Kjøp av skinndress

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Re: kjøp av skinndress

Post by Carlsberg »

Virker for meg som den "harde" kjernen her sier at man skal kjøpe trang dress fordi den utvider seg. Men det er jo måte på hvor mye den utvider seg. Den utvider seg ikke så sinsykt mye, og garantert ikke en hel størrelse.

Etter tabbellen over og hva jeg prøvde i butikk så kjøpte jeg str 50. Jeg er 176 hg ca 72 kg. Prøvde i butikk, synes den var trang. Attpåtil så glemte jeg å prøve med ryggskinne under så da ble det enda trangere. Spesielt i livet på buksen. :roll:
Selger sa at siden jeg fikk på str 50, så var det den rette str. Det er jeg uenig i nå.
Dette var en Berik bukse og jakke, skulle jeg kjøpt på nytt i dag så hadde jeg nok kjøpt str 52 av den jakke og buksen. Men str og tabell mål er en ting, jeg vil absolutt anbefale alle som skal kjøpe og prøve det. Jeg vil påstå at innenfor samme merke, men forskjellig modell så kan det være forskjell på hvordan det sitter på.

Dette er min erfaring, men har kun kjøpt skinnklær en gang da, og brukt det en sesong. Så kan ikke si at jeg har så lang erfaring ;-) Men er skinnklærne for trange så blir de ikke brukt, er de bittelitt for store så er det bedre. Snakker da selvsagt ikke så store at beskytterne sklir rundt.
Image
Espen^^
MC: Yamaha Yzf600R Thundercat

Post by Espen^^ »

speedy gonzales 2 wrote:
Espen^^ wrote:Hei du.

Espen
Takker og bukker for svar.
Ja, skulle jo klart ha prøvd, men prisen var så bra og den var i en størrelse eg trodde eg ville bruke.

Begynner å tro at den er for liten :(
Du har ikkje prøvd dressen enda? om ikkje så er det jo lov og håpe veit du :)
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Får ikkje prøvd den før på tordag/fredag, gleder meg som en unge på julaften :D

I værste fall så blir det haste salg av dressen og bestilling fra england i str 56 slik at eg har den inntill eg kommer hjem.

men må se an hvordan alt sitter. er ikkje så higen på å ha for stor dress da eg allerede har en tekstil dress som er noe for stor og føler meg ikkje helt komfortabel med denne.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Espen^^

Post by Espen^^ »

Hehe det tenker eg :P

Eg kjøpe ivertfall min dainese todelte dress på yamaha bergen i åsane. ord. pris 8000 med betalte 6 eller 6500kr.
Var der igjen i dag med ein kompis som skulle ha seg lindstrands dress. dei hadde ein som var på tilbud til 4500,- men han fikk den for 3000,-
så du kan vel ta deg ein tur til bydn og kjøpe dress?
Speedy Gonzales

Jada, kan jo alltids handle i bergen, men du vet at de fleste vil jo spare noen kr hvis det er mulig :)
Den dressen eg har kjøpt har eg sett til 8-9 tusen her i Norge på forskjellige nettbutikker og eg kan få den for litt mindre enn 6000 i England. Kjøpte også denne dressen for 6000.
Så valget er ikkje så vanskelig hvis eg finner ut at både jakke og bukse er for liten :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Espen^^

Post by Espen^^ »

om det er noen butikker i bergen som for har ein dress du har lysst på så kan du jo prøve den der for og finne rett størrelse for så og handle fra england :)
då er du sikker :roll:
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Carlsberg wrote:Virker for meg som den "harde" kjernen her sier at man skal kjøpe trang dress fordi den utvider seg. Men det er jo måte på hvor mye den utvider seg. Den utvider seg ikke så sinsykt mye, og garantert ikke en hel størrelse.

Etter tabbellen over og hva jeg prøvde i butikk så kjøpte jeg str 50. Jeg er 176 hg ca 72 kg. Prøvde i butikk, synes den var trang. Attpåtil så glemte jeg å prøve med ryggskinne under så da ble det enda trangere. Spesielt i livet på buksen. :roll:
Selger sa at siden jeg fikk på str 50, så var det den rette str. Det er jeg uenig i nå.
Dette var en Berik bukse og jakke, skulle jeg kjøpt på nytt i dag så hadde jeg nok kjøpt str 52 av den jakke og buksen. Men str og tabell mål er en ting, jeg vil absolutt anbefale alle som skal kjøpe og prøve det. Jeg vil påstå at innenfor samme merke, men forskjellig modell så kan det være forskjell på hvordan det sitter på.

Dette er min erfaring, men har kun kjøpt skinnklær en gang da, og brukt det en sesong. Så kan ikke si at jeg har så lang erfaring ;-) Men er skinnklærne for trange så blir de ikke brukt, er de bittelitt for store så er det bedre. Snakker da selvsagt ikke så store at beskytterne sklir rundt.
Jeg er veldig enig med deg... Jeg slet som faen med å finne riktig størrelse når jeg kjøpte dress! Jeg husket i hvertfall å prøve med ryggskinne i, men tenkte ikke over at jeg som trener såpass mye varierer veldig i volum (on og off season) pluss at jeg hele tiden streber etter å legge på meg.

