
supermons
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Har sett litt på R-sykler, noe på 400 eller 600ccm. Ikke ninja, CBR eller gsxr og andre med høy forsikring. Har vurdert både Honda VFR400, Yamaha FZR/YZF 600 og litt sånt.. Er ikke så fryktelig mange av de til salgs, og få av de er i nærheten her..
Noen tips? Er det værst av gammel sykkel og høy km-stand? Tror ikke den første sykkelen blir så superdyr
Noen tips? Er det værst av gammel sykkel og høy km-stand? Tror ikke den første sykkelen blir så superdyr
ikke hør på han svimeslåtten
(gixxern) hehe.
Få deg en VFR800. VFR400 er vel ganske vannskelig å få tak i her i landet?
VFR800 er billig å forsikre og mange av der ute
GRATULERE SÅ MYE MED LAPPEN 

Få deg en VFR800. VFR400 er vel ganske vannskelig å få tak i her i landet?
VFR800 er billig å forsikre og mange av der ute


I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Har tenkt på motard.. Kjørte jo crosser før.. Men har ikke funnet noen jeg liker.. Dessuten er vel de ikke så gode å kjøre langt med?
Ang vfr 400, har sett et par til salgs.. 800 tror jeg kanskje blir litt for mye? Er ikke de høyere også? Er ikke så kjempehøy, så en altfor stor sykkel tror jeg ikke det blir..
Heller litt mot FZR for tiden, har lest en del gode ting om den..
Ang vfr 400, har sett et par til salgs.. 800 tror jeg kanskje blir litt for mye? Er ikke de høyere også? Er ikke så kjempehøy, så en altfor stor sykkel tror jeg ikke det blir..
Heller litt mot FZR for tiden, har lest en del gode ting om den..
- Tekumseh
- Posts: 2369
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Grattis med lappen!
Hva kom det seg på alt i alt?
Jeg begynner selv nå til uka. Har hatt sykkel i 3 uker nå, men blir gaaal av å må la den stå.
Håper det går raskt slik at jeg får kortet før det blir snø...
Har sikert lagt meg til masse unoter etter 7 år i bil, så jeg må vel 'temmes' først.
Leser teori som bare det nå før kurset. Prøvde en tentamen på nettet og scora bare 64 %, og det er laaangt unna. Bra det blir teorikurs.
Hva kom det seg på alt i alt?
Jeg begynner selv nå til uka. Har hatt sykkel i 3 uker nå, men blir gaaal av å må la den stå.
Håper det går raskt slik at jeg får kortet før det blir snø...
Har sikert lagt meg til masse unoter etter 7 år i bil, så jeg må vel 'temmes' først.
Leser teori som bare det nå før kurset. Prøvde en tentamen på nettet og scora bare 64 %, og det er laaangt unna. Bra det blir teorikurs.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Takker.. Og har en oversikt i første posten over pengebruken.. Har ikke summert opp, har egentlig ikke så veldig lyst hellerTekumseh wrote:Grattis med lappen!
Hva kom det seg på alt i alt?

Teorikurset er mest skravling om forventninger og hvordan det er lagt opp. Bare les litt mer, så går teorien som en lek. Tror jeg har dokumentert en del om selve prosessen fra starten av i denne tråden, les gjennom, kanskje du får noen tips? Ellers angret jeg litt på at jeg ikke hadde lest teoriboka før jeg begynte å kjøre. Leste den først uka før teorieksamen. Er sinnsykt mye fornuftig der..
Har selv 5 år med unoter, må ta seg litt i nakken og kjøre pent igjen

Leste nettopp en test av 400-kubikks R-sykler i Fastbikes. Kawasaki ZXR 400 kom best ut, men Honda RVF 400 kom på andre såvidt jeg husker, og det var den eneste sykkelen som ikke hadde noen feil etter over 10 år. Ellers kan jeg annbefale RS 250 hvis du er en DYKTIG hobbymekaniker. For når den først går, da GÅR den
. Det er et lite problem med 400-syklene. Ingen av dem er solgt nye i norge, så alt er bruktimportert. Deletilgang kan bli et problem.

- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Har sett på RS250, men er ikke så glad i å skru. Vil ha noe som for det meste funker..
Så litt på noen 400r nå, er litt usikker på hva jeg skal velge.. Har sendt noen meldinger og mailer, får se hva det blir til
Helga skal iallefall brukes til å få bilen salgsklar, med litt småfiks og shining, slik at jeg får litt mer penger å bruke på sykkel 
Så litt på noen 400r nå, er litt usikker på hva jeg skal velge.. Har sendt noen meldinger og mailer, får se hva det blir til

