tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Re: LordShaft - *Søken etter PMS vaksine*

Post by tshansen »

Da var det laget opp litt ekstra med turmat framover [emoji1303]

Image

Er ca 2 gode middager i hver boks! Tar du med en pose med potetstappe å blander i får du en del ålreite middager med primusen [emoji6]

Fikk også klærne mine i posten i dag! Jeg fikk spesial bestilt en Bergans Storen bukse (5cm ekstra lengde i bena) også måtte jeg bytte Bergans Storen jakken jeg fikk i julegave! Så det er fare for at det blir mye tur framover [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
tshansen

Post by tshansen »

Jada!!! Da var kniven og sko voksen min kommet i posten [emoji39] små hverdags gleder [emoji1319]

Image

Image

Den ligger sjokkerende bra å hånden (xl i hansker) blir kjekt å få prøvd denne litt i skauen! Ikke umulig at den er god å bruke til jakt også [emoji848] selv om mange foretrekker mindre kniver til slikt.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Fällkniven og greier 8)

Trenger vel såpass når du skal smøre på polarbrødet på tur :lol:
Bjerknez

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Da var det laget opp litt ekstra med turmat framover [emoji1303]

Image

Er ca 2 gode middager i hver boks! Tar du med en pose med potetstappe å blander i får du en del ålreite middager med primusen [emoji6]

Fikk også klærne mine i posten i dag! Jeg fikk spesial bestilt en Bergans Storen bukse (5cm ekstra lengde i bena) også måtte jeg bytte Bergans Storen jakken jeg fikk i julegave! Så det er fare for at det blir mye tur framover [emoji1319]
Haha... takk! Den reddet dagen :lol:
tshansen

Post by tshansen »

Ja her er sizen i forhold til min 8" samekniv

Image

Samekniven er jo helt suveren til nutella og dele fullkornsbrød! Blir spennende å se hva Fällkniven klarer [emoji23][emoji23]
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Har lest meg opp litt på knivstål og kvaliteter for en stund tilbake da jeg hadde litt kniv fetish tidligere. Kjøpte meg en Fallkniven for ca. fire år siden. Tror den hette F1 eller noe?

Uansett, den gikk i retur etter en uke da jeg fikk hakk i eggen etter å ha hugget ned et mindre bjørketre. Dog har jeg en "samekniv" (Helle Lappland) som jeg kjøpte i militæret for 20 år siden. Den har jeg åpnet hermetikkbokser, hugget trår med, rørt i gryter og brukt som smørekniv aktivt gjennom ett helt år. jeg har også brukt den veldig sporadisk siden (4-5 ganger i året) og den er like fin i dag. Ikke ett eneste hakk i eggen og den er like skarp i dag! Ikke har den rustet heller. Setter den inn med litt olje før jeg legger den bort.

Rett og slett den beste kniven jeg har hatt noensinne. Ved siden av en Morakniv, men sistnevnte er veldig rusten. Dog er Morakniven 25 år gammel og kostet kun 19 spenn mener jeg å huske. MYE kniv for penga! Men man får ikke akkurat blod i røret av å bruke den så klart...

men håper du er heldigere med din kniv. :thumleft

hadde du bare lagt like mye penger i maten så kunne dette blitt veldig bra! Lapskaus i platboks liksom.. haha, knallbra! :lol:
jhn
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Post by jhn »

"Samekniv" ... tunga slår krøll :-s ... men en god finnkniv er desidert den beste redskapen man kan ha med på tur. Perfekt balanse mellom seighet og hardhet. Jeg har aldri sett en ødelagt eller skadet finnkniv ... tror rett og slett det ikke finnes.
Det eneste minuset jeg kommer på i farta er at de forsvinner nesten ned i slira, og kan derfor være vanskelig å få tak i med litt frosne fingre.

Ang radiatorlekkasje ... å kakke et rått egg opp i radiatoren funker også som en nødløsning ...og det har man jo stort sett alltid i lomma
Bjerknez

Post by Bjerknez »

jhn wrote:"Samekniv" ... tunga slår krøll :-s ... men en god finnkniv er desidert den beste redskapen man kan ha med på tur. Perfekt balanse mellom seighet og hardhet. Jeg har aldri sett en ødelagt eller skadet finnkniv ... tror rett og slett det ikke finnes.
Det eneste minuset jeg kommer på i farta er at de forsvinner nesten ned i slira, og kan derfor være vanskelig å få tak i med litt frosne fingre.

Ang radiatorlekkasje ... å kakke et rått egg opp i radiatoren funker også som en nødløsning ...og det har man jo stort sett alltid i lomma
Finnkniv? Er det slike som ofte selges på finn det da?
tshansen

Post by tshansen »

Jeg har jo litt forståelse av knivstål selv. Å japans vg10 er vel noe av det bedre man får på slike kniver (til en fornuftig pris) selv om pro serien med sitt cobalt stål er hakket bedre. Alle kan jo være uheldig med produktet, at det har vært en feil i produksjonen osv. Men Fällkniven har vel vært rangert som en av verdens beste kniver i mange år. Dette er ikke tilfeldig. Men som sagt så er jo det forbanna surt at eggen knekker ved slikt bruk.

Samekniven min er jeg ekstremt godt fornøyd med, men jeg var så "dum" at jeg kjøpte den i feil stål, som gjør at den ruster så jævlig. Den krever for mye stell. Så denne blir ikke brukt like mye til fiske og andre ugjestmilde oppgaver :thumleft Men vi er jo rund rundt livet, og har plass til mer enn en kniv :lol: Morakniv har jeg i arbeidsbuksen og i fiskekassen. Den kan brukes til alt, men utrolig lite spennende kniv da man :roll:

Penger i maten er så langt ifra poenget man kommer... :thumleft Det å ha noe godt, næringsrikt, lett å tilberede når man er på tur... er for meg magi! Et par ryndstykker med smør, betasuppe iblandet litt potetmos og en kald pils utenfor teltet. Det blir nesten ikke bedre enn det. Tar lite plass og fyller kroppen med det som er mest nødvendig. =D>
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣

Post by ojda »

Bjerknez wrote:
jhn wrote:"Samekniv" ... tunga slår krøll :-s ... men en god finnkniv er desidert den beste redskapen man kan ha med på tur. Perfekt balanse mellom seighet og hardhet. Jeg har aldri sett en ødelagt eller skadet finnkniv ... tror rett og slett det ikke finnes.

Finnkniv? Er det slike som ofte selges på finn det da?
Tulling :-s Kniver som selges på finn må man jo kjøpe :roll:
Men finner man en kniv derimot.......
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Tommas
MC: Luftsykkel

Post by Tommas »

Jeg fant også en kniv ;-)

Image
tshansen

Post by tshansen »

Dæven Tommas.... Samme "joik" som meg jo =D> Jeg visste du var en bra mann (helt innerst) :plystre
Instagram
YouTube
MyRoute-app
jhn
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Post by jhn »

Morakniv har jeg også alltid hatt på jobb, både på sjø og land. Helt uunnværlig egentlig, men som du sier, LordShaft, lite spennende ... ikke noe man med stolthet drar fram ute i villmarka [-(
Den er vel sammenlignbar med en engangslihgter
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Den der klør du deg ikke på pungene med Tommas :lol:
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣

Post by ojda »

Tommas wrote:Jeg fant også en kniv ;-)
Hærregud så treig det er mulig å være da :evil:

En kniv man kan finne er en "Finne-kniv".
En kniv man fant (for en stund siden) er selvfølgelig en Fante-kniv.

Det kan da vel ikke være så vanskelig [-(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Locked