Kø i kø-kjøringen

Prat om tung MC.
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Re: Kø i kø-kjøringen

Post by Bizcocho »

Og helst unngå dette
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Au
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
moonlit

Post by moonlit »

Han i siste videoen der fortjente ikke bedre da, kjørte jo som en idiot.. Kjøre forbi i blindsonen når han i pickupen ikke bare BLINKER for å svinge, men faktisk begynner å svinge med forhjulene...
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

moonlit wrote:Han i siste videoen der fortjente ikke bedre da, kjørte jo som en idiot.. Kjøre forbi i blindsonen når han i pickupen ikke bare BLINKER for å svinge, men faktisk begynner å svinge med forhjulene...
Nå skal det jo i hans forsvar sies at det var en unødvendig brå manøver av pickupen (foruten at han neppe sjekket speilene før han byttet heller).

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

+1
SmokeDiesel
MC: '06 Suziku GSX-R 750

Post by SmokeDiesel »

Jeg er fersk MC kjører av året og rykende fersk pendler i Oslo. Jeg er sikkert en av de dere tar igjen på vei hjem fra jobb.

Jeg prøver selvsagt å flytte meg når jeg blir tatt igjen, det er åpenbart at de som mestrer et høyere tempo enn meg imellom bilene skal slippes forbi. Men, jeg må innrømme at jeg samtidig finner det ganske krevende og ikke minst stressende tiltider å bane meg vei mellom bilene og det kan nok derfor fort gå bittelitt tid før jeg klarer å finne meg et passende sted å smette inn for å slippe dere forbi. Jeg synes det høres merkelig ut at noen med vilje ikke vil slippe dere forbi, for min del synes jeg det er mye lettere å komme meg igjennom køen dersom jeg ligger på hjul med en som "har driv" enn å bane veien selv. Men det er nå meg.

I tillegg er liten forundring over tempoet som blir holdt av enkelte. Når det er så trangt at du må "vippe" sykkelen fra side til side for å ikke slå borti speil på en bil, er det ikke litt vel trengt da? Med så mange sløve billister forunderer det meg tiltider at det går så bra som det gjør!
'06 Suzuki GSX-R 750
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Selvsagt er det lettere når en annen baner vei foran. Uten at man kanskje bevisst tenker over det, så blir det mest sannsynlig han som må ta støyten om en bil svinger ut. Nå høres dette sikkert som en djevelsk og egoistisk tankegang, men hvilke andre grunner er det ?
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Gixxerman wrote:Selvsagt er det lettere når en annen baner vei foran. Uten at man kanskje bevisst tenker over det, så blir det mest sannsynlig han som må ta støyten om en bil svinger ut. Nå høres dette sikkert som en djevelsk og egoistisk tankegang, men hvilke andre grunner er det ?
En annen god grunn til å ligge bak er at den første bokstavelig talt baner vei, dvs mange biler flytter seg til siden. Opplevd flere ganger at bilene er så usedvanlig hensysnsfulle bare for å ta igjen den som har gjort jobben for meg lenger frem.
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Babelfisken wrote:En annen god grunn til å ligge bak er at den første bokstavelig talt baner vei, dvs mange biler flytter seg til siden. Opplevd flere ganger at bilene er så usedvanlig hensysnsfulle bare for å ta igjen den som har gjort jobben for meg lenger frem.
Jeg henger meg gjerne på folk som baner seg frem, fordi jeg regner med at de er mer erfarne enn meg på det feltet, slik at jeg kan lære noe. Har hendt et par ganger at jeg har hengt meg på scootere også..
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Post by Bizcocho »

SmokeDiesel wrote:Jeg prøver selvsagt å flytte meg når jeg blir tatt igjen, det er åpenbart at de som mestrer et høyere tempo enn meg imellom bilene skal slippes forbi. Men, jeg må innrømme at jeg samtidig finner det ganske krevende og ikke minst stressende tiltider å bane meg vei mellom bilene og det kan nok derfor fort gå bittelitt tid før jeg klarer å finne meg et passende sted å smette inn for å slippe dere forbi. Jeg synes det høres merkelig ut at noen med vilje ikke vil slippe dere forbi, for min del synes jeg det er mye lettere å komme meg igjennom køen dersom jeg ligger på hjul med en som "har driv" enn å bane veien selv. Men det er nå meg.

I tillegg er liten forundring over tempoet som blir holdt av enkelte. Når det er så trangt at du må "vippe" sykkelen fra side til side for å ikke slå borti speil på en bil, er det ikke litt vel trengt da? Med så mange sløve billister forunderer det meg tiltider at det går så bra som det gjør!
Det er veldig viktig at man ikke overgår sine egne evner og følger sitt eget tempo, men allikevel tar hensyn til de bak. Jeg prøver heller å holde et javnt tempo igjennom hele tunnelen og slipper heller noen forbi om de ønsker. Nå de siste ukene virker det som om det er kommet mye turister i Oslo trafikken som ikke er vant med motorsykler som splitter (iallefall på ettermiddagen).

Husk langlys og blinklys - da flytter bilistene seg fortere ;)
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Post Reply