Re: Laser måling på MC
Posted: 23 Apr 2008 08:13
Jeg ville aldri stukket av med mindre det uansett stod om lappen. Om jeg skulle bli målt i 180 i 90 sonen feks, ville jeg vurdert å stikke av tror jeg.
Jeg tenkte vel spesielt på MC-førerne i UP.LordShaft wrote:Hvor har du dette fra? De i politiet jeg kjenner og har hatt en del kontakt med, har latterlig lite kjøretrening. Og jeg syns det er skremmende at de i det hele tatt får suse på saftblanderene og forfølge "forbryterne"Og politiet har såpass mye kjøretrening at kjøringen er mye mer risikabel for den som prøver å stikke av enn for politiet
Ett lyspunkt ved å sitte med beinet høyt og ikke kunne kjøre på minst en uke, da :>Kli wrote:Trist at du har mista lappen!
For de av dere som ikke så TV 2 nyhetene i dag så er det en omfattende aksjon i gang i hele Europa for å ta fartssyndere. Den aksjonen er Norge med på og skal vare i en uke.
Så folkens det er all grunn til å være ekstra forsiktig på gassen en drøy uke. Det virket som at dette var noe de kom til å gjøre hver vår!
HeisannRimol wrote:Hei. noen som vet om hvor nøyaktig en lasermålinh blir på en MC? hvis de måle på lyktene. Ble nemmelig målt i 80 km/t i en 50 sonedermed mister jeg lappen. men uheldigvis så såg jeg ikke på speedoet da det skjedde så jeg aner egentlig ikke hvor fort jeg kjørte. kan jeg stole på denne målingen eller har jeg grunn til å klage?
Den risikoen du utsetter både deg selv og resten av verden for, gjør at det frarådes å prøve! En får ta konsekvensene av egen kjøring!! Det er nå min mening!!!Marius I wrote:Som Lølle skrev er det etter forholdene.
De kan ikke kjøre i 190 i Oslo sentrum, men mulig de gjør det på motorvei uten trafikk. De skal avbryte med en gang forfølgelsen blir uforsvarlig. Det betyr ikke at de har gitt deg opp. De kan fortsette jakten i et moderat tempo og med flere biler og lete i området/ veier du kan tenkes å ha kjørt. Vet at flere har blitt tatt litt tid etter selve forfølgelsen. Politiet har også kommet til ulykkessteder der den de forfulgte er innvolvert etter at de har avbrutt jakten. De fleste får et ekstra stressnivå når de blir forfulgt og det går fort utover vurderingsevnen. Da er det lett å gjøre feil og du kan selv tenke deg hva det vil si i 200 km/t.
For de fleste lønner det seg nok å stoppe uansett. Så lenge de får skiltnummeret ditt blir du kalt inn til avhør rimelig kjapt. De fleste kaster kortene på bordet her. Man kan selvfølgelig blånekte og noen få slipper unna med det,men tror det da hadde vært enklere med bot og eventuell inndragelse. Å møte i retten er sjelden positivt hvis ikke du har et vanntett alibi.
Ellers er de fleste rimelig klar over fartsgrensene og vet hva de risikerer i straff for å bryte dem
Ok. da er det bare rykter det jeg har hørt altså. det er ikke noe å utsette på målingen såvidt jeg vet vertfall.Juristen wrote:HeisannRimol wrote:Hei. noen som vet om hvor nøyaktig en lasermålinh blir på en MC? hvis de måle på lyktene. Ble nemmelig målt i 80 km/t i en 50 sonedermed mister jeg lappen. men uheldigvis så såg jeg ikke på speedoet da det skjedde så jeg aner egentlig ikke hvor fort jeg kjørte. kan jeg stole på denne målingen eller har jeg grunn til å klage?
Jeg har brukerkurs på den aktuelle laseren politiet bruker (laser fartsmåler LTI 20.20) og har ved flere anledninger vært hjelpeinstruktør på brukerkurs. I henhold til brukerinstruksen skal man ved måling av motorsykkel forfra skyte mot frontlykta. Bakfra skal man skyte mot skiltet.
Kjipt for deg, men med mindre du har noe annet å utsette på målingen som ble utført, kommer du ikke til å komme noen vei...
Hvis den var linket på meg Marius, så "linket" jeg til ditt innlegg fordi jeg synes det var bra skrevetMarius I wrote:Virket innlegget som en oppfordring til å stikke av??
Stemmer sikkert bra det om man antar at motorsykkelister er tildels i overkant tjukkere i hodet enn andre som ferdes langs veien og derfor har i overkant store hjelmer, og at hjelmen er det breieste punktet på sykkelen sett forfra/bakfra.AJ_Twin wrote: Skyte mot fronlykta? Hm...![]()
Jeg er ganske overbevist om at treffprosenten (at man får et måleresultat opp i displayet) blir større om man konsekvent 'skyter' mot hjelmen uavhengig av om målingen skjer forfra eller bakfra...
Interessant, da legger jeg til grunn at dette er noe du kan unnderbygge?AJ_Twin wrote:politifolk har nemlig skjønt hvordan de best 'fanger' MCister...
Hva er så vitsen med å svare på en slik tråd om du ikke er villig til å framsttå med dine engne selvstendigemeninger?AJ_Twin wrote: Ser ingen grunn til å underbygge ytterligere. Om argumentasjonen ikke 'blir hørt' bryr jeg meg lite om, for å være ærlig.