Jeg hadde en Yamaha DragStar 650 som ble alt for tung å både manøvrere og buksere.

Jeg følte rett og slett at den var overdimensjonert i forhold til min fysikk.
Så jeg begynte å se meg om etter en annen sykkel.
På mc-messen 05 så jeg to sykler jeg likte godt utseende på.
Sachs 800-serien:

http://www.sachs-bikes.no/brgalpg.htm
Her er masse krom, noe jeg synes var lekkert. Derfor jeg kjøpte meg en custom til å begynne med. Samtidig ville jeg velge en litt mer lettkjørt sykkel, som samtidig var pen og lav nok for meg.
Sachsen tilfredsstilte alle kriterier bortsett fra et. Den veide nesten det samme så DragStar´n...
Det var i utgangspunktet den sorte jeg prøvde og "falt" for.
Det er en Suzuki motor (husker ikke modell) som sitter i.
Men det var også en annen jeg synes var fin.
Moto Guzzi BrevaV750IE:
http://www.guzzisti.it/page_builder.php ... _body.html
Jeg likte så godt sylindrene og utseende generelt som var på Breva´n.
Jeg var fortapt...
Jeg vandret mellom disse to syklene i to hele dager, og klarte ikke å finne noen andre sykler jeg var interessert i.
Så søkte vi på nett og fant en Breva. Den var imidlertidig solgt til en Yamaha forretning i Moss. Og det var jo flott, for det var ingen problemer med innbytte. Jeg fikk god pris for DragStar´n og kjørte ut igjen med en Breva.
En sykkel som var så "lett" at jeg trodde jeg skulle blåse av motorveien!!!
50 kilo lettere føltes som 100!!!

Jeg måtte overbevise meg selv at det ikke var farlig å kjøre denne på motorveien. Men SÅ tungkjørt var DragStaren at jeg fikk skikkelig moped-følelse av Brevaen.
ALDRI, ALDRI mer skal jeg ha custom sykkel!
Nå elsker jeg Guzzi min (og det har jeg gjort siden jeg så den og kjørte den første gang). Jeg ELSKER mekanikken som utstråler fra sykkelen. Jeg elsker at den vrir seg ved gasspådrag. Jeg elsker de usedvanlige gode kjøreegenskapene, og jeg elsker utseende!
Kunne jeg valgt noe bedre?
Og nå er både jeg og Fidel Guzzi-frelste som de fleste Guzzister blir.
(Og som Fidel sa; Man kjøper ikke bare sykkelen, man kjøper seg også inn i et usedvanlig trivelig mc-/guzzi-miljø!

)
... så fikk jeg aktivisert meg litt i dette innlegget også.