Freddy's Bar - Solgt

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Mogen
MC: Suzuki GSX-R 750 k9

Re: Freddy's Blogg - Black Metal Band

Post by Mogen »

Likevel.. no er tiden for å finne folk til band vist du ligger i 16+ åra...
Det er ein god del band som vert oppløst etter sommeren når folk flytter hjemfra og når skulen begynner ;)

Vi har selv funne ein ny bassist til bandet vårt, og vi har tenkt å ta steget fra cover til egenprodusert, da vi har hatt noen øvinger med å skrive låter :o

Det er ein plass i bergen du kan leige lokaler med fullt utstyr til 150kr per øving og fram til september får du 2 ganger for prisen av 1 :roll:
Men billigeste er vel og finne ein plass du kan øve gratis..
FreddyYZF-R125Dude
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Ja! Hadde vært rått å sett dere øve en gang. Du spiller gitar sant? :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
FreddyYZF-R125Dude

RH racing wrote:vel..du er fra Bergen som da er ett mekka for norske blackmetal artister. så å finne folk burde ikke by på mange problemer... finn tre gitarister..den dårligste er automatisk bassist. sånn gjorde dem det før (les Beatles) og sånn kan det foregå enda. http://www.myspace.com er ett meget populært sted spesielt innen svartmetal grenen og du kan treffe mye fine folk der..

http://www.myspace.com/drephjard666 eller http://www.drephjard.com er mitt bands myspace... derfra har vi ordne platekontrakt, medlemmer, konserter + + + +

så er ett meget godt alternativ... du sier du hører på blackmetal og har hørt på gorgoroth noen uker. dvs ikke så lenge. Blackmetal er like mye en livstil som en musik genre. blackmetal bør spilles med følelse og ikke prøve å etterligne di større bandene som Mayhem, dimmu, satyricon etc...

Syns du bare et 16 år da Garage i Bergen er ett populært møte sted for blackmetal Eliten men så lenge dette er en bar så får du neppe komme inn. (enda)

Vet ikke åssn det er med lokale øvingslokaler der du er fra.. men ofte sånne steder kan man møte disse unge misukerne som lett lar seg lure med til div bands :twisted: bassisten som spiller for Drephjard (session) er bare 18år.. men det er sånne folk som ofte dedikerer alt til musikken da dem ikke har familie og slikt enda (som oss andre gamlinger)

Husk også at om du skal satse skikkelig på ett band så tar det sinnsykt mye mere tid enn du tror... øvingen er ting da den ofte er forhåndsbestemt og sånnt.. men konserter, dra langt for en lusen liten konsert, tlf sent på kvelden fra div folk som vil ha kontakt med deg enten interjuver eller konserter eller andre arrangemang.

Men skal love deg... DET ER VERDT ALT SLITET!!!!

Når du står på en scene..folk jubler og nesten tilber deg...du føler deg som Gud...

Regards...

Her er min "private" myspace: Drakamer
Vet at Bergen er "mekkaet" for Black Metal. ;) Jeg bor jo her... :D
Jeg leiter og leiter etter black metal folk, men det er jo ingen på min alder... er ikke så akutelt og spille med 20 åringer enda.

Musikken er min lidenskap, Musikken tok over livet mitt når jeg gikk i 5. klasse. Har egentlig hørt på black metal siden da, men det var ikke mye. Har liksom tatt av i de siste ukene.
Har vært flere ganger på scenen før, tilsammen på 5 dager spilte jeg for 1000 folk. (musikal) Har vært på scenen på masse skole greier å sånn.
Har ikke tenkt til og etterligne Gorgoroth eller Dimmu. Har tenkt til og lage de mest brutale black metal sangene ingen kan måle seg med!
Kommer desverre ikke inn hos Garage... Må ha verge, men gidd ikke og sende inn søknad om det. :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
FreddyYZF-R125Dude

RH racing wrote:
FreddyYZF-R125Dude wrote:Ikke noe nytt ellers, men sykkelen min går dritt dårlig, den har ikke gjort det siden jeg har fått den. Kjørte en liten tur idag, og den gikk dass! Etter jeg hadde vært på butikken og kjørte opp en bratt bakke gikk den såvidt opp. Kom til slutten av bakken, da gikk den helt normalt. Er det bare at motoren var kald?
Sykkelen lå på lavt turtall hele tiden, og jeg hadde den på fullt.
ja... 50ccm er ikke no racer nei.... :D
Du hater virkelig mopeder du?
Den pleier å gå opp bakken... men det var nok bare motor som var kald. ;)
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

FreddyYZF-R125Dude wrote:
RH racing wrote:
FreddyYZF-R125Dude wrote:Ikke noe nytt ellers, men sykkelen min går dritt dårlig, den har ikke gjort det siden jeg har fått den. Kjørte en liten tur idag, og den gikk dass! Etter jeg hadde vært på butikken og kjørte opp en bratt bakke gikk den såvidt opp. Kom til slutten av bakken, da gikk den helt normalt. Er det bare at motoren var kald?
Sykkelen lå på lavt turtall hele tiden, og jeg hadde den på fullt.
ja... 50ccm er ikke no racer nei.... :D
Du hater virkelig mopeder du?
Den pleier å gå opp bakken... men det var nok bare motor som var kald. ;)
ærlig svar: Ja... hater disse mere enn pest og bærsjebleier fra guttungen....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
RH racing

Post by RH racing »

å lage det hardeste ever er nok manges drøm... men er sjeldent mulig... altid en som er værre, bedre, penere osv osv om du skjønner...
ser du på band som t.eks Windir så laget han di første platene alene på hjemmestudio... dette er jo også ett steg å begynne om duu ikke finner musikere å spille med... når du først har spillt inn noe kan du begynne å vise dette frem til BM folk. syns folk du er dyktig er dem intresert i å "hjelpe" deg videre.. da kanskje som session folk i ditt "band" eller fullverdige medlemmer... alle som har "kommet" inn i Drephjard med tiden har vært en periode som session... dette er for det er letter å gi dem spark i ræva + at dem ikke har den helt store muligheten til å begynne å klusse med bandet bare dem er i samme øvingslokale. One-man band eller soloprosjekter er ofte greit da du kan gjøre din egen visjon av det helvete du vil lage. og ingen kommer å sier at dem vil ha det annerledes.. kan vi ikke synge om jesus.. og hva med barnekor?? om du skjønner... stabile trommiser er en sjelden vare.. men en pc og trommemaskin gjør underverker... Lux Monotonus som er mitt nye "band" spiller med trommemaskin (på demoer) da vi kun er ett studio band.. og har ingen planer om gigs enda.. da kan vi leke hvordan vi vil og plukke trommis etter vårt behov når vi skal spille inn skikkelig plate... å spille inn med trommemaskin gjør også mulighter for perfekt klikk spilling noe som gjør skivene gjennomført og gode. samt dere kan leke (eller du) med innspilling i det heletatt føre trommisen har hørt låtmatrialet.. men da gjelder det å skaffe en trommis som klarer klikk...

ett lite råd: bruk ALDRI trommemaskin på skive.... hørs så dumt ut...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

FreddyYZF-R125Dude

Har det da slik at jeg ikke har tilgang til studio. Hjemme studio blir alt for dyrt her i gården :(
RH racing

Post by RH racing »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Har det da slik at jeg ikke har tilgang til studio. Hjemme studio blir alt for dyrt her i gården :(
du trenger bare denne: Zoom H4

bruker denne selv.. men har annet program da... dette er ok prog, men når du har brukt dette en stund vil du se at billig versjonen er ganske crap...

+ at du trenger en pc da sef...

FreddyYZF-R125Dude

Hater å være blakk..............
RH racing

Post by RH racing »

man er aldri for blakk for å kunne spre litt svartmetal ;) finnes billigere alternativer og.. rundt tusingen...

FreddyYZF-R125Dude

Finanskrisen har tatt meg :lol:
RH racing

Post by RH racing »

finanskrisen ja...og du er bare 15år..du kommer til å få ett hardt liv... hahaha
finanskrisen har bare gjort det bedre for meg.. litt lite å gjøre på jobben.. men har affal jobb.... og rentene er jo sinnsykt billig + fikk tak på en billig inkasso mc...

FreddyYZF-R125Dude

Slapp av, har planer om å vinne i lotte. 8)
FreddyYZF-R125Dude

Da drar jeg til min første dag på Videregående Skole.
Hadebra! :)
Mogen
MC: Suzuki GSX-R 750 k9

Post by Mogen »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Ja! Hadde vært rått å sett dere øve en gang. Du spiller gitar sant? :)
Spiller gitar i bandet.. Men no spiller eg nestem mere på trommer privat :)
Vist du venter eit år så trenger vi ny sologitarist :lol:
RH racing wrote:om du skjønner... stabile trommiser er en sjelden vare.. men en pc og trommemaskin gjør underverker...
Har vert so heldig at trommis/kompisen vår har spilt trommer siden 2klasse, og har våre blodsfan av maiden siden da og begynte og høre og spille etter Dimmu og CoB siden 5-6klasse.. så han er ein ganske stødig trommis iden klassen... Han og ein til har foresten våre Norgesmester i esembel eller hva det heiter.. :?

Bare synd at vi ikkje har vokalist til og spille i den klassen.. og samtidig så har ikkje eg spilt så veldig mye black metal..
Post Reply