Tulletråden

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Rambler
MC: Kawasaki

Re: The New World Order - konspirasjonsteori eller virkelighet?

Post by Rambler »

lassie wrote:Var det ikke slik propaganda og konspirasjonsteorier Hitler holdt på med overfor jøder da
Jeg tror man kan snu dette på hodet. Hitler og nazistene ble jo også anklaget for konspirasjonsteorier. Og faktisk, "det tredje riket", som de kalte det, minnet ikke så lite om det de anklaget jødene for å skulle skape. Problemet var at de som advarte mot outsideren Hitler i liten grad ble hørt. De lytter mer til Hitlers advarsler mot noe som langt på vei var en kopi av hans egen agenda. Han greide å skape et illusorisk fiendebilde som legitimerte nazistenes fremgangsmåter for å overta makten i det etablerte Tyskland.

I dette spillet kan man si det var fire typer aktører. Vanlige folk som i større eller mindre grad lot seg manipulere. Det etablerte statsapparatet og de vanlige politikerne. Den nazistiske organisasjonen, og den farligste gruppen: samfunnstopper som sympatiserte med nasjonalsosialisten Hitler. Hitler hadde ikke fått til stort uten slik støtte.

Greier vi å se noe lignende i dag? En ting vet vi i alle fall. Nazitiden var 100% et produkt av løgn, propaganda, manipulasjon og konspirasjon.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Flott innlegg der Rambler : D Man kan også skyte inn at Hitler var Darwinist, og trodde innerst inne at han var i en slags kamp for overlevelse, der det var viktig og legitimt å utrydde jødene. Det var den sterkestes rett, og da var det viktig å skille ut de som tilhørte en trussel mot den ariske rasen, og utrydde dem. "Mein Kampf" betyr jo "Min kamp", og hvilken kamp? Jo, kampen mellom raser og kampen for å overleve. Man kan si at han misbrukte Darwin, siden naturlig utvelgelse nettopp skjer naturlig i naturen, der den sterkeste formerer seg videre og fortrenger andre, svakere individer. Han brukte metoder for å sette seg over naturen og skulle rendyrke raser som etter hans syn var "liv laga". Jeg så en fin dokumentar om Darwin som gav meg et litt annet perspektiv på dette, som også kan sees på NRK's nett-tv. Jeg har ikke tidligere tenkt over disse sidene med Hitler, men det kan kanskje være et lite bidrag til å forstå ham bedre, ved siden av at han var en veldig syk mann.

Skal man gjøre sammenligninger mellom det som skjedde da og det som skjer nå, så kan man ihvertfall konstatere at dette ikke dypest sett er en kamp mellom raser, men heller en kamp mellom religioner og "clash of civilizations". Det er mye man kan si rundt det her, men noen ting er uansett gjenkjenbart da som nå (bruken av "Konsentrasjonsleire" og tortur):

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/krige ... tid=541830

Guantanamo.

"Rundt 240 personer holdes som fanger i Guantanamo-leiren, mistenkt for terrorisme. Ifølge Lawrence B. Wilkerson, tidligere utenriksminister Colin Powells stabsjef, er kun en brøkdel av disse skyldige."

"Vi må plassere disse i høysikkerhetsfengsler, som det i Colorado, glemme dem og kaste bort nøkkelen. Vi kan ikke straffeforfølge dem, for vi har torturert dem og mangler tilstrekkelige bevis"

Hvorfor har de ikke blitt løslatt?

"Mektige menn, som tidligere forsvarsminister Donald Rumsfeld og tidligere visepresident Dick Cheney, skal imidlertid ha motarbeidet dette.

- Å innrømme dette ville ha skadet deres anseelse, skriver den tidligere obersten.
"
Jeg tror fremdeles ikke at de neokonservative og menneskene rundt Bush var særlig hellige, men snarere forbrytere som har satt USA's idealer som de skulle forsvare til siden i kampen mot "terrorisme", og har i samme slengen gjort livet surt for oss her i Norge til og med med overvåkning av internettrafikk i Sverige, datalagringsidrektiv i Norge, altfor strenge kontroller på flyplasser osv osv. De har egentlig ødelagt det de skulle forsvare i kampen mot noe de kanskje selv har satt i gang. Det er utrolig hvor mye ugang denne Bush-administrasjonen har stelt i stand, og måtte sannheten komme fram en vakker dag rundt hvordan det hele startet. Bare det at the patriot act var skrevet rett FØR 11.september og iverksatt noen dager etterpå, gir mistanke om noe ubehagelig. Eventuelt var de bare synske, og mente det ville være behov for en slik lov før den nye virkeligheten "dukket opp". Det skumle er at man lager et overvåknings- og mistenksomhets - samfunn, der man setter hele verden nærmest under statlig kontroll under de minst hensiktsmessige tiltakene for å ta de man eventuelt er ute etter. Datalagringsdirektivet kan lett omgås av en "ekte terrorist", men den rammer oss alle. Da kan man stille spørsmålstegn ved motivene, og da havner man vel i kjernen av hva NWO også er: et totalitært overvåkningssamfunn.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Hehe, rambler, snu det på hodet er jo den røde tråden her :)
Søren, jeg er glad jeg har sunne interesser :-k
Rambler

Post by Rambler »

lassie wrote:Hehe, rambler, snu det på hodet er jo den røde tråden her :)
Søren, jeg er glad jeg har sunne interesser :-k
Det er veldig sundt med sunne interesser. En av mine interesser har vært bøker om nyere historie. Og jeg føler vel at ordtaket om at "døde fisker altid flyter med strømmen" kan ha en viss aktualitet også i dag. Kollektiv likegyldighet er en skummel ting.

Det er ganske mange år siden jeg første gang hørte en norsk politiker si at vi må få etablert en ny økonomisk verdensorden. (Brundtland) Hva er det for noe? Kan du si meg det Lassie?

Jeg skal gi det en pekepinn. For en tid tilbake var Statsministeren på et gammlehjemsbesøk i en østlandskommune. Der bød Stoltenberg opp den mannlige ordføreren til DANS!

For alle de som vet litt om bakgrunnen for mange av de mest ødeleggende ideologiene i verden burde det lyse en rød lampe. Jeg tror nemlig ikke han hadde funnet på dette selv.

Det menneske som har forårsaket mest elendighet i det tyvende århundre var "den døde fisken" von Papen. Det var han som overtalte Hindenburg til å la Hitler få en "taburett". "For da ville han helt sikkert bli så snill". Han evnet ikke å se hvor svekket det etablerte tyskland var, både konstitusjonellt og ideologisk. Det vi kan oppleve som trygt og sikkert kan være like illusorisk som en bollong like før den sprekker. Dette har mennesker erfart til alle tider.

Norske politikere forholder seg ikke lenger til det norske folk, men til internationale organisasjoner og politiske nettverk som ser på Norske politikere som lettlurte og naive, og som kan loppes for både det ene og det andre hvis man bare lar dem tro at de "spiser kirsebær med de store gutta".
maelling

Post by maelling »

[youtube]tSbVMUd5Uco[/youtube]

Innen noen måneder kan vi forvente "A New World Order" som en slags "Global new deal". Her blir NWO annonsert i allefall av Brown og Obama, og det høres helt fantastisk ut om jeg ikke hadde visst noe. Det ser ut som New World Order kan bli virkelighet. Spørsmålet er hva dette innebærer i denne sammenhengen. Kan det være et "fancy" navn for noe annet enn det som denne tråden tar utgangspunkt i?

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
maelling

Re: New World Order blir virkelighet. Det er annonsert på CNN

Post by maelling »

EDIT: Siktelsen er frafalt siden det finnes andre bilder som bekrefter at historien og bildet er sann. *trådopptrenskning*
Last edited by maelling on 30 Mar 2009 14:48, edited 7 times in total.

Trond_V
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Post by Trond_V »

Har ikke giddet å bruke tid på å lese hele tråden.
Men bildet i siste post syns heller ikke jeg ser helt ekte ut. Er som du sier noe med himmel, røyk og byggningene som ikke helt stemmer :?
Jakken til vedkommende helt til høyre i bildet ser noe merkelig ut også :-k
maelling

Post by maelling »

EDIT: Siktelsen er frafalt siden det finnes andre bilder som bekrefter at historien og bildet er sann.
Last edited by maelling on 30 Mar 2009 14:33, edited 1 time in total.

