Forbannet innlegg til ALLE, om miljøet her!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
boxer wolf

Re: !

Post by boxer wolf »

Shortybebeh wrote: Men for guds skyld, dette er ikke "heng ut AJ"-tråden, den er myntet på flere, og alle burde tenke litt over det som diskuteres her synes jeg...!
Dette er jo et greit utgangspunkt, som er på sin plass da uthenging av enkeltpersoner ikke bør være noe mål i seg selv. Men det er jo liten tvil om at tråden traff både AJ og Bimma ganske ettertrykkelig. Det synes jeg er bra, da det kanskje kan gi grunnlag for noen refleksjoner, det er vel definitivt de som også har mest å reflektere over i denne sammenheng.

Jeg sier kanskje, da de begge har valgt å trekke seg fra denne tråden,
AJ_Twin wrote:Uansett, jeg kommer ikke til å delta videre i denne diskusjonstråden.
Jeg hiver meg heller på sykker'n og tar meg en lengre tur.
Været her ute er aldeles strålende akkurat nå \:D/
Bimma wrote:Nå er uansett siste ord skrevet herfra i denne tråden, nå har jeg viktigere ting å ta meg til. Kjøre sykkel f.eks. ......?? :lol: :lol: :lol:
det ble kanskje litt for mange sannheter, og de er jo beundringsverdig samstemte?

Både AJ og Bimma stiller seg jo begge ganske uforstående til at de kan ha sagt noe galt, og det som er sagt er jo sagt i "beste mening" til enhver tid.

La oss se litt på hva som er skrevet, først AJ (det er klippet litt ned, men ikke endret i innhold). Det starter med et middels krasst innlegg (til AJ å være), og følges opp med avledninger og dårlig skjult kritikk av alle som kan føle seg støtt eller uenig i måten han skriver på (måten han uthever enkeltord på er jo også en virkningsfull teknikk) :
AJ_Twin wrote: Hm... :-k
Mulig jeg ikke er helt med her, men hva i all verden har denne kinamaten i et MC-Forum å gjøre :-s
Selv spiser jeg såkalt kinesisk pepperbiff på Harestua Kro når jeg tar en pause i MC kjøringen og driter i om maten er ekte kinesisk eller ikke. Maten er god! Ferdig med det. Og etter å ha spist farer jeg fornøyd videre på sykker'n med bredt glis i hjelmen \:D/
AJ_Twin wrote:Så, så... bare rolig nå ;-)
Ingen grunn til miste kontrollen...
AJ_Twin wrote:Vel, vel... en smule hårsåre og kanskje også en smule humørløse noen her... :-k
Her går AJ først ut med et direkte angrep på at andre på forumet kan tillate seg å omtale noe som ikke er direkte MC-relatert. "Tilfeldigvis" kommer dette direkte påfølgende Ulvinnens innlegg, noe som forøvrig føyer seg pent inn i et mønster.

AT AJ selv har gjort Musikktråden (forøvrig en tråd som ikke er MC relatert, og derfor sikkert egentlig burde forbys) fullstendig uleselig for alle som ikke er lidenskapelig opptatt av musikk som har samme lydbilde som en vinkelsliper (personlig hjertesukk, og ingen behøver å være enig) er så sin sak, at han også fullstendig spammer ned tråden med assosiasjonsleken helt på tvers av trådstarters ønsker/innstrukser kan jeg også leve med (selv om jeg synes det fortjener en kommentar). Det jeg synes er ganske uspiselig er at han til stadighet rakker ned på enkeltpersoner med krasse innlegg, og hver gang han får en kommentar tilbake kommer han med rene hersketeknikker som det over. Ja, det er akkurat det det er, rene hersketeknikker som det er skrevet lange avhandlinger om. Teknikker som tidvis omtales i pressen, og svært sjeldent med positivt fortegn.

Dette var bare et eksempel på AJ's måte å skrive på, den som vil kan kikke litt rundt og finne mange andre tilsvarende eksempler. Et annet eksempel er jo hans første innlegg i denne tråden, innlegg nummer tre.

Så litt fra Bimma, hun er ikke så god på rene hersketeknikker, men hun gjør forsøk på å lære: :smt011
Bimma wrote:Her kommer et eksempel på ironi:
Ulvinnen wrote:oppstarten ledet an av politi (som også sperrer av E6 for mc-istene og kobler ut trafikklys) og all oppmerksomheten fra publikum på strekningen Hamar - Minnesund gjør det.
Slike ting syntes også jeg var spennende da jeg var fjortis. Dessverre har barna mine også lagt den alderen bak seg nå, så ingen av dem vil være med heller.... [-( Og PR-kåte er ingen av oss, så vi klarer oss fint uten tilskuere. =D>
Jeg stilte Bimma et spørsmål etter dette innlegget (og flere foregående innlegg av samme type) hva det var hun ønsket å oppnå, men det ble dessverre aldri besvart. :smt102

Shortybebeh wrote:Og bare så det er sagt, jeg har INGENTING imot noen av dere som personer og misliker ingen av dere, jeg misliker bare oppførselen deres. To helt forskjellige ting.
Sorry Shortybebeh, her er jeg ikke enig. Måten en person oppfører seg, spesielt når det er blitt et etablert mønster, sier også veldig mye om personen. Hva er vi hvis vi ikke oppfører oss som den vi er? Personer som har denne type oppførsel misliker jeg også som personer, ihvertfall frem til de kan endre sin oppførsel til det bedre.

Om det gjør at andre misliker meg, så lever jeg godt med det.

Men det er et ubesvart spørsmål som henger i luften her: Hvorfor?

Hva er årsaken til at noen på forumet, med AJ og Bimma som noen strålende eksempler, legger seg etter andre, og gang på ganger øser ut et vell av spydigheter, nedsettende kommentarer og dess like?

Jeg sier som Shortybebeh - Enlighten me !!

Shortybebeh skrev, som jeg innledet med, at dette ikke skulle være "Heng ut AJ tråden", om mitt innlegg gjør at det blir "Heng ut AJ og Bimma tråden", så er ikke det meningen, men jeg kan leve med det - det ville ikke være ufortjent.

Det har ofte vært referert til miljøet på Bike på dette forumet, og at "vi" (hvem nå det er) ikke ønsker slike tilstander på MC-Forumet. Mitt ønske er at AJ, Bimma og andre med tilsvarende behov kan frekventere Bike mer. Dersom du ikke har noe hyggelig å si, så si det på Bike.no.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Mea Culpa!

Post by Lølle »

Hmm.. hvis jeg har såret noen, beklager jeg det. Hvis ironi har blitt oppfattet som selvgod, nedlatende sarkasme, beklager jeg det - jeg ser at det kan virke ødeleggende for noen.
Jeg har ingen behov for å forsvare mine eventuelle sårende kommentarer, og har ingen glede av at andre blir såret av dem.
Hvis mange reagerer på mine innlegg har de rett. Hva jeg tror jeg kommuniserer spiller ingen rolle - mottager har fasiten for hvordan det oppfattes av ham/henne. Det hender jeg har fornuftige innlegg, men det unnskylder ikke ev innlegg som sårer noen.

Egentlig har jeg ikke følt meg så veldig truffet, men litt ydmykhet skader ikke :-) Anbefales av 12 av 4 tannleger på et hårinstitutt i Schweitz, prøv det!
Jeg innrømmer at jeg har blitt overrasket og skuffet over noen nedhugginger i forumet fra folk jeg liker - mot folk jeg liker.
At Shorty bringer opp angrep på andre, skal man bare se positivt på. En som er hakket klokere enn meg har formulert det slik:
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer deg selv!
Forøvrig er jeg skyldig i å ha funnet venner (kan justeres til bekjente hvis venner virker litt skrytende) på forumet og hvis det forstyrrer andre at det har blitt en vennegjeng ut av forumet, får vi holde det unna mc-faglige tråder. For den som plages av vennskapeligheter i blogger... unngå bloggene. Forøvrig dyrkes disse vennskapene også utenfor forumet til stor glede for meg.
Jeg har lært av en klok småkjeltring at man ikke kan irritere seg over alt man ikke liker. En del blogger og andre tråder passerer jeg bare - og det har ingen vondt av.
Jeg har følgende utfordring til oss alle: Ta et par sekunder og vurder innlegget før det postes; hvis du tror det kan støte noen, er det kanskje like greit å droppe det? Selv har jeg trykket back space-knappen ved en rekke anledninger... "neeei.. la det passere" ;-)
Noen er mer hardhudet enn andre og noen har vassere klør enn de tror. Hvis alle klipper klørne og stusser følehorna, blir verden - og forumet - et bedre sted.
Attila: Du kan prate litt om F-16 også, men der stopper det, OK?
Et lite hjertesukk til slutt: Ironi er ikke det man forsvarer teite utsagn med/som etter at de er avkledd.
Wikipedia har en kort, lesverdig forklaring: http://no.wikipedia.org/wiki/Ironi. se også linken til Sarkasme.

*sukk* Ikke engang jeg gidder lese gjennom hele innlegget mitt... :lol:
Image
Image
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Re: Forbannet innlegg til ALLE, om miljøet her!

Post by maelling »

Bimma wrote: Nå synes jeg folk må slutte å være så hårsåre her inne. Ellers tror jeg nesten moderatorene snart blir nødt til å distribuere en MEGET detaljert brukerveiledning til samtlige medlemmer.... :|
En god brukerveiledning og retningslinje kan vi gå til kardemommebyloven for å finne:

"Man skal ikke plage andre,
man skal være grei og snill
og for øvrig kan man gjøre som man vil"

Et annet ord for de tre linjene her over er alminnelig høflighet. Videre dreier vel denne tråden seg om hvilken tone, ordvalg og "takt" man som forummedlem bør ha, og tråden dreier seg vel aller minst om kinamat eller uenigheter rundt fakta. For å dra Thorbjørn Egners kardemommeby litt lenger: Dette forumet mangler en "Politimester Sebastian", som her i gården vil det si en "moderator". At dette forumet er et demokrati som det tidligere ble nevnt, og at dette fungerer, er vel en fin ønsketenkning, siden forumet snarere bærer preg av å være et anarki hvor det svinges med sablene og halshugges over lav sko. Man burde muligens hatt et valgsystem, der man stemmer frem en moderator for en viss tid av gangen, la oss si halvår/år, som har til oppgave å holde ordbruken og temperaturen nede, og sakligheten høyt oppe (i de delene av forumet hvor saklighet er en dyd. En blogg kan ikke forventes å være saklig, men der blir det mer å holde kardemommebyloven i hevd). Nå skal jeg ikke engasjere meg i hva en blogg skal inneholde, siden jeg har knapt besøkt dem, men kan ikke se at matoppskrifter, stempelringer, politikk, tøys og tull IKKE kan ha god plass i bloggetrådene. Under "verksted" hører slikt nok ikke hjemme, med unntak av stempelringene. Forumet er fornuftig inndelt i mine øyne :)

*blåse i fredspipe*
Last edited by maelling on 02 Sep 2008 19:24, edited 1 time in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Bimma wrote: Jeg har mye jeg gjerne skulle kommentert om det du skriver her, men de kommentarene tror jeg bør vente til vi kan ta en prat ansikt til ansikt. Jeg tror IKKE hverken du eller Ulvinnen ønsker å lese mine meninger om den saken i et åpent forum... :shock: Og Ulvinnen er hjertelig velkommen til å joine oss :) . Nå som hun endelig har fått lappen på mc, så kan hun jo til og med komme helt på egenhånd.... :smt023
Hvorfor skulle jeg være redd for hva du kan skrive på forumet? Siden du begynte ordkrigen på mc-forumet, må du kunne klare å avslutte den her også. Det ville også kunne gi meg svaret på det jeg har lurt på helt siden angrepene fra deg startet i slutten av april:

Hvorfor?

Hva i alle dager er det jeg har gjort deg, siden du har vært ute etter meg på denne måten? Helt siden første gang jeg møtte deg, så har jeg prøvd å være hyggelig. Jeg har tatt i mot deg på samme måte som alle som har slått seg sammen med oss på Ryen: Jeg har prøvd å være vennlig og hjelpsom. I Göteborg var du så blid som ei sol. På jentekvelden satt vi ved siden av hverandre, og hadde det veldig hyggelig. Vi har også hatt flere trivelige msn-chatter sammen.

Hva har skjedd etter dette?

Bimma wrote:
Ulvinnen, du er tydeligvis ikke interessert i å ta denne praten, du finner det tydeligvis mer behagelig å sitte hjemme i stua og taste, enn å se meg inn i øynene over en kaffekopp. :roll: . Men invitasjonen står ved lag, håper at du benytter deg av den en dag når du har fått tenkt deg litt om. Bare vent til etter at syklene er parkert for vinteren, akkurat nå er det kjøring og livet på to hjul som prioriteres..! :smt023
Jeg har ikke hatt tid til å svare på denne, jeg har hatt en lang dag med forelesninger.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg skulle ha noe usnakket med deg. Det er du som har drevet og hakket på meg, selv har jeg valgt å la være å svare. Men jeg har tenkt meg til Grava på onsdag, så da kan du jo møte opp, se meg inn i øynene og komme med det du måtte ha på hjertet.
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

"Why can't everybody just get along?"
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

"Because everybody cant get along" :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Galilee

Post by Galilee »

Man trenger et godt BS filter for å ferdes på internettforum.

Jeg tror flere her inne kunne trengt et... :D
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Er jo en stund siden jeg har skrevet noe her inne, men har nå lest en god del av det som blir skrevet, blant annet litt i nevnte tråder osv.

Jeg stiller meg litt spørrende til hvordan man kan klare å legge så mye energi ned i noe så trivielt som et internettforum. Å faktisk klare å hisse seg opp, å gå å irritere seg over ting andre har skrevet og sagt, jeg skjønner det ikke.

Personlig synes jeg slike tråder som dette er litt teite, spesielt når det utarter seg til rene personangrep, som det har gjort, selv om intensjonen ikke var det til å begynne med.
Last edited by Alas on 02 Sep 2008 20:05, edited 1 time in total.
Valfar
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt

Post by Valfar »

Det er så mye forskjellige mennesker med forskjellige personligheter og meninger som poster på ett forum som dette, så man bare må lære seg å ignorere der det måtte passe. Ellers går med så mye tid og energi på diskusjoner som man egentlig ikke kommer hverken frem eller tilbake i.

Samtidig så savner jeg litt klarere retningslinjer over hva som hører hjemme hvor, burde vel strengt tatt ikke være nødvendig, men men. Har vært oppe flere ganger at "dette handler ikke om mc", så en klarering på at under "PRAT" feks. kan man prate om, ja, hva som helst? Kan være greit å ha noe å vise til :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
alexanderyi
MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R

Post by alexanderyi »

Jeg har egentlig ikke helt fått med meg tråden i hva som har skjedd nå, men ut i fra det jeg har fått med meg så trenger de fleste her å lære seg et par ting:

1. Ignorere - Om det er noe du ikke liker som skjer som ikke har noen stor betydning for den daglige gangen, Ignorer!
2. IKKE ta det personlig om noen mener noe annet enn deg på Internett samfunn..

Om alle hadde forstått det jeg nevnte der og begynt å bruke det, så hadde det ikke blitt noen diskusjon om dette..

Det er tross alt ikke et stort verdensproblem om en ikke følger alle normer og regler, eller?
Galilee

Post by Galilee »

alexanderyi wrote:Jeg har egentlig ikke helt fått med meg tråden i hva som har skjedd nå, men ut i fra det jeg har fått med meg så trenger de fleste her å lære seg et par ting:

1. Ignorere - Om det er noe du ikke liker som skjer som ikke har noen stor betydning for den daglige gangen, Ignorer!
2. IKKE ta det personlig om noen mener noe annet enn deg på Internett samfunn..

Om alle hadde forstått det jeg nevnte der og begynt å bruke det, så hadde det ikke blitt noen diskusjon om dette..

Det er tross alt ikke et stort verdensproblem om en ikke følger alle normer og regler, eller?
[+1]
--
- Hunter S. Thompson
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Jeg er bare glad dette ble luftet, for det er begrenset hvor lenge jeg hadde klart å holde kjeft.

Og at man ikke skal kunne legge energi i et forum, eller la seg bli irritert av ting som skjer her er bare tull.
Jeg kjenner flere her personlig, og for meg er det ikke noe annerledes her enn in real life.

Ville du ikke sagt det face to face, ikke si det på forumet.
Stå for det du sier og mener.

Men et av mine motto er fortsatt

Image
Death Is The Road To Awe.
alexanderyi
MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R

Post by alexanderyi »

Så klart er det noe annet om en kjenner noen på et forum..

Jeg tror det kun er 2 på forumet som jeg faktisk kjenner(men de er ikke aktive i det hele tatt).

Og enig i den face 2 face saken din ;)

Men fortsatt ville jeg ikke tatt meg nær av ting (som en del tydelig har gjort)..
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Å ikke si noe på forumet som en ikke vil sagt til noen i egen person er vel bare et minimum av folkeskikk slik jeg ser det da.

"mean people suck", hvem som er disse "mean people" er jo veldig subjektivt da. Jeg må ærlig talt si at jeg ikke likte dreiningen tråden tok idet AJ's navn ble nevnt. Det var strengt tatt noe som du kunne tatt på PM. En slik tråd som dette, og attpåtil stilet til hele forumet inngir et inntrykk, ihvertfall ovenfor meg, av at du sitter på din høye hest og er rett ut dømmende ovenfor ALLE.

Jeg synes tråden har vært unødvendig for hvis det var AJ du hadde et problem med så kunne du tatt det på PM hvis du ikke klarte å holde kjeft lengre. At AJ nå har valgt å trekke seg tilbake fra forumet gjør at forumet, slik jeg ser det, er blitt litt fattigere. På samme måte som om hvis du Shorty, skulle forsvinne.
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Alas wrote:At AJ nå har valgt å trekke seg tilbake fra forumet gjør at forumet, slik jeg ser det, er blitt litt fattigere.
Om det er din mening så tror jeg ikke du har tapt noe enda.

Han har riktignok slettet bloggen sin, og startet en egen tråd om at han har forlatt forumet. Men i innlegget hvor han sier han forlater forumet, så dementerer han det i samme innlegg.
AJ_Twin wrote:Ok folkens (for de som måtte ha interesse av å vite det...),

'AJ's blögg' er slettet fra MC-Forumet. Neppe noe stort savn for en del, mens kanskje andre vil savne den... :-k
Uansett så gidder jeg ikke bruke tid på et forum som dette etter det som har skjedd etter den nærmest sykelige adrenalinreaksjonen til enkelte etter "kinamat" posten.
Mye av innholdet og en del personligheter på dette forumet blir i mine øyne mer og mer latterlige og jeg ser ingen grunn til å legge skjul på akkurat det.

Jeg kommer nok til å stikke innom nå og da, men i langt mindre grad enn tidligere. Og takk og pris for det, vil nok mange si, mens noen andre kanskje vil savne postene mine. Hvem vet?
Han er jo også stadig pålogget, og har skrevet innlegg også i andre tråder etter at han "forlot" forumet. Så at han har valgt å trekke seg er nok en sannhet med mange moderasjoner. Vi får se..
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Locked