Hvis det at det er reklame i bøker kan gi like forhold til utdanning for norske barn så ser jeg ikke problemet nei. Har dog hverken TV3, eller barn så jeg har kanskje ett litt annet perspektiv på det enn andre.Lølle wrote:Se hvordan TV3 påvirker barna med sin reklame spisset mot barn, så forstår du hvorfor vi har forbud mot dette i Norge.
I prinsippet er jeg for ordens skyld, som jeg nevnte mener jeg, imot reklame, for obligatiorisk utdanning skal vel være gratis her i Norge. Det er det jo i praksis ikke, hvis man i tillegg tillot reklame i bøker fritar man staten for det ansvaret den har ovenfor norske barn.
Og jeg tenker mest på videregående skole da. Det er det som ligger meg nærmest og jeg husker vi måtte betale for bøkene der, vi var heldig og slapp bare med bøkene, yrkesfag må vel betale for klær osv. Jeg studerer videre nå og da er det heller greit at jeg må betale for bøkene mine, for nå har jeg valgt det selv.
Er usikker på om videregående er obligatorisk, men uten den så stiller man ikke sterkt i dagens arbeidsmarked vil jeg tro.
Mvh