Dagens Avis-utklipp
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Når fyren er beruset og kjører fra politiet er han en fare for seg selv og andre. Da må politiet stoppe han før han skader andre. At han i den prosessen selv blir skadet er mest hans egen feil igrunn.
Hadde ikke politet gjort noe og han hadde drept noen ville det vært oppstyr da også.
Har absolutt INGEN sympati for sånne folk som driver på med det der, de får det de fortjener, hverken mer eller mindre. Det er ikke kjekt at noen blir skadet og alt det der, men når det først er noen som blir skadet er det bedre at det er karen som er tulling framfor noen uskyldige stakkarer.
IMHO
Hadde ikke politet gjort noe og han hadde drept noen ville det vært oppstyr da også.
Har absolutt INGEN sympati for sånne folk som driver på med det der, de får det de fortjener, hverken mer eller mindre. Det er ikke kjekt at noen blir skadet og alt det der, men når det først er noen som blir skadet er det bedre at det er karen som er tulling framfor noen uskyldige stakkarer.
IMHO
Politiet sa:Alas wrote:Når fyren er beruset og kjører fra politiet er han en fare for seg selv og andre. Da må politiet stoppe han før han skader andre. At han i den prosessen selv blir skadet er mest hans egen feil igrunn.
"- En politibil fra Stord ble sendt ut for å stanse vedkommende, men nådde ikke frem for mannen var på land. Vi forsøkte å stanse ham ved hjelp av blålys"
Dette er jo en god løsning??? Hva tror du vedkommende tenker når han ser snuten med blålys og han vet at han er ille ute hvis han blir tatt?
"Deretter skal bilen ha kjørt inn i Sveio kommune og fortsatt videre i høy hastighet. Etter en rekke forsøk på å stanse mannen, la politiet ut en spikermatte."
Etter en rekke forsøk?? Tror du vedkommende er stresset og vet at hvis han stopper blir det himmel og helvete for han? Han er beruset og har kanskje en egen oppfattning av situasjonen som ikke er helt bra?
Det er så forbanna lite tenkt av snuten! Hadde de holdt seg litt på avstand uten å stresse situasjonen så hadde han nok roet farten betraktilig og snuten kunne plukket han opp når han stanset neste gang!
Å hva tror dere skjer med en bil i høyfart når han kjører på ei spikermatte?
No blir denne saken lagt fram på en måte slik at vi alle skal få sympati med personen som førte bilen! Det er ikke å skjule at denne personen har gjort noe galt. Kjøre i fylla er helt lavmål og hva om han hadde drept noen?
Men rettferdiggjør det politiets metode å nesten drepe vedkommende som kanskje har fått seg en psykisk smell. Er mange "hva om" i denne saken vi ikke vet.
Men at det er feil håndtert av politiet er det ingen tvil om!
Vi har selv ett par "Rambo" politi her i sunnmøre politidistrikt. Å jeg har sett og hørt mye rart. Det er nesten utrolig at slike folk får bli politi.
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Man kan jo undre på¨hvorfor de ikke ba fergemannskapet om å holde igjen til de kom - dette har jo politiet myndighet til. Dette har bl.a. Bergenspoliteit praktisert ved flere anledninger på Knarvik-fergen.LordShaft wrote:Politiet sa:Alas wrote:Når fyren er beruset og kjører fra politiet er han en fare for seg selv og andre. Da må politiet stoppe han før han skader andre. At han i den prosessen selv blir skadet er mest hans egen feil igrunn.
"- En politibil fra Stord ble sendt ut for å stanse vedkommende, men nådde ikke frem for mannen var på land. Vi forsøkte å stanse ham ved hjelp av blålys"
Vi har selv ett par "Rambo" politi her i sunnmøre politidistrikt. Å jeg har sett og hørt mye rart. Det er nesten utrolig at slike folk får bli politi.
Mvh
-Shaft-
Men som det ble understreket ovenfor, så kanskje "Rambo-politiet" ville ha mer action?
Uansett hvor kritikkverdig man synes det er, så slipper politiet alltid unna Trist
Rambo-politi ja, hørte jeg Detleff Sandanger?LordShaft wrote:Politiet sa:Alas wrote:Når fyren er beruset og kjører fra politiet er han en fare for seg selv og andre. Da må politiet stoppe han før han skader andre. At han i den prosessen selv blir skadet er mest hans egen feil igrunn.
Dette er jo en god løsning??? Hva tror du vedkommende tenker når han ser snuten med blålys og han vet at han er ille ute hvis han blir tatt?
"Deretter skal bilen ha kjørt inn i Sveio kommune og fortsatt videre i høy hastighet. Etter en rekke forsøk på å stanse mannen, la politiet ut en spikermatte."
Etter en rekke forsøk?? Tror du vedkommende er stresset og vet at hvis han stopper blir det himmel og helvete for han? Han er beruset og har kanskje en egen oppfattning av situasjonen som ikke er helt bra?
Det er så forbanna lite tenkt av snuten! Hadde de holdt seg litt på avstand uten å stresse situasjonen så hadde han nok roet farten betraktilig og snuten kunne plukket han opp når han stanset neste gang!
Å hva tror dere skjer med en bil i høyfart når han kjører på ei spikermatte?
No blir denne saken lagt fram på en måte slik at vi alle skal få sympati med personen som førte bilen! Det er ikke å skjule at denne personen har gjort noe galt. Kjøre i fylla er helt lavmål og hva om han hadde drept noen?
Men rettferdiggjør det politiets metode å nesten drepe vedkommende som kanskje har fått seg en psykisk smell. Er mange "hva om" i denne saken vi ikke vet.
Men at det er feil håndtert av politiet er det ingen tvil om!
Mvh
-Shaft-

Her er det ikke snakk om å støtte opp om potensielle drapsmenn. Her er det snakk om å kritisere hvordan politiet har håndtert en situasjon.lassie wrote:Huff ja, la oss støtte opp om potensielle drapsmenn med litt rara tanker i hodet. Om det er i fylla bak rattet eller med kniv på trikken. Gi dem en klapp på skulderen , og "bedre lykke neste gang"
Hva om han som kjørte bilen omkommer? er det da purken som har drept han? eller ?
Missforstå meg rett, men jeg mener slikt kan løses på en mye bedre måte enn slik som beskrevet i denne saken her

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Skal være den første til å innrømme at det nok var å ta litt hardt iLordShaft wrote:Her er det ikke snakk om å støtte opp om potensielle drapsmenn. Her er det snakk om å kritisere hvordan politiet har håndtert en situasjon.lassie wrote:Huff ja, la oss støtte opp om potensielle drapsmenn med litt rara tanker i hodet. Om det er i fylla bak rattet eller med kniv på trikken. Gi dem en klapp på skulderen , og "bedre lykke neste gang"
Hva om han som kjørte bilen omkommer? er det da purken som har drept han? eller ?
Missforstå meg rett, men jeg mener slikt kan løses på en mye bedre måte enn slik som beskrevet i denne saken her

Men for min del bryr jeg med ikke noe om idioten i fylla bak rattet. Hadde han kjørt seg ihjel er det kun hans egen skyld. For min del synes jeg politiet godt kunne skutt med skarpt for å få stoppet ham med en gang.
Leker man med ild og blir brent, kan man bare skylde på seg selv.
Slike folk som dette er en dødstrussel for oss på to hjul, ja for alle andre som ferdes på veien også. Hadde politiet latt han kjøre videre slik at han hadde drept andre ville de fått kritikk for det også.
Vel, ha en fortsatt god jul

- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Det er noe som heter "There are old pilots and there are bold pilots. But none that's both old and bold." Jeg ville ikke prøvd meg som pilot med dette flyet; http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/30/487428.html

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

Utrolig stilig!Desmo wrote:Det er noe som heter "There are old pilots and there are bold pilots. But none that's both old and bold." Jeg ville ikke prøvd meg som pilot med dette flyet; http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/30/487428.html

Noen som vet hva sangen som spilles av i videoen der heter?

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Ja, ikke akkurat den hyggeligste slutten nei
Adressa har mer http://www.adressa.no/nyheter/sortronde ... 777426.ece
Adressa har mer http://www.adressa.no/nyheter/sortronde ... 777426.ece

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Tror ikke det var mange riskokere der. Men kanskje noen som ikke helt har kobla det å kjøre i kolonne? Men rett skal være rett. Ikke enkelt å ligge i ei tett kolonne når en i v. rekke får trøbbel og legger seg ut til høyre. Og i en tunnel har du ikke store fluktmuligheten.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum