Lølle wrote:Jeg må innrømme at jeg allerede som barn var liten gutt og har en mistanke at jeg heller ikke som melkekjøper ble født erfaren.
Med andre ord; det var en nokså teit sammelikning

He he.
Lølle wrote:Jeg må innrømme at jeg allerede som barn var liten gutt og har en mistanke at jeg heller ikke som melkekjøper ble født erfaren.
Med andre ord; det var en nokså teit sammelikning
Helt greit ekstraktHalle wrote:Lølle wrote:Jeg må innrømme at jeg allerede som barn var liten gutt og har en mistanke at jeg heller ikke som melkekjøper ble født erfaren.
Med andre ord; det var en nokså teit sammenlikning
He he.
Jepp! Støtter den jeg også! Måtte sesongen bli bra, at kjøringen fremover går som "smurt".AJ_Twin wrote:... på den nusselige 'Rødehette' sykker'n...FV wrote:Men å er jo problemet løst...inunf wrote:Ja, selvsagt. Et problem som vi med eldre sykler ikke har. Kan ikke si annet enn at det er synd at flotte merker som aprilia og Guzzi skal slite med en slik importør.![]()
Må resten av sesongen bli bra og at det blir mye kjøring så snart 'lappen' er i boks
Igjen; jeg har uttalt meg på generelt grunnlag. Du/dere er IKKE de eneste vi har spurt, og vi har IKKE rettet noen spesiell pekefinger mot noen, heller ikke deg og Fidel. Men at problemene med importør har vært helt ukjent for dere kan vel ikke stemme:SoloTwin wrote:BoxerWolf;
Jeg presiserer nok en gang, at jeg ikke kjenner til eller har hatt problemer med egen sykkel verken når det gjelder forhandler, verksted eller importør, derfor har jeg heller ikke satt meg inn i problemstillingen, og derfor heller viste noe om hvor stort et slikt problem evt har vært for noen.
Jeg mener det vil være galt å være så kategorisk og påstå at jeg måtte vite noe. Jeg tviler på at dette "generelle" er noe ALLE Guzzi-eiere opplever. Jeg mistenker at slike problemet blåses opp i dimensjoner.
Nei, jeg kjenner ikke til slike problemer.
Fidel wrote:Med noen unntak er det ikke forhandlerne det har vært noe i veien med. Men Guzzi-folket sluttet å stole på Haro for lenge, lenge siden. Vi har kontakter med de gode Guzzi-mekkerne og bestiller deler selv. Det blir raskere, rimeligere og bedre. Man må jobbe litt for å ha Guzzi i Norge, men kan hende bedrer det seg nå? Guzzi er jo en del av Piaggio-konsernet, som i Norge er representert av Kellox (Honda m.m.). Hvis det blir løsningen (nå spekulerer jeg høyt) kan det jo hende det hjelper mye!
Det fremkommer jo at man har valgt seg ut enkelte forhandlere/mekanikere "de gode Guzzi-mekkerne". Videre "Man må jobbe litt for å ha Guzzi i Norge" og "har de fleste av oss valgt¨å importere delene selv".Fidel wrote:Det er ikke noe problem med deletilgangen, men pga importørsituasjonen har de fleste av oss valgt å importere delene selv. Nå er det jo lov å håpe på bedre tider med ny importør etter Haro.
Jeg forstår jo det. Men det du sier er at jeg skal ha satt meg inn i noe jeg ikke har hatt grunn til å gjøre.man uhemmet trekker frem merkets fordeler for potensielle førstegangskjøpere uten å nevne dette med et ord. En som kjøper en ny sykkel er helt avhengig av forhandler og importør grunnet garanti
Nei, jeg har ikke hevdet at du vet like mye om Guzzi som han gjør. Men det er tydelig at du vet at han holder på med Guzzi, så kilden til informasjon burde være nær.SoloTwin wrote:Ja for jeg og Fidel "er ett".![]()
Bra!![]()
Det er kanskje en grunn til at Fidel har den jobben han har; FEMA, er eksjournalist og kommunikasjonsrådgiver, mens jeg "bare" er en illustratør og en grafisk forgiver.
Mens Fidel kjøpte seg gamle Guzzi for å få seg en skrujobb som hobby (les; nærmest "veteransykler") som han importerte selv, vet hvor han skal bestille deler etc, mens jeg med min Breva kjører den til Askim når noe skal gjøres, så BURDE jeg være oppdatert og like "opplyst" som han som ånder for dette og har tilbragt timer, dager og uker i garasjen i Ås sammen med en annen Guzzist for å skru sammen en Guzzi og en sidevogn, mens jeg er hjemme og snekrer hjemmesider og tar meg av de mer kreative og "unyttige" tingene her hjemme.
![]()
Jepp! Jeg vet like mye om Guzzi som han vet om Dreamweaver.
Vedder på at Ulvinnen har like mye greie på både BMW og verksted/importør og forhandlere som du har, og at du kan like mye eller setter deg like mye inn i strikkoppskrifter som hun gjør.![]()
(Dette er selvsagt ment som en spøk for å få frem et poeng. )
Jeg har ingen målsetning om å fremstille dette anderledes enn virkeligheten, og har heller ikke gjort det.SoloTwin wrote: (Jeg er en Guzzist, og da forsvarer jeg hva-dere-måtte-mene-om-den-saken, enten du vil jeg skal svare for Fidels innlegg her siden du quoter han til meg, eller er uenig i hva jeg har sagt, evt hva jeg ikke har sagt.
Jeg har interesse av dette for å gi dere et annen "virkelighet" av hva dere ønsker at tingene skal fremstå.
Jeg forstår ikke hvor du vil hen, men ser at du har et syn på dine omgivelser som i sterk grad er styrt av tradisjonelle kjønsrollemønstre. I dette kjenner jeg meg svært dårlig igjen. Jeg har ingen problemer med å diskutere Pantone farger med deg, ei heller har jeg noen problemer med å lage bedre kjøttkaker enn det du fikk på kroa på siste MC-tur. Forøvrig trives jeg også godt i garasjen, og tilbrakte bl.a. endel tid der i våres med å montere elektronisk cruise-kontroll på min sykkel. Jeg foretar selv service og annet vedlikehold både på bil og MC. Det jeg imidlertid har problemer med å forstå er hva i allverden dette har med oljelekasje på Moto Guzzi Breva å gjøre?SoloTwin wrote: Jeg kan noen ganger dekke meg bak flåsete utsagn som "jeg er da jente! Jeg trenger ikke å forstå meg på slikt jeg". For ja, hvorfor ikke? For noen fordeler kan vi jenter ha;![]()
Nei, alvorlig talt. Mitt poeng er at jeg faktisk kan være fritatt fra slik om jeg ønsker det. For i mitt liv er det ingen som trenger å legge en "mal" for hvordan folk skal leve livene sine.![]()
Akkurat som dere mannfolk ikke trenger å lese dere inn på hva Pantone er, eller å vite hvor hobbybutikken er når mor tenker kvalitet for barna sine, for det er hun som tar seg av slikt likvel.
Det holder at mannen "bare" vet hvor lekebutikken er eller Clas Olsson og Biltema. For man får kjøpt tusjer og papir der også, og det holder i massevis det.
Slik er det med oss også. Når gutta begynne å snakke om tekniske duppedingser, importører etc, så peiser vi jentene elegant inn på de tørre kjøttkakene vi fikk på kroa på siste mc-tur, at det er synd man ikke finner brynje tilpasset jenter, eller at hjelmen klemmer litt. Så langt er interessen for den saken.
Når han er i garasjen fordyper han seg i sykkelen og har med pc ut i garasjen og snakker over mobil med andre Guzzister for etc. Han er i "himmelriket".
Men "mor" har sitt "kreative hjørnet" (av garasjen) og fordyper seg i scrapbook og skrapeteknikker.
Definitivt!SoloTwin wrote:Ja, vi lever i forskjellige verdener.
Forsøker en gang til: Jeg har ikke nevnt noen navn her. Du/dere er ikke de eneste som er blitt forespurt, men du/dere er de eneste som ser ut til å føle dette som problematisk.SoloTwin wrote:Jeg forstår jo det. Men det du sier er at jeg skal ha satt meg inn i noe jeg ikke har hatt grunn til å gjøre.man uhemmet trekker frem merkets fordeler for potensielle førstegangskjøpere uten å nevne dette med et ord. En som kjøper en ny sykkel er helt avhengig av forhandler og importør grunnet garanti
Rettelse: Fra 3. september, hvor den ble parkert i midten av oktober, og først ute igjen i april. Klage på oljelekkasje kom før 1. gangs service i begynnelsen av oktober, lekkasjen kom tilbake i april, rettet på nytt i begynnelsen av mai, og tilbake igjen i slutten av mai, og ny reparasjon i juni. Hvorfor det har vært så store problemer med å få rettet dette har ikke fremkommet før forhandleren beskrev situasjonen med Haro for oss i begynnelsen av juni.SoloTwin wrote:Og dere selv da?
Dere har eid en Guzzi snart et år, og viste ikke noe før nå?
Hmm... Betenkelig.
Skjønner poenget?
Hadde det ikke vært behov for deler og service, er det slett ikke sikkert at vi hadde oppdaget dette, men det har vært behov for både deler og service. Hva AJ_Twin sitt innlegg (hvilket innlegg?) har med saken å gjøre aner jeg ikke.SoloTwin wrote: Hadde ikke Ulvinnen fått oljeproblemer så hadde ikke spørsmålet vært tatt opp, og kanskje hadde ikke AJ_Twin skrevet innlegget, og da dere kunne gått hvor lenge uten å "vite noe"?
Et år til? To år til? Tre år???![]()
Kanskje hadde dere ikke vært avhengig av verken forhandler, verksted eller importør i det hele tatt?
Jeg tror ikke han skulle trenge noen advarsler. Han er relativt aktiv på forumet, og har også skrevet i denne tråden. Jeg tror nok han da har den informasjon han trenger, og verken trenger våre anbefalinger eller advarsler.SoloTwin wrote:Se poenget jeg skal frem til her;
Siden dere nå har fått vite, så burde dere vel gå ut å "advare" AJ_Twin fra å kjøpe Guzzi?
Det er allerede kommentert her av både oss og andre. Skulle ikke være behov for en egen tråd om det i tillegg.SoloTwin wrote:Nei, jeg forstår ikke argumentene dine enda.
Synes der er like urimelig som at jeg skulle klandret dere for å ikke ha laget store overskrifter på forumet her om "Guzzi/Aprilia importør konkurs", for det er jo litt rart at dere ikke har gjort dette når dere vet at de er konkurs og dere tross alt eier en Guzzi;
Ved forespørsler vil vi selvfølgelig svare på disse så utfyllende vi kan. Vi har heller aldri forventet noe mer av noen andre.SoloTwin wrote:Skal bli spennende å følge med på hva dere gjør med tanke på "potensielle førstegangskjøpere" i fremtiden. Om dere føler noe "ansvar" som bruker. Om dere evt legger egenopplevelse til grunn for det, eller om dere bruker andres.
Forventninger skal du gjerne kunne få ha, at de kanskje er basert på en annen virkelighetsoppfatning enn min, gjør jo at det kan bli riktig så interessant. Som sagt, jeg har aldri hatt forventing om at noen aktivt skal gå ut å advare mot Guzzi, Guzzi-forhandlere eller Guzzi-importør. Min eneste forventing er at man svarer utfyllende ved en forespørsel, og det vil jeg selvfølgelig også gjøre.SoloTwin wrote:Ja, jeg har visse forventninger til dere nå. Forventninger dere nærmest pålegger andre å oppfylle.
Jeg forventer å se dere selv selv leve opp til dette i fremtiden.
Kan vanskelig si meg uenig i det, men, og jeg gjentar, jeg har aldri pekt på eller navngitt enkeltpersoner i denne saken. De enkeltpersoner som er blitt fremtredende i denne saken har selv valgt det ved å gå aktivt inn i det, og frontet dette som "sin" sak. Det er jo hyggelig at man er engasjert, men jeg vil ikke ta ansvar for andres engasjement.Halle wrote:Dette begynner å bli unødvendig personfokuseert.
Men, det er nå MIN mening.
Meget forståelig, jeg begynner å ramle av tråden selv.tHaWuLf wrote:Jeg skjønner ikke hva problemet er gjennom de foregående sidene. Det er mye tekst og lite mening, eller i allefall en klar tråd. Jeg får litt den samme tanken når jeg leser livsstils-bilagene til Dagbladet og D2 til Aftenposten på lørdager/søndager
Jeg forsøker på ingen måte å forsvare det valget som er gjort. Du har nok ikke helt fått med deg storyen over - men hvem kan laste deg for det.Pollti wrote:Herregud for noe rør en liten oljelekkasje er blitt til. Nå er det hakket værre en Sann Historie Fra Virkeligheten som jentungen leste med tårer i øyekroken da hun var 12 ! En behøver da ikke forsvare sykkelvalget sitt mener jeg når problemet er en fille oljelekkasje ! Hva jeg kjører er ene og alene mitt valg og har jeg et problem så har jeg ikke tenkt å svare på angrep av mitt utvalgte merke uansett opprinnelsesland. Det hadde jo vært drita gørr hvis alle kjørte det samme merke og modell ? Vær stolt av Den Raude Italieneren din du mener jeg ! Kjører selv italianer i småkubikk klassen, og det passer for meg. Og ikke har jeg tenkt å forsvare det valget. Nå blir jeg nesten nødt til å kjøpe en Hysoung eller Daelim bare på trassDet er sikkert mange her som mener at det er no ordentlig dritt også ! Men det er ikke så gøy som Cagges enorme 200 cm gir, det er jeg nesten sikker på.
![]()
Forresten så har jeg ikke peiling på hvorfor du har for høy oljetemperatur og problemer med slangene. Jeg ville fulgt Moto Guzzi sine anbefalinger mht til olje til punkt og prikke og så prøve igjen med nye slanger.
Neida.Halle wrote:Dette begynner å bli unødvendig personfokuseert.
Men, det er nå MIN mening.
Hmm.... mulig... det vet jeg ingentingen om. Men håper det i det minste det er underholdende.tHaWuLf wrote:Jeg skjønner ikke hva problemet er gjennom de foregående sidene. Det er mye tekst og lite mening, eller i allefall en klar tråd. Jeg får litt den samme tanken når jeg leser livsstils-bilagene til Dagbladet og D2 til Aftenposten på lørdager/søndager
Jeg støtter Pollti her, og håper du (Ulvinnen) er stolt av Rødhette og at du kommer til å være det i all fremtid.Pollti wrote:Herregud for noe rør en liten oljelekkasje er blitt til. Nå er det hakket værre en Sann Historie Fra Virkeligheten som jentungen leste med tårer i øyekroken da hun var 12 ! En behøver da ikke forsvare sykkelvalget sitt mener jeg når problemet er en fille oljelekkasje ! Hva jeg kjører er ene og alene mitt valg og har jeg et problem så har jeg ikke tenkt å svare på angrep av mitt utvalgte merke uansett opprinnelsesland. Det hadde jo vært drita gørr hvis alle kjørte det samme merke og modell ? Vær stolt av Den Raude Italieneren din du mener jeg ! Kjører selv italianer i småkubikk klassen, og det passer for meg. Og ikke har jeg tenkt å forsvare det valget. Nå blir jeg nesten nødt til å kjøpe en Hysoung eller Daelim bare på trassDet er sikkert mange her som mener at det er no ordentlig dritt også ! Men det er ikke så gøy som Cagges enorme 200 cm gir, det er jeg nesten sikker på.
![]()
Forresten så har jeg ikke peiling på hvorfor du har for høy oljetemperatur og problemer med slangene. Jeg ville fulgt Moto Guzzi sine anbefalinger mht til olje til punkt og prikke og så prøve igjen med nye slanger.
boxer wolf wrote:ser at du har et syn på dine omgivelser som i sterk grad er styrt av tradisjonelle kjønsrollemønstre.
Nei, det er du (eller deler av "dere") som føler dette problematisk (ref tidl). Kjeltringen kjeftet huden full, og noen skulle sagt "noe", og noen burde opplagt ha skyldfølelse her, siden man leter etter så enkle svar på "noe" som atdu/dere er de eneste som ser ut til å føle dette som problematisk
Og noen ble helt klart opprørt over dette og hadde behov for klandre noen temmelig raskt.Det jeg finner påfallende er at INGEN nevner noe om situasjonen med en vanskelig importør og et ikke helt oppegående forhandlernett. Enda det i etterkant viser seg at det er noe "alle" Guzzi-eiere kjenner godt til
Jeg forsøker igjen - for sikkerhets skyld;- Ingen (heller ikke BMW eller Moto Guzzi eiere) bør være så fokusert på egen sykkels fortreffelighet, at man ikke også innrømmer svakheter i støtteaparatet rundt (dersom slike finnes).
Da er det vel naturlig å rette skytset dit, og ikke komme med historier om at generelle Guzzister burde fortelle dere noe, med mindre du mener at man burde advare dere mot et evt kjøp?Hvorfor det har vært så store problemer med å få rettet dette har ikke fremkommet før forhandleren beskrev situasjonen med Haro for oss i begynnelsen av juni.
Det ble jo rene rabalteret her etter at AJ_Twin nevnte at Haro var konkurs, og det kom ganske tidlig frem at "noen" burde sagt fra om dette på et eller annet tidspunkt. Det var når noen ville at disse "noen" skulle sagt fra, at diskusjonen ble dreid i en litt annen retning. Og videre da man forsøker å forstå mekanismen bak påståelsen at "alle" måtte vite det, men ikke sa noe osv.Hva AJ_Twin sitt innlegg (hvilket innlegg?) har med saken å gjøre aner jeg ikke.
Ved forespørsler vil vi selvfølgelig svare på disse så utfyllende vi kan. Vi har heller aldri forventet noe mer av noen andre.
Vil bare minne om at ingen heller stilte meg spørsmålet om verken forhandlere, verksteder eller importør.jeg har aldri hatt forventing om at noen aktivt skal gå ut å advare mot Guzzi, Guzzi-forhandlere eller Guzzi-importør. Min eneste forventing er at man svarer utfyllende ved en forespørsel, og det vil jeg selvfølgelig også gjøre.
Det jeg finner påfallende er at INGEN nevner noe om situasjonen med en vanskelig importør og et ikke helt oppegående forhandlernett. Enda det i etterkant viser seg at det er noe "alle" Guzzi-eiere kjenner godt til
Jeg tror jeg ramler av selv her, for jeg synes at ting her virker motstridende...- Ingen (heller ikke BMW eller Moto Guzzi eiere) bør være så fokusert på egen sykkels fortreffelighet, at man ikke også innrømmer svakheter i støtteaparatet rundt (dersom slike finnes).
Det jeg finner påfallende er at INGEN nevner noe om situasjonen med en vanskelig importør og et ikke helt oppegående forhandlernett.
jeg har aldri hatt forventing om at noen aktivt skal gå ut å advare mot Guzzi, Guzzi-forhandlere eller Guzzi-importør.
Jeg presiserer; "ved en forespørel".Min eneste forventing er at man svarer utfyllende ved en forespørsel, og det vil jeg selvfølgelig også gjøre.
Også vil jeg igjen ønske Ulvinnen (og resten av familien) og Rødhette en "sykdomsfri" og flott sommer.Enda det i etterkant viser seg at det er noe "alle" Guzzi-eiere kjenner godt til.