Page 5 of 5

Posted: 30 Jun 2005 12:31
by ca(2)
Kriz wrote:en original gixxer skal nok klare bedre enn 3,2 sek :lol:
jepp

Posted: 04 Jul 2005 09:11
by TDK
Kriz wrote:en original gixxer skal nok klare bedre enn 3,2 sek :lol:
Why? Sitter jo med klare fakta fra bikebladet her....

Høres ut som en bra dreving det ChristR, har du god aks også elr?

Posted: 04 Jul 2005 13:29
by ChristR
TDK wrote:
Kriz wrote:en original gixxer skal nok klare bedre enn 3,2 sek :lol:
Why? Sitter jo med klare fakta fra bikebladet her....

Høres ut som en bra dreving det ChristR, har du god aks også elr?
Merker bedre drag, men jeg har når jeg tok tida på 0-100 lå den på rundt 15.

Men jeg kan kjøre i mye høyere gir på lavere turtall.. Nesten litt uvant, for jeg må gir ned masse i kryss ogsånn... Så det kan bli litt knotete...

Men det er null problem å starte i 3de gir med litt sluring. Kan også ligge på tomgang i 2 gir.

Posted: 04 Jul 2005 13:55
by TDK
ChristR wrote:
TDK wrote:
Kriz wrote:en original gixxer skal nok klare bedre enn 3,2 sek :lol:
Why? Sitter jo med klare fakta fra bikebladet her....

Høres ut som en bra dreving det ChristR, har du god aks også elr?
Merker bedre drag, men jeg har når jeg tok tida på 0-100 lå den på rundt 15.

Men jeg kan kjøre i mye høyere gir på lavere turtall.. Nesten litt uvant, for jeg må gir ned masse i kryss ogsånn... Så det kan bli litt knotete...

Men det er null problem å starte i 3de gir med litt sluring. Kan også ligge på tomgang i 2 gir.
Hmm, dritkult. Får se og kjøpe meg et 15 drev jeg også da!
Hvor kjøpte du det?

Posted: 04 Jul 2005 13:56
by Kriz
TDK wrote:
Kriz wrote:en original gixxer skal nok klare bedre enn 3,2 sek :lol:
Why? Sitter jo med klare fakta fra bikebladet her....

Høres ut som en bra dreving det ChristR, har du god aks også elr?
det er hva bike klarte, men en som er vant til en gixxer 1k og har optimale forhold skal klare mye bedre... og dessa motogp sjåførene som er flinkest til å gire osv veier jo så lite, vekt har jo også litt å si, tømme litt bensin fra tanken blir den letter osv, men for en vanlig person kan nok ca 3.2 stemme. men under optimale forhold så går det mye fortere

Posted: 04 Jul 2005 13:57
by ChristR
TDK wrote:Hmm, dritkult. Får se og kjøpe meg et 15 drev jeg også da!
Hvor kjøpte du det?
Graarud Motor i Sarpsborg. Aprilia forhandler.

Posted: 29 Sep 2005 12:03
by Tuono
Jeg vil anbefale for nesten alle og ta CDI sperra.... Sykkern vil da gå mye gjevnere.
Du kan også:

-Bytte forgasser
-Skaffe eksosventil
-Større sylinder
-effektanlegg
-andre reeds
-Powerfilter (FET lyd) :twisted:

Posted: 29 Sep 2005 18:15
by ChristR
Tuono wrote: -Større sylinder
Ødelegger blokka
Tuono wrote: -Powerfilter (FET lyd) :twisted:
Ikke nødvendig, uplombert filter gjør samme nytten.

Posted: 29 Sep 2005 22:35
by TDK
Yay, idag fjerna jeg cdi sperren! Digg, nå slipper jeg den stygge mellomregisterdippen!

Posted: 30 Sep 2005 23:49
by RS*Ebbang
Halla doffern, forsker du litt nå :o

Snakkes en dag i ferien a..,.,.blir litt festing forhåpentligvis, før jeg åker til svergie da.....ringes :)

Posted: 02 Oct 2005 09:04
by Pollti
Hvor fort det går er vel litt irrelevant ? Men hvorfor ikke kjøpe en ferdig trimmet motor istedet for å finne opp kruttet på nytt ? Trimmede Rotax 122 og Rotax 123 for Aprilia finner du her : http://www.geiwiz.de/katalog/katalog/in ... anguage=en

Posted: 14 Feb 2006 21:28
by gryn_cr80
leste i bike bladet att aprillia rs tar 24 sek 0-100:S eg trudde di hade skrevet feil men det sto flere ganger i teksten og det sto att motoren til aprillia ikkje var bra i blombert utgave (derbi gpr 125 tok 0-100 på 13,6 sek)