Page 5 of 5

Pirelli Diablo Strada

Posted: 19 Oct 2006 23:50
by moppen
Ja, det er kanskje også noe for meg: bremse mer med bremsa i stedet for motoren. Billigere med bremseklosser enn med motorer... Hvis jeg skal peise på for å få bort pinglestreken, kan det hende jeg får en pysestrek i trusa til slutt. :lol:

Posted: 20 Oct 2006 08:00
by bandit
Noe sånt mener du? Image

PS. Truser er for gamlinger, håper du mente boxeren..? :lol:

Posted: 20 Oct 2006 10:50
by Joda
Keihin wrote:190 er typisk 50 profil, mens 180 er 55. Altså er 190 et flatere dekk og dermed lettere å bli kvitt pysestreken på ;)
Et 190/50 er tilpasset 6-toms bredde på felg, 180/55 tilpasset 5,5 toms. Montert på sine respektive anbefalte felgbredda vil man ikke merk forskjell på to like dekk-merka/type.

Et eksempel:
190/50 på 5,5-toms felg får mye større kyllingstripa enn 180/55 på samme felg. Dekket blir rett og slett for bredt for felgen.


Ellers tror jeg det er endel begrepsforvirring her. Ser at en og samme person sier at Pilot Power har dårlig levetid. I neste sekund omtaler han samme dekk som Pilot Sport. Dette er to helt forskjellige dekk, hvor Pilot Power har vesentlig bedre levetid enn sin forgjenger Pilot Sport.

Posted: 20 Oct 2006 12:25
by Keihin
Joda wrote:
Keihin wrote:190 er typisk 50 profil, mens 180 er 55. Altså er 190 et flatere dekk og dermed lettere å bli kvitt pysestreken på ;)
Et 190/50 er tilpasset 6-toms bredde på felg, 180/55 tilpasset 5,5 toms. Montert på sine respektive anbefalte felgbredda vil man ikke merk forskjell på to like dekk-merka/type.

Et eksempel:
190/50 på 5,5-toms felg får mye større kyllingstripa enn 180/55 på samme felg. Dekket blir rett og slett for bredt for felgen.
Jeg snakker selvfølgelig om dekk montert på riktig felg...

Og ja, de færreste merker forskjell, men den er der. Jeg har sett 190 dekk brukt i RR, men da var det 190/60 .

Posted: 17 Nov 2006 08:41
by bandit
Tilbake til topic. Har snakket litt med noen erfarne nurnburgringrever på et blackbird-forum, og de hever at kombinasjonen DIABLO i front, og DIABLO STRADA bak gir meget bra grep, og helt akseptabel økonomi..! Har tenkt å gå for denne løsningen til neste sesong..

Posted: 17 Nov 2006 11:23
by Muffinman
Fikk faktisk samme råd fra en dekkforhandler her om dagen. Han hevder at man får omkring 10.000 km på det fordekket. Jeg satte på et Diablo foran i første omgang. En bekjent har en 2006 Fireblade, og den er originalmontert med Diablo Corsa. Den sykkelen er gått i overkant av 7K, og framdekket ser ut til at det lett greier 10K. Dermed er det ikke umulig at man får i overkant av 10K ut av et Diablo - på en Fireblade vel å merke.

Posted: 17 Nov 2006 13:37
by Gixxerman
Mitt fordekk har gått 11.000 :) Bakdekket er yesterdays news, men fordekket klarer seg litt til(Begge er Diablo).
Skal uansett bytte til speller nye foran og bak til våren. Prøve med corsa eller pilot power.

Posted: 17 Nov 2006 20:12
by Muffinman
Fornøyd med Diablo-dekkene? Hvordan er grepet?

Posted: 17 Nov 2006 20:14
by Gixxerman
Ikke prøvd på bane, men utprøvd på vei :lol: Joa, de sitter de og jeg har ikke merket noe til slipp eller noe, men jeg er ingen ekspert :oops: De satt ihvertfall bra nok for meg, og de er retningsstabile, men jeg vil ha noen med mykere gummi som sitter bedre, og har en annen profil. Kan føles litt tungt av og til og legge ned.

Posted: 17 Nov 2006 20:50
by bandit
Gixxerman wrote:Ikke prøvd på bane, men utprøvd på vei :lol: Joa, de sitter de og jeg har ikke merket noe til slipp eller noe, men jeg er ingen ekspert :oops: De satt ihvertfall bra nok for meg, og de er retningsstabile, men jeg vil ha noen med mykere gummi som sitter bedre, og har en annen profil. Kan føles litt tungt av og til og legge ned.
Du har ikke merket antydning til slipp, og så skal du bytte til noe som har mykere gummi og som sitter bedre..? :shock:

Posted: 17 Nov 2006 21:01
by Gixxerman
Mest for å få en spissere profil så den er lettere å legge ned, og mykere gummi fordi jeg ikke gidder å være på en bane å tenke at jeg KANSKJE burde hatt andre dekk :wink: