Milslukeren'09
- TageSK
- MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge. - Location: Pisa, Toscana, Italia
Re: Milslukeren'09
Iron Butt Association Europe er nå på luften med et (meget lite vakkert) nettsted her.
Selv er jeg innehaver av et SS1600K (mer enn 1.600 km på 24 timer; rapport her). Har planene klare for et forsøk på SS2000K (mer enn 2.000 km på 24 timer); venter bare på at Hustruen skal reise bort så jeg kan gjøre som jeg vil.
Poenget er: De planlegges Iron Butt Rally her i Europa i 2010. Blir sikkert minst 5.000 km på fem dager. Her må det trenes!
[TaSK]
Selv er jeg innehaver av et SS1600K (mer enn 1.600 km på 24 timer; rapport her). Har planene klare for et forsøk på SS2000K (mer enn 2.000 km på 24 timer); venter bare på at Hustruen skal reise bort så jeg kan gjøre som jeg vil.
Poenget er: De planlegges Iron Butt Rally her i Europa i 2010. Blir sikkert minst 5.000 km på fem dager. Her må det trenes!
[TaSK]
- TageSK
ooops, jada.Scotty wrote:Noe nytt her?

Vi har milslukeren.org på luften. Programvaren er installert og testet, og alt ligger til rette.
Du skal bare stikke innom og registrere deg. Det er litt stille, for jeg har vært litt opptatt i det siste.
Som du ser får jeg ikke engang spist min lunch i fred

Men jeg lover å svinge meg.
Men det eneste tekniske som gjenstår er å bli enige om akkurat hvordan vi skal gjøe med loggingen av deltagerne.
Her må vi teste litt for å se hva som funker.
Både for deltagerne og for meg som driver showet.
Reglene ser det ikke ut som om noen lenger har noen kommentarer til. Men alt er enda åpent.
Dersom det ikke blir endringer blir Milslukeren'09 å kjøre fra 15/4 til 15/10.
[TaSK]
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Jeg konstaterer at i følge Google earth er det 2268 km hjemmefra til Toscana. Og det skal ta 23 timer og 7 minutter. Så ti turer til Tage for å spise lunch, og litt småkjøring her hjemme, kunne skaffe en respektabel plassering. Og inntegning på Iron Butt.
Men det blir nok bare småkjøring i Norge på meg de neste årene. Så kan jeg heller holde fremtidsdrømmene sovende i bakgrunnen.
Men det blir nok bare småkjøring i Norge på meg de neste årene. Så kan jeg heller holde fremtidsdrømmene sovende i bakgrunnen.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- Super-blackbird
- MC: Yamaha R1
Heller arranger et canon-ball løp fra oslo til toscana. enklere kan det ikke bli, førstemann til toscana!
og premien venter der.
og mopedistene starter fra oslo til svinesund.
jeg er desverre ikke interrisert tyne flest mulig km bare for og kjøre. nei vil kjøre når jeg føler for.
det og kjøre for og oppnå flest mulig km er noe av det dummeste jeg har hørt. så en premie... ja jippi en genser med milslukeren, er det noe og være stolt av?
Nei da er det vel mer premie i seg selv og få mest mulig glede ut av få km og heller spare sykkelen...
ikke missforstå. sykkelen min er ikke til pynt. den brukes, men ikke for og tyne flest mulig km i løpet av en sesong... hadde jeg hatt raua full av penger og ingen familie, hadde jeg heller ikke giddet!
og premien venter der.
og mopedistene starter fra oslo til svinesund.
jeg er desverre ikke interrisert tyne flest mulig km bare for og kjøre. nei vil kjøre når jeg føler for.
det og kjøre for og oppnå flest mulig km er noe av det dummeste jeg har hørt. så en premie... ja jippi en genser med milslukeren, er det noe og være stolt av?
Nei da er det vel mer premie i seg selv og få mest mulig glede ut av få km og heller spare sykkelen...
ikke missforstå. sykkelen min er ikke til pynt. den brukes, men ikke for og tyne flest mulig km i løpet av en sesong... hadde jeg hatt raua full av penger og ingen familie, hadde jeg heller ikke giddet!
Last edited by Super-blackbird on 24 Jan 2009 03:33, edited 1 time in total.
- MvAgustaRider
- MC: MV Agusta F4 1000R
Totalt uinteressant.
Antall km blir som de blir. Jeg jobber ikke for å få flest mulig. Jeg kjører mye, men prøver ikke på noe vis å oppnå flest mulig km. Typisk at dette kommer fra en BMW eier. Skal ikke dere være slike utforskende folk, som vil oppleve verden, og hva opplever dere om dere bare kjører og kjører og kjører ?
Konkurranse for å kjøre lengst. Så umotbydelig som det kan være. Som å ha et mål om å kjøre bare for å kjøre. Har du vurdert bil ?
Jeg har inget mål for en sesong annet enn å kjøre når jeg føler for, og kjøre for opplevelsens skyld. Har blitt 18000km denne sesongen. Vet ikke om det er mye eller lite jeg i denne sammenheng, men det er kvalitetsmil i det minste...
Antall km blir som de blir. Jeg jobber ikke for å få flest mulig. Jeg kjører mye, men prøver ikke på noe vis å oppnå flest mulig km. Typisk at dette kommer fra en BMW eier. Skal ikke dere være slike utforskende folk, som vil oppleve verden, og hva opplever dere om dere bare kjører og kjører og kjører ?
Konkurranse for å kjøre lengst. Så umotbydelig som det kan være. Som å ha et mål om å kjøre bare for å kjøre. Har du vurdert bil ?
Jeg har inget mål for en sesong annet enn å kjøre når jeg føler for, og kjøre for opplevelsens skyld. Har blitt 18000km denne sesongen. Vet ikke om det er mye eller lite jeg i denne sammenheng, men det er kvalitetsmil i det minste...
- TageSK
MvAgustaRider wrote:Totalt uinteressant.
Typisk at dette kommer fra en BMW eier.

Jeg har Honda Transalp.
[TaSK]
- MvAgustaRider
- MC: MV Agusta F4 1000R
Hmm, mystisk.MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
MVAugustarider:
Foreslår at du dropper denne tråden og heller engasjerer deg der du har din interesse, så kan vi som synes dette forslaget er spennende engasjere oss her
Kjedelig å bli kritisert når man er entusiastisk og prøver å arrangere noe hyggelig for andre ! All ære til TageSK for sitt engasjement. Hvordan deltagerne velger å delta er helt opp til hver enkelt vil jeg tro, og de som kjører mye fra før har helt sikkert tid til kosestopper underveis allikevel, det er vi som kjører lite som får det travelt i så fall
Men det blir vårt eget ansvar å få ut av kilometrene våre de turene vi selv liker, tror ikke det skal by på problemer for noen.
Foreslår at du dropper denne tråden og heller engasjerer deg der du har din interesse, så kan vi som synes dette forslaget er spennende engasjere oss her

Men det blir vårt eget ansvar å få ut av kilometrene våre de turene vi selv liker, tror ikke det skal by på problemer for noen.

Vennlig hilsen Juliet
Oslo - Andorra:
Veibeskrivelse for bil til Andorra
2 563 km – ca. 1 dag 22 timer
Utenom bomveier og motorveier hvis opplysningene på google maps er riktige. kanskje det skal bli en start på Milslukeren 2009? Vi får se...
Veibeskrivelse for bil til Andorra
2 563 km – ca. 1 dag 22 timer
Utenom bomveier og motorveier hvis opplysningene på google maps er riktige. kanskje det skal bli en start på Milslukeren 2009? Vi får se...
Tror jeg melder meg på...
Her er ruten jeg har lagt opp for i sommer: Ca. 12.000KM på tre uker.

I tillegg skal jeg på treff i Finland i Juni, det blir 300 mil på den turen også.
Her er ruten jeg har lagt opp for i sommer: Ca. 12.000KM på tre uker.

I tillegg skal jeg på treff i Finland i Juni, det blir 300 mil på den turen også.
Dæven Dave
Blir ikke godt å slå den der hehe. Skal du cruise avgårde på Valkyrien din?

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
Ja, Valkyrien er så absolutt å foretrekke på langtur. Kone og datter tar fly til Kreta en uke etter jeg har kommet meg på hjul så vi vil være der ca samtidig. Jeg blir der sammen med dem 1 uke før jeg begynner på returen, så da er vi hjemme igjen samtidig også. Gleder meg spesielt til alpene og østkysten av Italia samt Bosnia, Kroatia og Østerrike på hjemturen. (Skal endre litt på ruten så det blir gjennom Bosnia)LordShaft wrote:Dæven DaveBlir ikke godt å slå den der hehe. Skal du cruise avgårde på Valkyrien din?
- TageSK
Derom du tar turen langs vestkysten av Italia isteden, da har du muligheten til å få servert en overdådig lunch i haven min.DaVe wrote:Tror jeg melder meg på...
![]()
Om milslukeren.org: Jeg eksperimenterer med det å laste opp bilder (av kjørelengde) slik at de ikke kan slettes. Har litt problemer, men det løser seg nok.
Til kritikerne: Man tar svømmeknappen ikke fordi man tror at å svømme tre hundre kilometer om ganger er tingen, men fordi det er gøy å svømme. De som går Birkebeineren ikke gjør det for naturopplevelsens skyld. De som sykler Den Store Styrkeprøven gjør det ikke for å få se Dovre. Men fordi å drive med sport er gøy. Så enkelt er det.
[TaSK]
Det høres unektelig fristende ut....TageSK wrote:Derom du tar turen langs vestkysten av Italia isteden, da har du muligheten til å få servert en overdådig lunch i haven min.DaVe wrote:Tror jeg melder meg på...
[TaSK]

Jeg skal møte noen fra Valkyrie klubben i Italia som ville legge opp en fin rute for meg, så jeg får se hva de kommer opp med. Jeg gir lyd fra meg dersom ruten blir lagt om.
Takker