farlig, ca 190, så har politiet ikke lov til å fortsette "jakten".
Det er etter forholdene og forøvrig ikke å anbefale.

Tja, jeg har prøvd å stoppe for politiet. Så dårlig som jeg ble behandlet og all dritten jeg måtte igjennom for å få tilbake lappen så frister det ikke til gjentakelse...
- lintho
Er det så sinnsykt mye? Trodde dem så det som uansvarlig lenge før det..McBartek wrote:Tror han mener at f.eks hvis farten blir farlig, ca 190, så har politiet ikke lov til å fortsette "jakten".
- Marius I
- MC: Honda VFR800 07-mod.
X: Kawasaki ZX9R 98-mod.
X: Yamaha YZF600R Thundercat 99-mod. - Location: Oslo
Som Lølle skrev er det etter forholdene.
De kan ikke kjøre i 190 i Oslo sentrum, men mulig de gjør det på motorvei uten trafikk. De skal avbryte med en gang forfølgelsen blir uforsvarlig. Det betyr ikke at de har gitt deg opp. De kan fortsette jakten i et moderat tempo og med flere biler og lete i området/ veier du kan tenkes å ha kjørt. Vet at flere har blitt tatt litt tid etter selve forfølgelsen. Politiet har også kommet til ulykkessteder der den de forfulgte er innvolvert etter at de har avbrutt jakten. De fleste får et ekstra stressnivå når de blir forfulgt og det går fort utover vurderingsevnen. Da er det lett å gjøre feil og du kan selv tenke deg hva det vil si i 200 km/t.
For de fleste lønner det seg nok å stoppe uansett. Så lenge de får skiltnummeret ditt blir du kalt inn til avhør rimelig kjapt. De fleste kaster kortene på bordet her. Man kan selvfølgelig blånekte og noen få slipper unna med det,men tror det da hadde vært enklere med bot og eventuell inndragelse. Å møte i retten er sjelden positivt hvis ikke du har et vanntett alibi.
Ellers er de fleste rimelig klar over fartsgrensene og vet hva de risikerer i straff for å bryte dem
De kan ikke kjøre i 190 i Oslo sentrum, men mulig de gjør det på motorvei uten trafikk. De skal avbryte med en gang forfølgelsen blir uforsvarlig. Det betyr ikke at de har gitt deg opp. De kan fortsette jakten i et moderat tempo og med flere biler og lete i området/ veier du kan tenkes å ha kjørt. Vet at flere har blitt tatt litt tid etter selve forfølgelsen. Politiet har også kommet til ulykkessteder der den de forfulgte er innvolvert etter at de har avbrutt jakten. De fleste får et ekstra stressnivå når de blir forfulgt og det går fort utover vurderingsevnen. Da er det lett å gjøre feil og du kan selv tenke deg hva det vil si i 200 km/t.
For de fleste lønner det seg nok å stoppe uansett. Så lenge de får skiltnummeret ditt blir du kalt inn til avhør rimelig kjapt. De fleste kaster kortene på bordet her. Man kan selvfølgelig blånekte og noen få slipper unna med det,men tror det da hadde vært enklere med bot og eventuell inndragelse. Å møte i retten er sjelden positivt hvis ikke du har et vanntett alibi.
Ellers er de fleste rimelig klar over fartsgrensene og vet hva de risikerer i straff for å bryte dem

