Oljelekasje på Moto Guzzi Breva

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Halle
MC: Sykkelløs for tiden

Re: Oljelekasje på Moto Guzzi Breva

Post by Halle »

Lølle wrote:Jeg må innrømme at jeg allerede som barn var liten gutt og har en mistanke at jeg heller ikke som melkekjøper ble født erfaren.
Med andre ord; det var en nokså teit sammelikning
:-D
:-)
He he.
Halle
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Halle wrote:
Lølle wrote:Jeg må innrømme at jeg allerede som barn var liten gutt og har en mistanke at jeg heller ikke som melkekjøper ble født erfaren.
Med andre ord; det var en nokså teit sammenlikning
:-D
:-)
He he.
Helt greit ekstrakt :-)
Image
Image
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

BoxerWolf;
Jeg presiserer nok en gang, at jeg ikke kjenner til eller har hatt problemer med egen sykkel verken når det gjelder forhandler, verksted eller importør, derfor har jeg heller ikke satt meg inn i problemstillingen, og derfor heller viste noe om hvor stort et slikt problem evt har vært for noen.
Jeg mener det vil være galt å være så kategorisk og påstå at jeg måtte vite noe. Jeg tviler på at dette "generelle" er noe ALLE Guzzi-eiere opplever. Jeg mistenker at slike problemet blåses opp i dimensjoner.
Nei, jeg kjenner ikke til slike problemer.

Jeg har ingen intensjoner om å "rakke ned" på noe jeg selv ikke har opplevd, eller på noen annen måte uttale meg om ANDRES problemer. Hvorfor skulle jeg gjøre det?
Hvor mange Guzzi har oljelekasje?
Fordi Ulvinnen har opplevd at vekstedet ikke klarte å fikse feilen, før etter flere forsøk skal jeg gå rundt å si at Guzzi har problemer med oljelekasje eller at Guzzi har dårlig verksted???
Skal JEG gå rundt å si det for jeg kjenner EN som har hatt problemer?

Jeg synes dette høres unektelig merkelig ut.

"Alle" sykler sliter vel med et eller annet, enten det er BMW, Honda eller Guzzi?
Aller kjenner vi vel noen som har sykler som sliter med noe i en eller annen form enten det er sykkel, verksted eller forhandler?
Hvor hardt rammet enkelte Guzzister og Aprilister har vært vet ikke jeg noen tingen om.

Håper jeg kan bli trodd på dette,
og jeg "beklager" at jeg ikke viste "nok" til å "advare" mot "hva-det-skulle-være-godt-for-å-advare-dere-mot-og-for-hva".

Jeg tar ikke og kan ikke ta dette til meg.

Og nei, jeg går ikke rundt å sjekker datostemplingene på matvarene jeg kjøper heller. Eller om butikken kan levere meg nye varer dersom jeg måtte komme tilbake. Dette sjekker jeg verken med melk eller biler, eller sykler.
Burde jeg det?

(ikke begynne å snakke frukt nå...)
Last edited by SoloTwin on 23 Jun 2008 01:57, edited 1 time in total.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
SoloTwin

Kjørte km:

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

AJ_Twin wrote:
FV wrote:
inunf wrote:Ja, selvsagt. Et problem som vi med eldre sykler ikke har. Kan ikke si annet enn at det er synd at flotte merker som aprilia og Guzzi skal slite med en slik importør.
Men å er jo problemet løst...
... på den nusselige 'Rødehette' sykker'n... ;-)
Må resten av sesongen bli bra og at det blir mye kjøring så snart 'lappen' er i boks \:D/
Jepp! Støtter den jeg også! Måtte sesongen bli bra, at kjøringen fremover går som "smurt". ;)
Image
boxer wolf

Post by boxer wolf »

SoloTwin wrote:BoxerWolf;
Jeg presiserer nok en gang, at jeg ikke kjenner til eller har hatt problemer med egen sykkel verken når det gjelder forhandler, verksted eller importør, derfor har jeg heller ikke satt meg inn i problemstillingen, og derfor heller viste noe om hvor stort et slikt problem evt har vært for noen.
Jeg mener det vil være galt å være så kategorisk og påstå at jeg måtte vite noe. Jeg tviler på at dette "generelle" er noe ALLE Guzzi-eiere opplever. Jeg mistenker at slike problemet blåses opp i dimensjoner.
Nei, jeg kjenner ikke til slike problemer.
Igjen; jeg har uttalt meg på generelt grunnlag. Du/dere er IKKE de eneste vi har spurt, og vi har IKKE rettet noen spesiell pekefinger mot noen, heller ikke deg og Fidel. Men at problemene med importør har vært helt ukjent for dere kan vel ikke stemme:
Fidel wrote:Med noen unntak er det ikke forhandlerne det har vært noe i veien med. Men Guzzi-folket sluttet å stole på Haro for lenge, lenge siden. Vi har kontakter med de gode Guzzi-mekkerne og bestiller deler selv. Det blir raskere, rimeligere og bedre. Man må jobbe litt for å ha Guzzi i Norge, men kan hende bedrer det seg nå? Guzzi er jo en del av Piaggio-konsernet, som i Norge er representert av Kellox (Honda m.m.). Hvis det blir løsningen (nå spekulerer jeg høyt) kan det jo hende det hjelper mye!
Fidel wrote:Det er ikke noe problem med deletilgangen, men pga importørsituasjonen har de fleste av oss valgt å importere delene selv. Nå er det jo lov å håpe på bedre tider med ny importør etter Haro.
Det fremkommer jo at man har valgt seg ut enkelte forhandlere/mekanikere "de gode Guzzi-mekkerne". Videre "Man må jobbe litt for å ha Guzzi i Norge" og "har de fleste av oss valgt¨å importere delene selv".

At noen har visst noe om en problematisk importør, forhandler, delesituasjon kan det vil ikke være tvil om?

Jeg sier ikke at man har plikt til å si noe om dette, men finner det merkelig at man uhemmet trekker frem merkets fordeler for potensielle førstegangskjøpere uten å nevne dette med et ord. En som kjøper en ny sykkel er helt avhengig av forhandler og importør grunnet garanti, og kan ikke drive med egenimport av deler. Jeg synes det er rart, men dersom andre oppfatter det som helt naturlig får de jo få lov til det.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
SoloTwin

Kjørte km:

Årets treff;

Post by SoloTwin »

Ja for jeg og Fidel "er ett". :lol:
Bra! =D>
Det er kanskje en grunn til at Fidel har den jobben han har; FEMA, er eksjournalist og kommunikasjonsrådgiver, mens jeg "bare" er en illustratør og en grafisk forgiver.
Mens Fidel kjøpte seg gamle Guzzi for å få seg en skrujobb som hobby (les; nærmest "veteransykler") som han importerte selv, vet hvor han skal bestille deler etc, mens jeg med min Breva kjører den til Askim når noe skal gjøres, så BURDE jeg være oppdatert og like "opplyst" som han som ånder for dette og har tilbragt timer, dager og uker i garasjen i Ås sammen med en annen Guzzist for å skru sammen en Guzzi og en sidevogn, mens jeg er hjemme og snekrer hjemmesider og tar meg av de mer kreative og "unyttige" tingene her hjemme.
:lol:
Jepp! Jeg vet like mye om Guzzi som han vet om Dreamweaver.
Vedder på at Ulvinnen har like mye greie på både BMW og verksted/importør og forhandlere som du har, og at du kan like mye eller setter deg like mye inn i strikkoppskrifter som hun gjør. :lol:
(Dette er selvsagt ment som en spøk for å få frem et poeng. )

EDIT:

(Jeg er en Guzzist, og da forsvarer jeg hva-dere-måtte-mene-om-den-saken, enten du vil jeg skal svare for Fidels innlegg her siden du quoter han til meg, eller er uenig i hva jeg har sagt, evt hva jeg ikke har sagt.
Jeg har interesse av dette for å gi dere et annen "virkelighet" av hva dere ønsker at tingene skal fremstå.
Jeg regner med at jeg ikke er alene om ikke å sette meg inn i tingene, og jeg er nok ikke alene om ikke å hatt problemer med sykkelen, og jeg er nok heller ikke alene om ikke å proklamere for ting jeg er ganske likegyldig til FORDI jeg ikke vet noe om det/erfart noe bekymringsverdig. Derfor er det på sin plass å kommentere påstander som at "man uhemmet trekker frem merkets fordeler for potensielle førstegangskjøpere uten å nevne dette med et ord". Så på tar jeg meg rollen å forsvare "alle de" du måtte mene burde vite noe, og burde sagt noe. Men å bruke andres utsagn for å være mine er å gå litt for langt, er det ikke? Jeg kan velge å se på det som en "forglemmelse" fremfor forutinntatthet. )

Jeg kan noen ganger dekke meg bak flåsete utsagn som "jeg er da jente! Jeg trenger ikke å forstå meg på slikt jeg". For ja, hvorfor ikke? For noen fordeler kan vi jenter ha; ;)
Nei, alvorlig talt. Mitt poeng er at jeg faktisk kan være fritatt fra slik om jeg ønsker det. For i mitt liv er det ingen som trenger å legge en "mal" for hvordan folk skal leve livene sine. :D
Akkurat som dere mannfolk ikke trenger å lese dere inn på hva Pantone er, eller å vite hvor hobbybutikken er når mor tenker kvalitet for barna sine, for det er hun som tar seg av slikt likvel.
Det holder at mannen "bare" vet hvor lekebutikken er eller Clas Olsson og Biltema. For man får kjøpt tusjer og papir der også, og det holder i massevis det.

Slik er det med oss også. Når gutta begynne å snakke om tekniske duppedingser, importører etc, så peiser vi jentene elegant inn på de tørre kjøttkakene vi fikk på kroa på siste mc-tur, at det er synd man ikke finner brynje tilpasset jenter, eller at hjelmen klemmer litt. Så langt er interessen for den saken.
Når han er i garasjen fordyper han seg i sykkelen og har med pc ut i garasjen og snakker over mobil med andre Guzzister for etc. Han er i "himmelriket".
Men "mor" har sitt "kreative hjørnet" (av garasjen) og fordyper seg i scrapbook og skrapeteknikker.

Men for all del. :lol:

Må jo bare tro at jeg skulle hatt masse greie på saker forhandlere etc og kanskje motor og teknikk også, alle den tid dere aldri har spurt meg til råds noen gang (som jeg kan erindre).
Hadde dere spurt dere fort forstått at det kan være LANGT mellom kvinner og menn (i generelle trekk). :D

Nei, jeg og Fidel deler ikke den samme verden bestandig. Det er ikke for ingenting at jeg satser på nye sykler mens han satser på gamle. Han skrudde ikke en skrue i syklene han har hatt tidligere og har alltid eid nye sykler. Men nå har han stor glede å dele "Guzzi" med "kara".
Motorsykler som sådan er et mannsdominert hobby, og det er nok en grunn til det. ;)
Jeg har begynt å ta mine spede skritt i samme retning, men har ikke lært så mye mer enn "stor blokk" og "små blokk", noe om de forskjellige merkene, litt hvordan Guzzi er laget i forhold til andre sykler etc.
Men det er kun helt overfladisk.
Men siden jeg er en lykkelig Guzzi Breva eier, så kjører jeg bekymringsfritt så mange kilometer jeg bare kan (Har blitt 32 000km til nå, så og si feilfritt :D For meg finnes det ikke mer driftsikker og pålitelig sykkel enn min Breva ;)) .
Slik jeg har opplevd det. Så kan det gjerne finnes definisjonsforskjeller på hva "Guzzi" egentlig er for min del.
:D

Jeg har funnet ut en ting; Gi mennene en garasje, litt verktøy og en øl, og lykken er gjort! :lol:
Ja, vi lever i forskjellige verdener. :D
man uhemmet trekker frem merkets fordeler for potensielle førstegangskjøpere uten å nevne dette med et ord. En som kjøper en ny sykkel er helt avhengig av forhandler og importør grunnet garanti
Jeg forstår jo det. Men det du sier er at jeg skal ha satt meg inn i noe jeg ikke har hatt grunn til å gjøre.
Og dere selv da?
Dere har eid en Guzzi snart et år, og viste ikke noe før nå?
:-k Hmm... Betenkelig.

Skjønner poenget?
Hadde ikke Ulvinnen fått oljeproblemer så hadde ikke spørsmålet vært tatt opp, og kanskje hadde ikke AJ_Twin skrevet innlegget, og da dere kunne gått hvor lenge uten å "vite noe"?
Et år til? To år til? Tre år??? :roll:
Kanskje hadde dere ikke vært avhengig av verken forhandler, verksted eller importør i det hele tatt?

Se poenget jeg skal frem til her;

Siden dere nå har fått vite, så burde dere vel gå ut å "advare" AJ_Twin fra å kjøpe Guzzi?

Nei, jeg forstår ikke argumentene dine enda.
Synes der er like urimelig som at jeg skulle klandret dere for å ikke ha laget store overskrifter på forumet her om "Guzzi/Aprilia importør konkurs", for det er jo litt rart at dere ikke har gjort dette når dere vet at de er konkurs og dere tross alt eier en Guzzi;
"for potensielle førstegangskjøpere uten å nevne dette med et ord"
Jeg har mine tvil om at dere på egen hånd hadde satt dere inne i det, og proklamert for EVT problemer, om dere selv ikke hadde "dumpet" borti dette på slump slik som dette tilfelle her.
Nei, det tror jeg ikke dere hadde gjort. Dere har jo også hatt et år og å finne ut på. Og uten oljelekasje er jeg usikker på om dere plutselig bestemte dere for å finne ut - hva dere mener JEG skulle ha vist uten å hatt problemer av noe slag med verken forhandler, verksted eller importør.
Urimelig!
Fei for egen dør kan være treffende i et slikt tilfelle.

Skal bli spennende å følge med på hva dere gjør med tanke på "potensielle førstegangskjøpere" i fremtiden. Om dere føler noe "ansvar" som bruker. Om dere evt legger egenopplevelse til grunn for det, eller om dere bruker andres.
...
Ja, jeg har visse forventninger til dere nå. Forventninger dere nærmest pålegger andre å oppfylle.
Jeg forventer å se dere selv selv leve opp til dette i fremtiden.

(Jeg kjører Opel også, når jeg ikke kjører Guzzi. Jeg synes det er en fantastisk flott bil. ;) Men kan ingenting om Opel. :roll: Burde jeg det? ;) )

(Og beklager AJ_Twin at jeg brukte deg som et eksempel for å få frem poenger her... )
Image
Halle
MC: Sykkelløs for tiden

Post by Halle »

Dette begynner å bli unødvendig personfokuseert.

Men, det er nå MIN mening.
Halle
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Jeg skjønner ikke hva problemet er gjennom de foregående sidene. Det er mye tekst og lite mening, eller i allefall en klar tråd. Jeg får litt den samme tanken når jeg leser livsstils-bilagene til Dagbladet og D2 til Aftenposten på lørdager/søndager :-k
Last edited by maelling on 23 Jun 2008 16:01, edited 1 time in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
boxer wolf

Post by boxer wolf »

SoloTwin wrote:Ja for jeg og Fidel "er ett". :lol:
Bra! =D>
Det er kanskje en grunn til at Fidel har den jobben han har; FEMA, er eksjournalist og kommunikasjonsrådgiver, mens jeg "bare" er en illustratør og en grafisk forgiver.
Mens Fidel kjøpte seg gamle Guzzi for å få seg en skrujobb som hobby (les; nærmest "veteransykler") som han importerte selv, vet hvor han skal bestille deler etc, mens jeg med min Breva kjører den til Askim når noe skal gjøres, så BURDE jeg være oppdatert og like "opplyst" som han som ånder for dette og har tilbragt timer, dager og uker i garasjen i Ås sammen med en annen Guzzist for å skru sammen en Guzzi og en sidevogn, mens jeg er hjemme og snekrer hjemmesider og tar meg av de mer kreative og "unyttige" tingene her hjemme.
:lol:
Jepp! Jeg vet like mye om Guzzi som han vet om Dreamweaver.
Vedder på at Ulvinnen har like mye greie på både BMW og verksted/importør og forhandlere som du har, og at du kan like mye eller setter deg like mye inn i strikkoppskrifter som hun gjør. :lol:
(Dette er selvsagt ment som en spøk for å få frem et poeng. )
Nei, jeg har ikke hevdet at du vet like mye om Guzzi som han gjør. Men det er tydelig at du vet at han holder på med Guzzi, så kilden til informasjon burde være nær.
SoloTwin wrote: (Jeg er en Guzzist, og da forsvarer jeg hva-dere-måtte-mene-om-den-saken, enten du vil jeg skal svare for Fidels innlegg her siden du quoter han til meg, eller er uenig i hva jeg har sagt, evt hva jeg ikke har sagt.
Jeg har interesse av dette for å gi dere et annen "virkelighet" av hva dere ønsker at tingene skal fremstå.
Jeg har ingen målsetning om å fremstille dette anderledes enn virkeligheten, og har heller ikke gjort det.

FAKTA:
- De vi har snakket med om Guzzi i forkant av kjøpet har fremhevet at det er en utmerket sykkel. Det har jeg aldri trukket i tvil, verken før kjøpet, etter kjøpet, før oljelekasjen eller etter oljelekasjen. Tvert i mot.
- De vi har snakket med om Guzzi i forkant av kjøpet har ikke nevnt med et ord at det er problemer med importør, forhandlere, mekanikere eller deletilgang. Dette er virkeligheten, og jeg har aldri forsøkt å fremstille det som noe annet.
SoloTwin wrote: Jeg kan noen ganger dekke meg bak flåsete utsagn som "jeg er da jente! Jeg trenger ikke å forstå meg på slikt jeg". For ja, hvorfor ikke? For noen fordeler kan vi jenter ha; ;)
Nei, alvorlig talt. Mitt poeng er at jeg faktisk kan være fritatt fra slik om jeg ønsker det. For i mitt liv er det ingen som trenger å legge en "mal" for hvordan folk skal leve livene sine. :D
Akkurat som dere mannfolk ikke trenger å lese dere inn på hva Pantone er, eller å vite hvor hobbybutikken er når mor tenker kvalitet for barna sine, for det er hun som tar seg av slikt likvel.
Det holder at mannen "bare" vet hvor lekebutikken er eller Clas Olsson og Biltema. For man får kjøpt tusjer og papir der også, og det holder i massevis det.

Slik er det med oss også. Når gutta begynne å snakke om tekniske duppedingser, importører etc, så peiser vi jentene elegant inn på de tørre kjøttkakene vi fikk på kroa på siste mc-tur, at det er synd man ikke finner brynje tilpasset jenter, eller at hjelmen klemmer litt. Så langt er interessen for den saken.
Når han er i garasjen fordyper han seg i sykkelen og har med pc ut i garasjen og snakker over mobil med andre Guzzister for etc. Han er i "himmelriket".
Men "mor" har sitt "kreative hjørnet" (av garasjen) og fordyper seg i scrapbook og skrapeteknikker.
Jeg forstår ikke hvor du vil hen, men ser at du har et syn på dine omgivelser som i sterk grad er styrt av tradisjonelle kjønsrollemønstre. I dette kjenner jeg meg svært dårlig igjen. Jeg har ingen problemer med å diskutere Pantone farger med deg, ei heller har jeg noen problemer med å lage bedre kjøttkaker enn det du fikk på kroa på siste MC-tur. Forøvrig trives jeg også godt i garasjen, og tilbrakte bl.a. endel tid der i våres med å montere elektronisk cruise-kontroll på min sykkel. Jeg foretar selv service og annet vedlikehold både på bil og MC. Det jeg imidlertid har problemer med å forstå er hva i allverden dette har med oljelekasje på Moto Guzzi Breva å gjøre?
SoloTwin wrote:Ja, vi lever i forskjellige verdener. :D
Definitivt!
SoloTwin wrote:
man uhemmet trekker frem merkets fordeler for potensielle førstegangskjøpere uten å nevne dette med et ord. En som kjøper en ny sykkel er helt avhengig av forhandler og importør grunnet garanti
Jeg forstår jo det. Men det du sier er at jeg skal ha satt meg inn i noe jeg ikke har hatt grunn til å gjøre.
Forsøker en gang til: Jeg har ikke nevnt noen navn her. Du/dere er ikke de eneste som er blitt forespurt, men du/dere er de eneste som ser ut til å føle dette som problematisk.
SoloTwin wrote:Og dere selv da?
Dere har eid en Guzzi snart et år, og viste ikke noe før nå?
:-k Hmm... Betenkelig.
Skjønner poenget?
Rettelse: Fra 3. september, hvor den ble parkert i midten av oktober, og først ute igjen i april. Klage på oljelekkasje kom før 1. gangs service i begynnelsen av oktober, lekkasjen kom tilbake i april, rettet på nytt i begynnelsen av mai, og tilbake igjen i slutten av mai, og ny reparasjon i juni. Hvorfor det har vært så store problemer med å få rettet dette har ikke fremkommet før forhandleren beskrev situasjonen med Haro for oss i begynnelsen av juni.
SoloTwin wrote: Hadde ikke Ulvinnen fått oljeproblemer så hadde ikke spørsmålet vært tatt opp, og kanskje hadde ikke AJ_Twin skrevet innlegget, og da dere kunne gått hvor lenge uten å "vite noe"?
Et år til? To år til? Tre år??? :roll:
Kanskje hadde dere ikke vært avhengig av verken forhandler, verksted eller importør i det hele tatt?
Hadde det ikke vært behov for deler og service, er det slett ikke sikkert at vi hadde oppdaget dette, men det har vært behov for både deler og service. Hva AJ_Twin sitt innlegg (hvilket innlegg?) har med saken å gjøre aner jeg ikke.
SoloTwin wrote:Se poenget jeg skal frem til her;

Siden dere nå har fått vite, så burde dere vel gå ut å "advare" AJ_Twin fra å kjøpe Guzzi?
Jeg tror ikke han skulle trenge noen advarsler. Han er relativt aktiv på forumet, og har også skrevet i denne tråden. Jeg tror nok han da har den informasjon han trenger, og verken trenger våre anbefalinger eller advarsler.
SoloTwin wrote:Nei, jeg forstår ikke argumentene dine enda.
Synes der er like urimelig som at jeg skulle klandret dere for å ikke ha laget store overskrifter på forumet her om "Guzzi/Aprilia importør konkurs", for det er jo litt rart at dere ikke har gjort dette når dere vet at de er konkurs og dere tross alt eier en Guzzi;
Det er allerede kommentert her av både oss og andre. Skulle ikke være behov for en egen tråd om det i tillegg.
SoloTwin wrote:Skal bli spennende å følge med på hva dere gjør med tanke på "potensielle førstegangskjøpere" i fremtiden. Om dere føler noe "ansvar" som bruker. Om dere evt legger egenopplevelse til grunn for det, eller om dere bruker andres.
Ved forespørsler vil vi selvfølgelig svare på disse så utfyllende vi kan. Vi har heller aldri forventet noe mer av noen andre.
SoloTwin wrote:Ja, jeg har visse forventninger til dere nå. Forventninger dere nærmest pålegger andre å oppfylle.
Jeg forventer å se dere selv selv leve opp til dette i fremtiden.
Forventninger skal du gjerne kunne få ha, at de kanskje er basert på en annen virkelighetsoppfatning enn min, gjør jo at det kan bli riktig så interessant. Som sagt, jeg har aldri hatt forventing om at noen aktivt skal gå ut å advare mot Guzzi, Guzzi-forhandlere eller Guzzi-importør. Min eneste forventing er at man svarer utfyllende ved en forespørsel, og det vil jeg selvfølgelig også gjøre.
Halle wrote:Dette begynner å bli unødvendig personfokuseert.

Kan vanskelig si meg uenig i det, men, og jeg gjentar, jeg har aldri pekt på eller navngitt enkeltpersoner i denne saken. De enkeltpersoner som er blitt fremtredende i denne saken har selv valgt det ved å gå aktivt inn i det, og frontet dette som "sin" sak. Det er jo hyggelig at man er engasjert, men jeg vil ikke ta ansvar for andres engasjement.
tHaWuLf wrote:Jeg skjønner ikke hva problemet er gjennom de foregående sidene. Det er mye tekst og lite mening, eller i allefall en klar tråd. Jeg får litt den samme tanken når jeg leser livsstils-bilagene til Dagbladet og D2 til Aftenposten på lørdager/søndager :-k
Meget forståelig, jeg begynner å ramle av tråden selv.
Image
Pollti

Post by Pollti »

Herregud for noe rør en liten oljelekkasje er blitt til. Nå er det hakket værre en Sann Historie Fra Virkeligheten som jentungen leste med tårer i øyekroken da hun var 12 ! En behøver da ikke forsvare sykkelvalget sitt mener jeg når problemet er en fille oljelekkasje ! Hva jeg kjører er ene og alene mitt valg og har jeg et problem så har jeg ikke tenkt å svare på angrep av mitt utvalgte merke uansett opprinnelsesland. Det hadde jo vært drita gørr hvis alle kjørte det samme merke og modell ? Vær stolt av Den Raude Italieneren din du mener jeg ! Kjører selv italianer i småkubikk klassen, og det passer for meg. Og ikke har jeg tenkt å forsvare det valget. Nå blir jeg nesten nødt til å kjøpe en Hysoung eller Daelim bare på trass :roll: Det er sikkert mange her som mener at det er no ordentlig dritt også ! Men det er ikke så gøy som Cagges enorme 200 cm gir, det er jeg nesten sikker på. ;-)
Forresten så har jeg ikke peiling på hvorfor du har for høy oljetemperatur og problemer med slangene. Jeg ville fulgt Moto Guzzi sine anbefalinger mht til olje til punkt og prikke og så prøve igjen med nye slanger.
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Pollti wrote:Herregud for noe rør en liten oljelekkasje er blitt til. Nå er det hakket værre en Sann Historie Fra Virkeligheten som jentungen leste med tårer i øyekroken da hun var 12 ! En behøver da ikke forsvare sykkelvalget sitt mener jeg når problemet er en fille oljelekkasje ! Hva jeg kjører er ene og alene mitt valg og har jeg et problem så har jeg ikke tenkt å svare på angrep av mitt utvalgte merke uansett opprinnelsesland. Det hadde jo vært drita gørr hvis alle kjørte det samme merke og modell ? Vær stolt av Den Raude Italieneren din du mener jeg ! Kjører selv italianer i småkubikk klassen, og det passer for meg. Og ikke har jeg tenkt å forsvare det valget. Nå blir jeg nesten nødt til å kjøpe en Hysoung eller Daelim bare på trass :roll: Det er sikkert mange her som mener at det er no ordentlig dritt også ! Men det er ikke så gøy som Cagges enorme 200 cm gir, det er jeg nesten sikker på. ;-)
Forresten så har jeg ikke peiling på hvorfor du har for høy oljetemperatur og problemer med slangene. Jeg ville fulgt Moto Guzzi sine anbefalinger mht til olje til punkt og prikke og så prøve igjen med nye slanger.
Jeg forsøker på ingen måte å forsvare det valget som er gjort. Du har nok ikke helt fått med deg storyen over - men hvem kan laste deg for det. ;-)

Men uansett, nå reiser vi på ferie. Så ytterligere bidrag fra meg i denne saken kommer ikke i denne omgang. Jeg føler vel også at saken er utdebatert, og debatten har til tider inneholdt noe helt annet enn selve saken. :)
Image
Pollti

Post by Pollti »

God ferie ihvertfall !!! =D>
SoloTwin

Kjørte km:

Årets treff;

Post by SoloTwin »

Halle wrote:Dette begynner å bli unødvendig personfokuseert.
Neida. :lol: Men liker ikke særlig godt påstander jeg føler er urettferdig og feilaktige, eller der hvor jeg føler at noen absolutt skal fordele en eller annen form for "skyld" (lenger frem i tråden).
:)
tHaWuLf wrote:Jeg skjønner ikke hva problemet er gjennom de foregående sidene. Det er mye tekst og lite mening, eller i allefall en klar tråd. Jeg får litt den samme tanken når jeg leser livsstils-bilagene til Dagbladet og D2 til Aftenposten på lørdager/søndager :-k
Hmm.... mulig... det vet jeg ingentingen om. Men håper det i det minste det er underholdende. ;)
Pollti wrote:Herregud for noe rør en liten oljelekkasje er blitt til. Nå er det hakket værre en Sann Historie Fra Virkeligheten som jentungen leste med tårer i øyekroken da hun var 12 ! En behøver da ikke forsvare sykkelvalget sitt mener jeg når problemet er en fille oljelekkasje ! Hva jeg kjører er ene og alene mitt valg og har jeg et problem så har jeg ikke tenkt å svare på angrep av mitt utvalgte merke uansett opprinnelsesland. Det hadde jo vært drita gørr hvis alle kjørte det samme merke og modell ? Vær stolt av Den Raude Italieneren din du mener jeg ! Kjører selv italianer i småkubikk klassen, og det passer for meg. Og ikke har jeg tenkt å forsvare det valget. Nå blir jeg nesten nødt til å kjøpe en Hysoung eller Daelim bare på trass :roll: Det er sikkert mange her som mener at det er no ordentlig dritt også ! Men det er ikke så gøy som Cagges enorme 200 cm gir, det er jeg nesten sikker på. ;-)
Jeg støtter Pollti her, og håper du (Ulvinnen) er stolt av Rødhette og at du kommer til å være det i all fremtid.
Men jeg håper du (Ulvinnen) og jeg kan slippe å sette oss inn i importør-problematikken eller andre Guzzi-relaterte "problematikker" og heller kan nyte tiden på de (forhåpentligvis - etterhvert i allefall) "feilfrie" syklene våre, og få lov til å være entusiastiske så mye (eller lite for den saks skyld) vi har lyst. :D
Pollti:
Og jeg tror ikke verken jeg eller Ulvinnen forsvarer noen av syklene våre, men regner med at vi er glad i Brevaene våre begge to. Bare synd at Rødhette fikk en litt vanskeligere start enn nødvendig, og håper ikke hun har grått seg brun nedover det hele.... Ønsker god bedring. ;)

Det er fler som synes dette er temmelig uklart ja.
Og saken er har dreid i retning da noen åpenbart mener at noen har "opplysningsplikt", men som samtidig sier at de ikke har det likvel, og noen har høylytt ønske om å klandre andre, ...og at det menes at man mer eller mindre burde ha forholdt seg annerledes enn man har gjort. Hva nå det skulle være godt for....
Litt moral-aktig kan man si at det kan virke. [-X

For å få klarhet i dette vil jeg avslutte med disse (forhåpentligvis oppklarende "tekster")... :-s

boxer wolf wrote:ser at du har et syn på dine omgivelser som i sterk grad er styrt av tradisjonelle kjønsrollemønstre.
:lol: Hehe... nei, jeg lager ikke mat, og jeg lærer meg å skru sykkel (Suzukien og Guzzien), mannen min stryker skjortene sine selv, jeg både mekker og snekker. Var for å få frem et poeng at jeg sa det på den måten.
Men apropos; Mange var barn av syttitallet (jeg også), da var det vel så populært å gi barnevognen til bror og biler til søster i den tro at at vi alle ble født "like"?
Kunne vel ikke slå mer feil an, vel?
:)
Dette hadde ingenting med oljelekkasjen å gjøre men at du forsøker å "bevise" at jeg måtte vite noe fordi du bruker Fidels innlegg som støtte for det. Poenget mitt som jeg trodde du skulle ta var å poengtere at ikke alle har greie på alt, eller at alle har like stor interesse for å vite som visse andre.
du/dere er de eneste som ser ut til å føle dette som problematisk
Nei, det er du (eller deler av "dere") som føler dette problematisk (ref tidl). Kjeltringen kjeftet huden full, og noen skulle sagt "noe", og noen burde opplagt ha skyldfølelse her, siden man leter etter så enkle svar på "noe" som at
Det jeg finner påfallende er at INGEN nevner noe om situasjonen med en vanskelig importør og et ikke helt oppegående forhandlernett. Enda det i etterkant viser seg at det er noe "alle" Guzzi-eiere kjenner godt til
Og noen ble helt klart opprørt over dette og hadde behov for klandre noen temmelig raskt.

Det er DETTE som er saken jeg er ikke klarer å ta på alvor. Jeg gjentar;
"Det jeg finner påfallende er at INGEN nevner noe om situasjonen med en vanskelig importør og et ikke helt oppegående forhandlernett.
Enda det i etterkant viser seg at
" det er uvisst hvor stort og alvorlig problemet er siden INGEN har fortalt dere dette (uavhengig om man FAKTISK kjenner til dette eller ei). Burde si noe om alvorligheten av problemet siden "ingen" åpenbart ikke har følt dette verdt å nevne i særlig grad.
Og der er her jeg har hengt meg oppi.
For noen prøver opplagt å lage en "norm" her.
Et par levesett til oss andre;
- Ingen (heller ikke BMW eller Moto Guzzi eiere) bør være så fokusert på egen sykkels fortreffelighet, at man ikke også innrømmer svakheter i støtteaparatet rundt (dersom slike finnes).
Jeg forsøker igjen - for sikkerhets skyld;
Kanskje opplever ikke folk det som et så stort problem enn at de har klart å fikse seg på annen måte? Eller kan det komme av at folk likevel har fått god service, eller at man ikke har trengt "støtteapparatet" og derfor ikke vet noe særlig om det?
Hva er egentlig problemet???
Jeg ser jo at noen har slitt lenge og ikke fått service og oppfølging, men hvor mange har fått?
Jeg kan ikke ta dette særlig alvorlig om man mener at man skal fly "tjenere" for hverandre, eller være hverandres "sendebud". Nevnte jeg naboen som kom og ville sanke støtte for sitt syn mot en annen nabo?
"Vår mann" har også problemer nå, i kjølevannet av konkursen, og det er trist. Så vi får se hvordan det kommer til å utvikle seg og hvor fort man klarer å stable en ny importør på bena. Men kom ikke her og påstå at "ALLE" var like oppdaterte på det.
Hvorfor det har vært så store problemer med å få rettet dette har ikke fremkommet før forhandleren beskrev situasjonen med Haro for oss i begynnelsen av juni.
Da er det vel naturlig å rette skytset dit, og ikke komme med historier om at generelle Guzzister burde fortelle dere noe, med mindre du mener at man burde advare dere mot et evt kjøp?
Er det det, så er det ganske bekymringsverdig at man da forsøker å finne så enkle "løsninger" og å ha noen å klandre for. Er det derimot ikke det som er hensikten så må jeg si; hva er da vitsen med slike (moralske?) utsagn som henvist her?
Hva slags innrømmelse er det det ser ut til at du vil ha, og av hvem? Du har fått den (fra importør bla), men mener den kom sent? (siden du sier sånn på den måten?)? Sitat: "at man ikke også innrømmer svakheter i støtteaparatet rundt"
...hvem skal føle seg "ansvarlig" nok til opplyse dere evt andre om det FØR et evt kjøp? Om det er det du etterlyser må jeg si at det er en håpløs problemstilling, og jeg ramler tilbake på at det letes etter "syndebukker" eller at noen her må ha følt seg "lurt".
:-k

Du sier en ting her og en ting der... Ikke lett å få tak i dette... (motstridende... se lenger ned)
Hva AJ_Twin sitt innlegg (hvilket innlegg?) har med saken å gjøre aner jeg ikke.
Det ble jo rene rabalteret her etter at AJ_Twin nevnte at Haro var konkurs, og det kom ganske tidlig frem at "noen" burde sagt fra om dette på et eller annet tidspunkt. Det var når noen ville at disse "noen" skulle sagt fra, at diskusjonen ble dreid i en litt annen retning. Og videre da man forsøker å forstå mekanismen bak påståelsen at "alle" måtte vite det, men ikke sa noe osv.
Det er en av linkene i diskusjonen.
Ved forespørsler vil vi selvfølgelig svare på disse så utfyllende vi kan. Vi har heller aldri forventet noe mer av noen andre.
jeg har aldri hatt forventing om at noen aktivt skal gå ut å advare mot Guzzi, Guzzi-forhandlere eller Guzzi-importør. Min eneste forventing er at man svarer utfyllende ved en forespørsel, og det vil jeg selvfølgelig også gjøre.
Vil bare minne om at ingen heller stilte meg spørsmålet om verken forhandlere, verksteder eller importør.
Hadde dere spurt feks Fidel så hadde dere fått svar, er det du sier?

Så da er vi enige om at ingen (som har Guzzi) som IKKE har blitt spurt om dette burde ha noe sagt fra heller da?
Så da kan jeg bare se bort fra dine/deres tidligere uttalelser (se under), om jeg forstår deg rett her.
Det jeg finner påfallende er at INGEN nevner noe om situasjonen med en vanskelig importør og et ikke helt oppegående forhandlernett. Enda det i etterkant viser seg at det er noe "alle" Guzzi-eiere kjenner godt til
- Ingen (heller ikke BMW eller Moto Guzzi eiere) bør være så fokusert på egen sykkels fortreffelighet, at man ikke også innrømmer svakheter i støtteaparatet rundt (dersom slike finnes).
Jeg tror jeg ramler av selv her, for jeg synes at ting her virker motstridende...

Da foreslår jeg - for min egen del i alle fall, at vi stryker slike utsagn som dette;
Det jeg finner påfallende er at INGEN nevner noe om situasjonen med en vanskelig importør og et ikke helt oppegående forhandlernett.
:roll:
til å bli dette:
jeg har aldri hatt forventing om at noen aktivt skal gå ut å advare mot Guzzi, Guzzi-forhandlere eller Guzzi-importør.
:D
Min eneste forventing er at man svarer utfyllende ved en forespørsel, og det vil jeg selvfølgelig også gjøre.
Jeg presiserer; "ved en forespørel".

Også holder vi oss for gode til å komme med slike påstander;
Enda det i etterkant viser seg at det er noe "alle" Guzzi-eiere kjenner godt til.
Også vil jeg igjen ønske Ulvinnen (og resten av familien) og Rødhette en "sykdomsfri" og flott sommer.
Image
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Har bare skumlest noen av innleggene, men fikk med meg noe interessant: Fidel mekker Guzzi i en garasje i Ås.

Hvem eier garasjen, hvor i Ås ligger den og er det plass til en sykkel til der? Jeg trenger nemlig garasjeplass til sykkelen min, som jeg skal ta med ned igjen etter sommerferien. Kan gjerne ta det på PM om du/dere vil det.
SBtouring
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km

Post by SBtouring »

Å HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanskje jeg skal kjøpe meg ny sykkel og skylde på noen her inne, som har samme merke hvis det skjer noe med den!!!! Noen som stiller seg frivillig??? :lol: :lol: :lol: :smt031
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Post Reply