Tangent SR500 eller hva de heter!
Kjøpte en pakke på Spaceworld på blåmandag det året jeg var konfirmert!
2høytalere + JVC reciver
Duger som bare juling!

Høytalerene:

Reciveren:

Betalte da 4500kr komplett og det spiller utrolig bra den dag i dag

Diana Krall joFØR:
Takk takkGoose wrote:Diana Krall joFØR:
![]()
Ser gromt ut det oppsettet der thawulf!
Selv dyrker jeg min musikk interesse gjennom Shure SE530 og Bose Companion 5 høytalere til Mac´en, sånn er det å bo i blokk
TakktHaWuLf wrote:Jeg tror løsningen kan være å bruke et godt lydprogram til å "vaske" lydfila di et par ganger og filtrere vekk støy. Et godt program jeg bruker til mer avanserte ting er Adobe Audition:
http://www.adobe.com/products/audition/
Her kan man også forsterke og gjøre mye annet. Dette programmet er ikke gratis, men er du helt sikker på at du har satt alle lydutganger på dønn max ut av pc'en ? Både "Volumkontroll" og "Digitallyd" hvis du kjører XP må være på max. Dersom det virkelig er max, er vel løsningen kun å bruke et lydprogram. Windows har ingen gode innebygget, men det blir ikke bedre om Creative'n din spiller av til hodetelefoner eller noe annet ?
Takk for dettHaWuLf wrote:
Takk takkHar 2 gode konserter av Diana Krall, der den ene er "live in paris", og den andre er fra Montreal jazz festival eller noe sånt, der begge har fantastisk god DTS lyd og låter nydelig. Du har et ganske gromt pc-oppsett må jeg si
Selv har jeg noen B&W 602 S2 ved PC'en, som er noen vanlige kompakthøyttalere av samme merke som frontene, selv om likeheten slutter der. Man begynner i det små, og bygger seg opp
Ah, takk for hintetGoose wrote:Takk for dettHaWuLf wrote:
Takk takkHar 2 gode konserter av Diana Krall, der den ene er "live in paris", og den andre er fra Montreal jazz festival eller noe sånt, der begge har fantastisk god DTS lyd og låter nydelig. Du har et ganske gromt pc-oppsett må jeg si
Selv har jeg noen B&W 602 S2 ved PC'en, som er noen vanlige kompakthøyttalere av samme merke som frontene, selv om likeheten slutter der. Man begynner i det små, og bygger seg opp
![]()
Er veldig fornøyd med Bosene selv, men må jo si at når jeg tar på meg Shure proppene blir det nesten religiøs-stevning![]()
Diana Krall er en fantastisk flink dame, selv om noen kanskje ser hvor jeg har mine sterkeste røtter når det gjelder musikk (hint : avatar)
Grom poweramp du har der KL. A . Akkurat en slik en jeg kunne trengtKL. A wrote:Har byttet ut litt i anlegget mit:
Fra Midgard Oberon 6.1 -> Parasound Halo A21(Power-amp)
og fra en Denon 2807 (surrerundt forsterker) -> Copland CTA 305 (rørbasert Pre-amp)
Bruker fortsatt Usher CD-1 som kilde og Patos L-402 mkIII høyttalere.
]
Lurte på Mcintosh MA6900 før jeg handlet jeg ogsåtHaWuLf wrote:Grom poweramp du har der KL. A . Akkurat en slik en jeg kunne trengtKL. A wrote:Har byttet ut litt i anlegget mit:
Fra Midgard Oberon 6.1 -> Parasound Halo A21(Power-amp)
og fra en Denon 2807 (surrerundt forsterker) -> Copland CTA 305 (rørbasert Pre-amp)
Bruker fortsatt Usher CD-1 som kilde og Patos L-402 mkIII høyttalere.
]Hvordan er klangkarakteren i den ? Er den nøytral eller bittelitt mørkt ? Jeg ser daglig etter et par brukte og oppgraderte AW180'er, men det er langt mellom de for tiden. Eventuelt står en Mcintosh MA6900 eller noe i den duren på ønskelisten. Jeg trenger først og fremst en dedikert poweramp siden jeg har C2'en