Rambler

Post by Rambler »

Georg Soros, the man who broke the Bank of England og tjente en miliard dollar på en dag, beklager seg nå over en slik finanskrise han selv laget. Det er lenge siden jeg hørte han sa i et intevju at vi skulle få en turbulent tid, og at vi så forhåpentligvis skulle få etablert NWO. En meget betenkelig mann. Han hatet forresten Bush jr. over alle grenser.

Vi ser stadig tegn på at det er veldige ting under oppseiling. Skatteparadisene oppgir nå f.eks sine spesialtilbud til de som vil undra skatt. Antagelig fordi de vil inn i det nye NWO-systemet.

Jeg synes det er mest interessant å prøve å analysere motivene bak dette. FNsystemet har stått sentralt i dette arbeidet i mange år, og økonomien i seg slelv blir først trukket inn som argument nå. Dette er ikke hovedsaken. Jeg tror det handler om realiseringen av det såkalte "verdenssamfunnet". Et overnasjonalt styre for hele verden. Det handler om makt. Kun makt.
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
It’s my birthday

Post by Alas »

tHaWuLf wrote:Jeg skulle likt å se hva slags kamera som i tilfelle er brukt og hvordan et kamera kan ta et slikt bilde, og se de andre bildene fra samme hendelse.
Vær så god http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 978913.ece

Og her er litt andre bilder av samme kar http://imgfeed.pictopia.com/u124/search/author/455/

Ser ingen grunn til å trekke bildet, eller hendelsen i tvil. Og det er bare å gjøre et søk på Google så finner du andre bilder tatt med vidvinkellinse.
maelling

Re: New World Order - tråden

Post by maelling »

En Japansk senator stiller spørsmål rundt de samme tingene rundt 11. september som arkitektingeniørene gjør over. Det er mer om det som skjedde ved Pentagon, og hvordan ting heller ikke ser ut til å stemme der. Han hevder at hullet i veggen på Pentagon var rett og slett for lite for at det kunne vært et Boieng 737 som traff det, ingen hull etter motorene eller rester fra det. Av de 80 kameraene som var på plassen, var det ingen som greide å filme flyet annet enn et kamera. Det var ingen merker på gresset foran pentagon etter noe fly som i følge det ene overvåkningskameraet som var kom helt flatt (og måtte logisk sett ha vært i gresset først). På slutten tar de for seg tvillingtårnene. Det samsvarer veldig godt med det som kommer fram i filmen som er linket til tidligere "blueprint for truth" fra ae911truth.org. Dette er litt interessant at dette diskuteres offentlig der nede (ting som er uhørt her), og ikke bare er forbeholdt youtubere alene som det er her i Europa og USA.

Dette er hentet fra http://pilotsfor911truth.org/forum//ind ... opic=10542

[youtube]7t-dZiNE9NI[/youtube]
[youtube]wV_WIZ1PDt4[/youtube]
[youtube]VaEGhiHhZ1Y[/youtube]
[youtube]A43IxJcFJEw[/youtube]
[youtube]0hUexQWI948[/youtube]
[youtube]MKtv36Sh3iQ[/youtube]

Rambler

Re: New World Order - 9/11 diskuteres i det japanske parlamentet

Post by Rambler »

Når det gjelder Pentagon...
Dette er hovedkomandoen for mesteparten av den vestlige verdens militære krefter. Man kan selvsagt ikke uten videre bare å fly inn i dette. Som alle andre militære instalasjoner og komandoer er dette komplekset svært godt beskyttet. Det var nok bare noen rester av et fly som traff bygningen. Hadde det vært noe annet enn er pasasjerfly ville det høyst sannsynlig blitt uskadeliggort i god tid før det nådde så langt som det gjorde.

Det er veldig spesiellt at så mye åpenbar feilinformasjon dukker opp over alt. Jeg velger selv å tolke dette som en "uoppstillt ligning. Jeg prøver å tenke meg motivene, og hva noen der ute ønsker at jeg skal tro, og hvorfor.

Noe som er 100% sikkert er at hvis noen ønsker å underlegge hele verden en "ny orden", så vil de ikke sitte på sitt kontor og klø seg i hodet. Man kan være sikker på at de hele tiden holder seg oppdatert via nettet om stemningen rundt i verden. Og de vil garrantert utnytte dette mediet maksimalt for både informasjon og dessinformasjon. For å skjule sin egen agenda og svekke sine politiske motstandere.

Det som for meg fremstår som en av de viktigste ledetrådene for den gennerelle utviklingen i samfunnet er hvordan individene blir manipulert. Alle tror at de har selvstendige tanker og meninger, men faktum er at nesten alt vi har i hodet er ting noen har puttet inn i oss. Det gjelder normer, verdirefferanser, følelsesmessige asosoiasjoner, antipatier og sympatier, hvilke innfallsvinkler vi skal bruke når vi skal gjøre oss opp meninger om ting osv osv. Manipulasjon har blitt en vitenskap vanlige folk ikke skal vite noe om. Typisk at landets biblioteker får beskjed om å kaste ut store mengder bøker slik at folk ikke så lett skal kunne se hvordan vi sakte men sikkert forandres oppe i hodet. Det samme kan man se hvis man sammenligner gamle og nye skolebøker. Dette siste kan sjokkere de som vet litt om manipulasjon.

Og med dette i bakhodet er det interessant å lese om hvilke kilder som danner grunnlaget for de forskjellige ideologiene som har vokst frem i verden. "Vi bygger på arven fra Aten, Roma og Jerusalem" var det en politiker som sa. Men jeg tror ikke han helt forstod hva dette kan bety. Det har i hvert fall ikke noe med demokrati å gjøre.
frode
MC: Honda CB 600 F Hornet '03

Post by frode »

Popular mechanics hadde for noen år siden en større artikkel om endel av de vanligste konspirasjonsteoriene rundt 9/11-angrepet: Debunking the 9/11 Myths. Jeg ser at mange av de samme teoriene går igjen i japanerenes diskusjon.
Rambler wrote:Det er veldig spesiellt at så mye åpenbar feilinformasjon dukker opp over alt.
Sannelig.
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

For dere som følger med på 24, der er de jo fullt i gang med dette allerede ;)
ingen KiM, ingen kos
maelling

Post by maelling »

Det virker ut som disse sakene her står fast mellom de som tror på at 11. september var "staged" (de går under skjellsordet "konspirasjonsteoretikere"), og de som tilhører de som så absolutt ikke tror og lener seg på disse debunking-filmene og tekstene som ligger ute. Midt i mellom har man de som tviler, men ikke lener den ene eller andre veien og synes det er interessant å vandre mellom begge verdener og se. Jeg tilhører nok denne her gruppen. Det som får meg til å stusse, er hvor ufullstendig 9/11 rapporten var:

http://www.gpoaccess.gov/911/Index.html

Det står kun 1 - en - side omtrent om tårn 7 alene, og rapporten tar bare for seg hva som skjedde fram til flyene traff tårnene, men ikke alt som skjedde etterpå mens tårnene raste sammen. Jeg lurer på hvorfor man brukte mangegangern i etterforskningsmidler på å etterforske Clintons Monica Lewinsky affære i forhold til 11. september. Hadde de brukt like mange dollar på rapporten rundt 11. september og gitt troverdige svar, så ville ikke disse "konspirasjonsteoretikerne" hatt noe å gjøre sannsynligvis. Grunnen til at tvil oppstår, er at det er så mange ubesvarte spørsmål og ting som ikke henger sammen. Grunnen til at teorier, la oss kalle dem "konspirasjonsteoretikerne" ikke slipper taket, er pga at denne rapporten blant annet ikke besvarer noe som helst omtrent. Jeg lurer enda på hvorfor ikke det som skjedde med tårn 7 ble gjenstand for en egen rapport. Det som skjedde ved pentagon er også merkelig, rundt hvordan man angivelig greide å samle dna-bevis, når motorene på flyet f.eks greide å brenne opp. En annen ting er hvordan man greide å finne et pass tilhørende en eller flere av kaprerne i restene av et av flyene som traff tårnene. Et pass ble angivelig funnet på bakken utenfor et av tårnene. Hva er sannsynligheten for at man kan finne noe sånt når resten brant opp og i alt restene?

En annen ting som er merkelig, er hvordan det samme kan skje 3 ganger. Hva er sannsynligheten for at tårnene detter ned på eksakt samme vis etter å ha blitt truffet av et fly (med unntak av bygning 7)? Og videre, hva er sannsynligheten for at to bygninger av stål detter ned, når det aldri har skjedd før? Hvorfor løper politi-styrkene rundt og skriker "it's coming down" rett før tårn 7 datt ned når de vet at et stålbygg aldri har rast i bakken som følge av brann? Da finner man en ekstra forklaring på tårn 7 datt ned fordi den ble truffet av rester fra tvillingtårnene, til tross for at det er en fotballbane som skiller dem. Mange bygninger har brent i timesvis så de nærmest ser rødglødende ut, uten at de har dettet i bakken. Siden man er nærmest blir presset til å tro på dette her av "debunkere" og anti-konspirasjonsteorister, og raskt kommer i båsen "konspirasjonsteoretiker" av de samme, kan man i allefall begynne å spille lotto alle mann. Kunne alt dette skje på 11. september, og ingen er interessert i å grave dypere, da er vel sannsynligheten stor for at man vinner i lotto, selv om det nesten er en større sannsynlighet å bli truffet i hodet av en meteoritt enn å vinne. Unntaket gjelder de som bor i Verdal.

Rambler, du hevder det må ha vært rester av et fly som traff bygningen. Hvordan kan noen flyrester treffe bygningen med så stor presisjon? Ville ikke et fly halvveis blåst i filler dette rett ned fra himmelen?

Det er så mange ting som står ubesvart, og langt flere enn de over. Hadde rapporten gitt flere svar, ville man ikke hat skytterleirene mellom de som TROR og de som ikke tror. Problemet er at ingen VET, og det er jo det slike rapporter skal bidra til. Slik ting står nå, trenger man ikke å være konspirasjonsteoretiker en gang for å klø seg i hodet.

Igjen, det er fullstendig merkelig at man bruker så store ressurser på å diskutere en såkalt "sexskandale", og er så ufullstendige i en hendelse der 3000 mennesker mistet livet. Man gikk inn i Afghanistan først, og siden Irak, hvor man førte hele verden bak lyset åpenbart når det kom til masseødeleggelsesvåpen (eventuelt er etteretningsvesenet inkompetente noe jeg ikke finner sannsynlig). Så setter man i gang en "krig mot terror", som virker helt meningsløst, siden man nesten skaper flere terrorister enn man greier å utslette. The patriot act med de følgene den har (les hva den innebærer folkens) var skrevet FØR 11. september. De må være forutseende for å se behovet for noe sånt når de skriver noe sånt på forhånd og iverksetter den like etterpå. Al Quaeda var i følge avdøde (på merkelig vis) utenriksminster Robin Cook en liste over USAs ettersøkte opprinnelig, men kan fint i dag ha blitt en slags organisert terrororganisasjon. Man kan egentlig holde på i evigheter, men så lenge det er slike spørsmål som dette, så vil det være folk som stiller spørsmålstegn ved alt sammen. Det tror jeg er sunt, i motsetning til en tidligere som mente at folk som skriver i tråden har for mye tid og/eller burde finne på noe bedre å gjøre. Stikker man hodet i sanden, så kommer man ikke lenger. Men, man bør ikke låse seg helt fast, siden det finnes teorier som debunkerne svarer på som det ikke virker ut som mange tror på. Dermed blir folk som blant annet bygningsingeniørene i ae911truth.org på en måte puttet i den store, stygge båsen "konspirasjonsteoretikere". Det er omtrent det samme nå om dagen som å være holocaust-fornekter.

11. september har ført til så mye krig og elendighet, at jeg ikke skjønner at noen kan slå seg til ro med den offisielle forklaringen. Bare det at jeg blir fratatt vannflaska mi på flyplassene og må helle dette ut, og blir mistenkt nærmest for å være terrorist gjør meg forbanna nok alene til at jeg ikke kan slippe taket på disse spørsmålene. Jeg liker ikke tanken på at vi beveger oss mot et overvåkningssamfunn, hvor all kommunikasjon på nettet mellom sverige blir overvåket og blir byttet med etteretningsinformasjon med USA. Snart kommer det et datalagringsdirektiv, hvor alle samtalers avsender, mottaker, sted du ringer fra og slikt blir registrert.

Er dette helt greit ?? Har jeg ingenting å skjule, så er alt helt fint? Denne rapporten over fra 11. september skal forklare startskuddet for alt dette vi utsettes for over. Dette gir grunn nok alene til å grape dypere når det ikke finnes sikre svar å få. Jeg tror en ny etterforskning er på sin plass, og det er det eneste de folkene i ae911truth.org etterspør.

Post Reply