LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Prat om tung MC.
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Baron von Waffel »

Husk du skal låse dem hver gang også. Og låse dem opp.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om det får en til å sove trygt om natta, så...
IImilleniumII

Post by IImilleniumII »

Hvorfor må du tenke så materialistisk, tenk nytt, tenk Azawakh ;)

Image

"Rasen er primært avlet for å være vakthund for buskap og eiendom"

"Vakt- og forsvarsinstiktet til rasen er meget utpreget, og rasen blir da også av Dog World karaktrisert som en «warrior class dog». "

"Rasen vil naturlig forsvare sin eiers interesser, uten å nøle, enten dette er huset, bilen, barna eller skoene dine"

"Toppfarten kan trolig komme opp i over 65 km/t"

"Utrolig utholdenhet"

"Et 2 meter høyt gjerde er intet hinder for en azawakh, som vil forsere dette med største enkelhet"

"naboens puddel eller katt vil leve farlig"
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Den så ikke direkte farlig ut :-s
ghost

Post by ghost »

kom deg vekk fra byen, så slipper du problmer:) låste aldri gsxrn 1000 2007 (i år2007) nye som jeg hadde.
rerell

Post by rerell »

O_o wrote:Men hjelper det noe med en overkill kjetting hvis du ikke kan få tak i en stor nok lås?
No problem.

Image
IImilleniumII

Post by IImilleniumII »

Gixxerman wrote:Den så ikke direkte farlig ut :-s
Skinnet kan bedra. Den jager nok bort polakkene pga. sin aggresivitet, i tillegg vil de ikke klare å løpe bort fra den. Kan bli litt problemer med å skaffe en da det kun finnes ca 2 stk i Norge pr i dag.
Muffinman
MC: `00 929 Fireblade

Post by Muffinman »

IImilleniumII wrote:
Skinnet kan bedra.
*kremt* Du mener selvfølgelig at man ikke skal skue hunden på hårene...
IImilleniumII

Post by IImilleniumII »

Muffinman wrote:
IImilleniumII wrote:
Skinnet kan bedra.
*kremt* Du mener selvfølgelig at man ikke skal skue hunden på hårene...
Ja ;)

rerell wrote:
O_o wrote:Men hjelper det noe med en overkill kjetting hvis du ikke kan få tak i en stor nok lås?
No problem.

Image
Må si jeg fikk litt sansen for denne låsen. "Du ringer, vi bringer.." Kommer sikkert Mustaffa raskere enn du aner med en unik lås til deg.

Hvorfor ikke bare gå for noe sånt?:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... .m14.l1318

Lest litt på flere forum (engelske), og de som blir frastjålet oftest har en alarm (slik som jeg linket til), kjetting, 2-4 hunder, hus alarm. Uansett hvilken post jeg har sett i står det at så lenge de vil ha sykkelen får de den. De aller fleste stedene blir det anbefalt garasje som det tryggeste. Har du låst garasje med kjetting og alarm skal den være ganske trygg.
synch

Post by synch »

Jeg har en eldre sykkel, så tror ingen tar bryet med å stjele den med det første. Jeg bruker stort sett bare den "rattlåsen". Men er det enkelt for kjeltringer å bryte opp rattlåsen? jeg bare tenker om det er noe poeng å benytte den skivebremsen jeg har liggende, i tillegg?

Jeg har tenkt det så at hvis noen ønsker å ta den med seg når rattlåsen er på, så gjør de det uansett om skrivebremsen er der eller ikke, da de sikkert løfter den opp på en henger og kjører av gårde....
kenna650
MC: Suzuki SV-650.

Post by kenna650 »

Jeg tar meg iallefall bryet å sette på en skivelås. En rattlås knekker de sikkert lett når de bruker 20 sek på en kryptonittlås.
Vet ikke om rattlåsen er FG godkjent heller? Da setter nok selskapet pris på at du har på en annen lås.
Suzuki SV650S

--------
Racing in monaco, is like driving a helicopter in your bedroom. - R. Schumacher
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hehe, nei rattlås er ikke akkurat FG-godkjent :) Men vil de virkelig ha den så løfter de den bare med seg. Så et klipp på youtube hvor noen bøffa en splitter ny gsxr1000 med masse stæsj. Den stod parkert inntil fortauet langs en travel hovedgate i statene, og var låst. De kjørte opp på siden med en van, to store karer hoppet ut og bare lempa den inn. Tok 10-15 sekunder fra de hoppet ut døra, til de dro igjen. :o
Mr.Hoppy
MC: 2001 Yamaha R6

Post by Mr.Hoppy »

Synd du bosset den gamle alarmen. kunne blitt bra dersom du kunne koplet opp en scorpioalarm og brukt det gamle hornet og ledningene som åte.. dette skulle du ha lagt ganske synlig slik at de ble fristet til å klippe ledningen. ledningen skulle imidlertid være gjennomgående forbi hornet og koplet til en krets på scorpioalarmen som utløste den ved strømbrudd. da de klippet ledningen ville det funksjonelle hornet begynne å ule, og de har bæsjet på leggen..

et annet alternativ er kanskje å kjøpe leilighet tilrettelagt for funksjonshemmede, og trillet gullet rett inn i stuen. :smt023
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg får vel sette på "pizzadrev" og dra den på hjulet inn i heisen, og holde inne bakbremsen så jeg får lukket igjen døra. Burde være mulig :-k
MowZ
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm

Post by MowZ »

Do it!
BMW S1000RR, Simply the best!
Post Reply