- lintho
Må ikke politiet bevise at det faktisk var "DU" som satt på sykkelen og ikke en kompis? Dette gjor en kompis av meg. Han blånektet hele veien på at det var han som kjørte. Han sa det var en kompis, men man har tydeligvis ikke noen regel om tysting i Norge.
- Marius I
Joda, som jeg skrev kan man blånekte.
Problemet er jo at hvis politiet finner deg lite troverdig i avhør eller du nekter å forklare deg, og de har et visst grunnlag for mistanke, kan de gå til sak. Dette kan være vitner, vidoeopptak osv. Du risikerer altså å måtte forklare deg for retten, kanskje med et ekstra avhør først. Du er ikke pliktig til å oppgi noe som helst i et politiavhør, men det er du i en rettsal. Og retten vil ihvertfall ikke finne mange formildende omstendigheter hvis du blir dømt.
Dette er selvfølgelig helt i verste fall og politiet bruker vel sjelden så mye ressurser på slike saker, men kan jo være noe å ha i bakhodet hvis man vurderer slike løsninger. Selvfølgelig i tillegg til en seriøs risikovurdering.
Det er neppe verdt å ta den sjansen...
Problemet er jo at hvis politiet finner deg lite troverdig i avhør eller du nekter å forklare deg, og de har et visst grunnlag for mistanke, kan de gå til sak. Dette kan være vitner, vidoeopptak osv. Du risikerer altså å måtte forklare deg for retten, kanskje med et ekstra avhør først. Du er ikke pliktig til å oppgi noe som helst i et politiavhør, men det er du i en rettsal. Og retten vil ihvertfall ikke finne mange formildende omstendigheter hvis du blir dømt.
Dette er selvfølgelig helt i verste fall og politiet bruker vel sjelden så mye ressurser på slike saker, men kan jo være noe å ha i bakhodet hvis man vurderer slike løsninger. Selvfølgelig i tillegg til en seriøs risikovurdering.
Det er neppe verdt å ta den sjansen...
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Vi kan heldigvis ikke stole på at politiet avslutter jakten. Noen ganger har de helikopter oppe. Andre ganger bruker de flere biler som er omkring. Og politiet har såpass mye kjøretrening at kjøringen er mye mer risikabel for den som prøver å stikke av enn for politiet. Men noen ganger går det galt. Og essverre så går det noen ganger ut over 3. part. Men jeg mener det faktisk er visshetene om at politiet gir opp om du tar tilstrekkelig stor risiko som er det verste problemet. Hvis du vet at politiet alltid kommer etter uansett så er det mindre grunn til å prøve å stikke av. Nå er det noen kjeltringer som kjører mot fartsretningen fordi de vet" at politiet da antakelig lar dem slippe unna. Så derfor er det litt for ofte gærninger som driver sånn risikosport.lintho wrote:Er det så sinnsykt mye? Trodde dem så det som uansvarlig lenge før det..McBartek wrote:Tror han mener at f.eks hvis farten blir farlig, ca 190, så har politiet ikke lov til å fortsette "jakten".
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
- lintho
Bare så det er sagt spør jeg ikke fordi jeg planlegger å kjøre i fra politiet, men fordi temaet var interessant :p
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Her spør og svarer vi helt hypotetisk. Tross alt så er jo lover og regler gitt for å følges. Og hvis noen trenger en advokat så tar jeg gjerne saken mot et klekkelig honorar.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
- Marius I
Hvor klekkelig må det være for at du forsvarer en som har kjørt ihjel en familie på søndagstur fordi han ikke ville miste lappen i 3 mnd???
Bare spør, siden det var rom for hypotetiske spørsmål og svar. Du skal få slippe å svare
Det er vel få som stikker av i det store og hele. Og de som gjør det har vel som oftest litt alvorligere ting på samvittigheten(i den grad de har noen)
Bare spør, siden det var rom for hypotetiske spørsmål og svar. Du skal få slippe å svare

Det er vel få som stikker av i det store og hele. Og de som gjør det har vel som oftest litt alvorligere ting på samvittigheten(i den grad de har noen)
Hvor har du dette fra? De i politiet jeg kjenner og har hatt en del kontakt med, har latterlig lite kjøretrening. Og jeg syns det er skremmende at de i det hele tatt får suse på saftblanderene og forfølge "forbryterne"Og politiet har såpass mye kjøretrening at kjøringen er mye mer risikabel for den som prøver å stikke av enn for politiet
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube