Page 405 of 586
Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 21 May 2017 18:29
by ojda
Da har det gamle barskapet fått tilbake sin gamle opprinnelige oppgave.
Under: Fornøgd eier m briller fra tidlig 90
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 21 May 2017 18:34
by Ambro
Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 21 May 2017 19:46
by tshansen
Skal ha meg en slik lagavulin i samlingen min jeg også
Når det kommer til brillene.... er det ikke så mye å si annet enn, det der burde være profilbildet ditt

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 21 May 2017 20:00
by ojda
Blir litt lettere nå, når du selv bestemmer hva du skal bære igennom tollen
Bare så eitrandes ergelig at de bare tapper på "småflasker"

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 21 May 2017 21:31
by tshansen
ojda wrote:Blir litt lettere nå, når du selv bestemmer hva du skal bære igennom tollen
Bare så eitrandes ergelig at de bare tapper på "småflasker"

Ja jeg har selv flyttet en liter med Caol Ila inn på hytten, slik at jeg har litt i reserve der også. Så når jeg har vært i Italia nå, så tenker jeg at man kan begynne å "slappe" av litt hehe
Greit å ha de 7 sorter vettu

Man vet jo aldri hvilket skrømt man kan få på besøk i disse dager

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 24 May 2017 17:44
by tshansen
20.000 km service unnagjort [emoji1303]
Da har mopeden fått seg en grundig overhaling med bytte av oljer og væsker! Service kostnadene til BMW er jo grunn alene til å velge BMW igjen [emoji851]
Nå vet jeg ikke hva de gjør når de kjører diagnose og synkroniserer med den computeren sin, men at det merkes igjen på sykkelen er det ingen tvil om! Sykkelen går langt finere på tomgang, den er mykere og ikke så hakkete i gassresponsen som den var før service og den er mye tightere i giringen! Rett og slett stor forskjell [emoji848]
Er det noen som vet nøyaktig hva de gjør?
Det ble også litt styr med dekk denne gangen! Nye TKC 70 dekk ble ikke levert slik de skulle og jeg ble stående uten dekk! Etter mye om og men, har jeg inne bestilling på nye avon trailrider fra Tyskland også fikk jeg Ride til å slenge på Tourance Next, sjanser ikke på å gå glipp av touring i helgen og i pinsen pga dekkmangel [emoji6]
Fikk modernisert sommerhanskene mine litt også [emoji851]
Da er det bare å få pakket koffertene å lagt ut på nye eventyr [emoji1303]
Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 24 May 2017 18:00
by Toven
Skal du kjøre rundt med udekte fingre?

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 24 May 2017 18:12
by tshansen
Toven wrote:Skal du kjøre rundt med udekte fingre?

Jeg skal ikke kjøre rundt, det blir feil å si... men jeg vil kjøre i perioder med udekte fingre. Dette er en bedre løsning enn å kjøre uten hansker i det hele tatt, som jeg har gjort før på veldig varme dager

Det er til bruk når jeg kjører på grus, eller i områder der jeg kjører rolig og knipser mye bilder. Har alltid 2 sett med hansker med meg

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 24 May 2017 18:14
by Toven
Ah, skjønner. Bedre enn uten noe i hvert fall

Men skjønner hvorfor, om det er på mindre grusveier og sånt er det sikkert godt med litt luftige og åpne hansker
Tid får du fart på skroget? Snuser på en lysebotn tur på fredag, om du skulle forbi der

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 24 May 2017 18:18
by tshansen
Toven wrote:Ah, skjønner. Bedre enn uten noe i hvert fall

Men skjønner hvorfor, om det er på mindre grusveier og sånt er det sikkert godt med litt luftige og åpne hansker
Tid får du fart på skroget? Snuser på en lysebotn tur på fredag, om du skulle forbi der

Jeg triller avgårde enten i kveld (må kjøre frune og sneipen på hurtigruten) eller i morgen tidlig... Satser på å rulle med en gang det er dagslys... så at jeg knekker løs i 5 tiden er ikke utenkelig
Så satser jeg på ryfylket nedover, krysser over å kjører sirdalen, lysebotn og vurderer gaustadtoppen også på denne turen. Ingen ting er endelig, alt kan justeres. Så da får vi til et møte en eller annen plass skal du se

Blir å ha locatoweb gående hele turen

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 24 May 2017 18:21
by Toven
Stemmer! Da får vi se

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 24 May 2017 18:26
by knutk
LordShaft wrote:
Nå vet jeg ikke hva de gjør når de kjører diagnose og synkroniserer med den computeren sin, men at det merkes igjen på sykkelen er det ingen tvil om! Sykkelen går langt finere på tomgang, den er mykere og ikke så hakkete i gassresponsen som den var før service og den er mye tightere i giringen! Rett og slett stor forskjell [emoji848]
Er det noen som vet nøyaktig hva de gjør?
20 000 service innebærer oljeskift fremme/bak, nytt luftfilter og nye tennplugger, samt sjekk av ventil justering. I tillegg oppgraderes programvare om der finnes nyere versjoner. Man skifter også bremsevæsker. Ellers er det bare å sjekke at alt funker.
Diagnosesystemet kan også sjekke om begge gass-spjeld åpner likt, og om nødvendig synkroniseres disse på nytt.
Opplevd bedre motorgange kan være kombinasjon av en eller flere av ovennevnte faktorer. Giringen er helt mekanisk, men blir påvirket av valg av motorolje.
Alt i alt en grei jobb. Bokseren er jo suveren å jobbe på

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 24 May 2017 18:34
by tshansen
knutk wrote:
20 000 service innebærer oljeskift fremme/bak, nytt luftfilter og nye tennplugger, samt sjekk av ventil justering. I tillegg oppgraderes programvare om der finnes nyere versjoner. Man skifter også bremsevæsker. Ellers er det bare å sjekke at alt funker.
Diagnosesystemet kan også sjekke om begge gass-spjeld åpner likt, og om nødvendig synkroniseres disse på nytt.
Opplevd bedre motorgange kan være kombinasjon av en eller flere av ovennevnte faktorer. Giringen er helt mekanisk, men blir påvirket av valg av motorolje.
Alt i alt en grei jobb. Bokseren er jo suveren å jobbe på

Ja var dette jeg "leste" meg fram til på papiret som fulgte med jobben, men var selve data jobben jeg ikke helt forstod hva de faktisk gjorde. For det er ingen tvil om at jeg har fått tilbake en "ny" sykkel. Forskjellen er ganske stor syns jeg. Så noe er blitt bedre. Det med giringen kan jo være en konsekvens av at den får finere på tomgang osv
Uansett, takk for svar Knut... Ja jeg gleder meg litt til å skru litt selv på denne sykkelen. Når garantien går ut, blir jeg nok å gjøre mye av service arbeidet selv

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 24 May 2017 18:54
by knutk
LordShaft wrote:
... Ja jeg gleder meg litt til å skru litt selv på denne sykkelen. Når garantien går ut, blir jeg nok å gjøre mye av service arbeidet selv

Har bestandig gjort service på mine sykler selv, også mens de har vært innenfor garantitiden. Noterer hva jeg gjør i et regneark.
Har aldri opplevd at BMW har laget krøll av den grunn ved de få garantisakene jeg har vært igjennom. Men kan være greit å eie sykkelen en stund slik at man blir "kjent" med den før man gyver på

Re: LordShaft - *Nytt kjøretøy i stallen*
Posted: 24 May 2017 19:27
by RogaR
LordShaft wrote:Toven wrote:Ah, skjønner. Bedre enn uten noe i hvert fall

Men skjønner hvorfor, om det er på mindre grusveier og sånt er det sikkert godt med litt luftige og åpne hansker
Tid får du fart på skroget? Snuser på en lysebotn tur på fredag, om du skulle forbi der

Jeg triller avgårde enten i kveld (må kjøre frune og sneipen på hurtigruten) eller i morgen tidlig... Satser på å rulle med en gang det er dagslys... så at jeg knekker løs i 5 tiden er ikke utenkelig
Så satser jeg på ryfylket nedover, krysser over å kjører sirdalen, lysebotn og vurderer gaustadtoppen også på denne turen. Ingen ting er endelig, alt kan justeres. Så da får vi til et møte en eller annen plass skal du se

Blir å ha locatoweb gående hele turen

Fin rute du har planlagt, men vær obs på at Fv 45 ved Dirdal ble stengt i dag (stengt i 3 måneder). Omkjøring via Fv 503 Gloppedalen (kolonnekjøring mellom 07-17).
http://www.aftenbladet.no/trafikk/Fylke ... 3950b.html