
Under: Fornøgd eier m briller fra tidlig 90


Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Ja jeg har selv flyttet en liter med Caol Ila inn på hytten, slik at jeg har litt i reserve der også. Så når jeg har vært i Italia nå, så tenker jeg at man kan begynne å "slappe" av litt heheojda wrote:Blir litt lettere nå, når du selv bestemmer hva du skal bære igennom tollen![]()
Bare så eitrandes ergelig at de bare tapper på "småflasker"
Jeg skal ikke kjøre rundt, det blir feil å si... men jeg vil kjøre i perioder med udekte fingre. Dette er en bedre løsning enn å kjøre uten hansker i det hele tatt, som jeg har gjort før på veldig varme dagerToven wrote:Skal du kjøre rundt med udekte fingre?
Jeg triller avgårde enten i kveld (må kjøre frune og sneipen på hurtigruten) eller i morgen tidlig... Satser på å rulle med en gang det er dagslys... så at jeg knekker løs i 5 tiden er ikke utenkeligToven wrote:Ah, skjønner. Bedre enn uten noe i hvert fallMen skjønner hvorfor, om det er på mindre grusveier og sånt er det sikkert godt med litt luftige og åpne hansker
Tid får du fart på skroget? Snuser på en lysebotn tur på fredag, om du skulle forbi der![]()
20 000 service innebærer oljeskift fremme/bak, nytt luftfilter og nye tennplugger, samt sjekk av ventil justering. I tillegg oppgraderes programvare om der finnes nyere versjoner. Man skifter også bremsevæsker. Ellers er det bare å sjekke at alt funker.LordShaft wrote:
Nå vet jeg ikke hva de gjør når de kjører diagnose og synkroniserer med den computeren sin, men at det merkes igjen på sykkelen er det ingen tvil om! Sykkelen går langt finere på tomgang, den er mykere og ikke så hakkete i gassresponsen som den var før service og den er mye tightere i giringen! Rett og slett stor forskjell [emoji848]
Er det noen som vet nøyaktig hva de gjør?
Ja var dette jeg "leste" meg fram til på papiret som fulgte med jobben, men var selve data jobben jeg ikke helt forstod hva de faktisk gjorde. For det er ingen tvil om at jeg har fått tilbake en "ny" sykkel. Forskjellen er ganske stor syns jeg. Så noe er blitt bedre. Det med giringen kan jo være en konsekvens av at den får finere på tomgang osvknutk wrote: 20 000 service innebærer oljeskift fremme/bak, nytt luftfilter og nye tennplugger, samt sjekk av ventil justering. I tillegg oppgraderes programvare om der finnes nyere versjoner. Man skifter også bremsevæsker. Ellers er det bare å sjekke at alt funker.
Diagnosesystemet kan også sjekke om begge gass-spjeld åpner likt, og om nødvendig synkroniseres disse på nytt.
Opplevd bedre motorgange kan være kombinasjon av en eller flere av ovennevnte faktorer. Giringen er helt mekanisk, men blir påvirket av valg av motorolje.
Alt i alt en grei jobb. Bokseren er jo suveren å jobbe på
Har bestandig gjort service på mine sykler selv, også mens de har vært innenfor garantitiden. Noterer hva jeg gjør i et regneark.LordShaft wrote:
... Ja jeg gleder meg litt til å skru litt selv på denne sykkelen. Når garantien går ut, blir jeg nok å gjøre mye av service arbeidet selv
Fin rute du har planlagt, men vær obs på at Fv 45 ved Dirdal ble stengt i dag (stengt i 3 måneder). Omkjøring via Fv 503 Gloppedalen (kolonnekjøring mellom 07-17).LordShaft wrote:Jeg triller avgårde enten i kveld (må kjøre frune og sneipen på hurtigruten) eller i morgen tidlig... Satser på å rulle med en gang det er dagslys... så at jeg knekker løs i 5 tiden er ikke utenkeligToven wrote:Ah, skjønner. Bedre enn uten noe i hvert fallMen skjønner hvorfor, om det er på mindre grusveier og sånt er det sikkert godt med litt luftige og åpne hansker
Tid får du fart på skroget? Snuser på en lysebotn tur på fredag, om du skulle forbi der![]()
![]()
Så satser jeg på ryfylket nedover, krysser over å kjører sirdalen, lysebotn og vurderer gaustadtoppen også på denne turen. Ingen ting er endelig, alt kan justeres. Så da får vi til et møte en eller annen plass skal du seBlir å ha locatoweb gående hele turen