Så det er rett som du sier. Dressen skal ikke være for trang. Men her går det også veldig på hvor stor du er. I form av fett%. Skal ikke mye til før du gainer en cm eller 2 i omkrets rundt lår, mage osv! Dette kan være utslagsgivende på om dressen føles behagelig eller er for trang. Men det samme gjelder for de som lett slanker seg. Kjøpe dress når du er på det "største" også i løpet av sesongen så er plutselig dressen "ALT" for stor ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Speedy Gonzales

Da fikk eg prøvd kjøreutstyret og eg må ærlig si at eg er for feit og kanskje en smule for lang.
Buksen kunne eg kanskje brukt hadde eg gått ned ett par-tre kilo men jakken var trang og var lite bevegelig. Men fikk den på meg da.

Så da er det vel str 56 som gjelder tror eg.
Men en del av problemet var også at den var litt kort i livet så lurer på om noen har peiling eller har en formening om vhor mye lengre en str 56 er kontra 54 ?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

Har jo denne du postet tidligere...

Høyde xxxxxx Bryst xxxxxxxxx Liv
180-184 xxx 106-109 xxx xxx 95-99 xxx XL 54
182-186 xxx 110-113 xxx xxx 100-104 xxx XL 56
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

Min Berik jakke var også kort i livet. Tror at de fleste modellene med 2 delt dress som er litt racingpreget er det. Hvis du kjøper mer cruising touring skinnklær så får du lengre jakke.

Så igjen, prøv klærne før kjøp ;-) Ofte så blir det slik at hvis man skal spare penger og ikke har prøvd klærne skikkelig så blir det bare dyrere. Dette fordi at man må dumpe prisen på det man har kjøpt for å selge, for så å kjøpe nytt. Og da blir det dyrere totalt sett...
Image
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Carlsberg wrote:Virker for meg som den "harde" kjernen her sier at man skal kjøpe trang dress fordi den utvider seg. Men det er jo måte på hvor mye den utvider seg. Den utvider seg ikke så sinsykt mye, og garantert ikke en hel størrelse.
Jeg ble også anbefalt å kjøpe trang dress fordi den skulle utvide seg så veldig. Jeg har angret en del på at jeg fulgte det rådet. Spesielt jakken er i trangeste laget. Det fører til at det er dårlig plass til å få noe under, og jeg kan bare bruke den når det er varmt. Jeg skulle gjerne brukt den mer.
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

"Skal være så trang at du får blåmerker i begynnelsen"... Bullshit for det meste, men det kan også stemme! Alt beror på hva slags skinn det er i dressen! En bullfighterdress kan man f. eks kjøpe alt for trang, så er den for stor etter et år.... personlig erfaring..!

Jeg dreit på leggen på torsdag og prøvde en dress i størrelse 40. Den skled rett på og var kjempebehagelig, dog trang selvfølgelig! Men ikke ubehagelig. Prøvde en sykkel også, for å forsikre meg om at jeg kom opp på en.. Funket fint det!
Da jeg kom hjem kom jeg på ryggskinna. Den hadde jeg glemt helt! Og hva med meg og ullklær under, det er jeg jo helt avhengig av!? Ull er bare å glemme! BH og ryggskinne og jeg følte ribbena bøyes innover, knappen i buksa spratt opp og jeg fikk knapt igjen glidelåsene. Armene på jakka og benlengden er perfekt, men ellers så er den for trang. Prøvde den på min sykkel og fikk ikke bena opp på fothvilerne, og når jeg endelig fikk dem opp fikk jeg gnagsår på kneskåla av stoffet inni buksa. Blodtilførselen forsvant fort også. Må opp en størrelse, skulle bare ønske jeg hadde funnet ut dette da jeg var der, er jo møkklangt å kjøre og åpningstidene er så klønete...Må bare finne tid til å dra og bytte den! Så fort som mulig forhåpentligvis. :roll:

Ikke kjøp alt for trang dress. Kjøp en dress som er behagelig trang når du har ullundertøy, tskjorte og ryggskinne på deg, og fortsatt får bena opp på enhver fothviler. Jeg har lært nå.. Skal ha med alt jeg kunne tenke meg å ha under når jeg nå skal dra og bytte.
Death Is The Road To Awe.
Speedy Gonzales

Dressen blei solgt til 1.maskinisten her ombord for 500 kr billigere. Han fikk seg en BILLIG dress og eg sitter uten.

No skal eg ta å gjøre ett råd eg fikk for lenge siden om å dra å prøve dressene før eg bestiller da dette viste seg å være vesentlig vanskeligere enn antatt.

Så spm mitt er, hvem fører Berik i Bergen?

Takker og bukker for svar :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

speedy gonzales 2 wrote:Dressen blei solgt til 1.maskinisten her ombord for 500 kr billigere. Han fikk seg en BILLIG dress og eg sitter uten.

No skal eg ta å gjøre ett råd eg fikk for lenge siden om å dra å prøve dressene før eg bestiller da dette viste seg å være vesentlig vanskeligere enn antatt.

Så spm mitt er, hvem fører Berik i Bergen?

Takker og bukker for svar :)
Yamaha har Berik. De holder til i Åsane. Besøksadresse: Liamyrane 15 5132 NYborg

Det har Ride også. Adresse: Dreggsalmenning 10-12 Bergen.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Stemmer som ulvinnen sier.

Yamaha Bergen i Åsane har masse berik inne! Veldig godt utvalg! Men Ride hadde siste jeg var inne utrolig dårlig utvalg! Hva som er skjedd der siste ukene tørr jeg ikke svare på, men Yamaha bergen skuffer aldri! pluss at du får kjempeservice der.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply