Tobben84- Ktm 690 Enduro R.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - bloggen min. Tiger 800 XCX

Post by Tobben84 »

LordShaft wrote:Jeg hadde latt den være i den sølv fargen. Ser veldig ritkig ut slik det er nå! :thumleft
Enig, takk for input :thumleft
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Tobben84 - bloggen min. Tiger 800 XCX

Post by JLafton »

Hei.
Driver å snoker rundt på nettet etter stasj til Tiger'n, å ser du har montert Rox riser på styret.
Er du fornøyd med dem, og fant du nok slak til kabler og wire til å bruke den ?
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - bloggen min. Tiger 800 XCX

Post by Tobben84 »

JLafton wrote:Hei.
Driver å snoker rundt på nettet etter stasj til Tiger'n, å ser du har montert Rox riser på styret.
Er du fornøyd med dem, og fant du nok slak til kabler og wire til å bruke den ?
Ja, jeg har rox, og det gir meg en langt bedre kjørestilling. Tigeren har for lavt styre for de aller fleste over 170 cm og normal lengde på hendene. Nok slak til kabler og wirer, men jeg måtte åpne opp klemma på klutsjsiden og rokkere om litt på kabelen til varmeholkene osv, men ikke noe stress.....
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Tobben84 - bloggen min. Tiger 800 XCX

Post by JLafton »

Høres bra ut. Det var 2" riser du hadde ?
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - bloggen min. Tiger 800 XCX

Post by Tobben84 »

JLafton wrote:Høres bra ut. Det var 2" riser du hadde ?
Ja, i sort utførelse, ser veldig bra ut i real life. Kan ta noen bilder hvis du trenger.....
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Tobben84 - bloggen min. Tiger 800 XCX

Post by JLafton »

Gjør gjerne det. :thumleft
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by Tobben84 »

Hadde meg en fin tur i dag i 12 grader!!! som et herlig avbrekk til kun praktisk til og fra bruk av sykkelen. Fant meg noen lokale grus-veistubber og koste meg. Tigeren vokser på meg for hver dag, og er en helt genial allrounder. Ikke best på noe(kanskje foruten grustjeneste), men kjempebra på det aller meste \:D/
Image
Image
Småskitten, men glad Tiger, som slipper å stå alene hele vinteren :thumleft
Image
ArcticTiger
Posts: 2545
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by ArcticTiger »

Godt å se du får kjørt litt på denne tida av året! Her er det hålkeføre, så ikke noe særlig mc-vennlig :D
Bjerknez

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by Bjerknez »

Bra du koser deg Tobben :thumleft

Jeg hadde nok ikke dratt frem BMW'en uansett i slikt klineføre som det er nå. Nå er den gjort ren, polert etc. Og satt inn med WD40 og den skal få kose seg under lakenet sitt til solen titter frem, saltet er vekk og veiene er tørre. Hadde ikke hatt hjerte til å kjøre den nå...

Jeg starter den og lar den gå seg skikkelig varm ca. En gang hver andre uke.mDet holder for meg. Er uansett bare 3'ish måneder igjen nå til jeg kan vurdere å lette på lakenet for alvor 8)
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by JLafton »

Det hjelper jo ikke skrive sånne advarsler. :lol: Er som små barn å må gjøre det motsatte :D
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by Tobben84 »

ArcticTiger wrote:Godt å se du får kjørt litt på denne tida av året! Her er det hålkeføre, så ikke noe særlig mc-vennlig :D
Ja, vi er heldige sånn sett her nede, hatt kun en dag hittil i "vinter" hvor det var fryst på og jeg måtte bile :)
Bjerknez wrote:Bra du koser deg Tobben :thumleft

Jeg hadde nok ikke dratt frem BMW'en uansett i slikt klineføre som det er nå. Nå er den gjort ren, polert etc. Og satt inn med WD40 og den skal få kose seg under lakenet sitt til solen titter frem, saltet er vekk og veiene er tørre. Hadde ikke hatt hjerte til å kjøre den nå...

Jeg starter den og lar den gå seg skikkelig varm ca. En gang hver andre uke.mDet holder for meg. Er uansett bare 3'ish måneder igjen nå til jeg kan vurdere å lette på lakenet for alvor 8)
Går fint når hele sykkelen er dynket i acf-50, forventer ingen synlig rust etter vinteren her heller, men dette er jo en sykkel med et litt annet bruksområde også da. Egner seg best med noen riper og litt lort på. Skal få på noen skikkelige dekk også snart så blir det kanon, vurderer å sette på Metzeler Karoo 3 :thumleft
JLafton wrote:Det hjelper jo ikke skrive sånne advarsler. :lol: Er som små barn å må gjøre det motsatte :D
Haha, regnet med det:)
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by Tobben84 »

Image

Kom snø her i går :shock: veien er helt fin og saltet, men fikk noen utfordringer opp utkjørsla i dag, men gikk seg til med litt fart og innsats :twisted:

Og for de som lurer, så har min sykkel gått i salt nå hver dag og viser INGEN tegn til rust noen plasser, så acf-50en gjør jobben så langt. Den er vasket en gang siden oktober(dette da det er anbefalt for å ikke vaske vekk forseglinga). Skal vaske den klinisk ren og påføre en ny runde med acf til helgen.

Har bestilt Continental TKC-70 hos Mototech som blir lagt på ila måneden. Eneste streken i regninga er at jeg har en irriterende ule-lyd fra bakhjulet som jeg ikke blir klok på. Den kommer og går helt uavhengig av turtall, belastning, bruk av bremser eller clutch :-k har hatt den inne på Bikerstreet en tur, men de hørte ikke en gang lyden, så da blir det jo vanskelig å bedømme om noe er galt ](*,) alt virker 100% og jeg har ingen varmgang eller tegn til ulumskheter, men skal få Jimmy på Mototech til å kjøre seg en tur å høre han også....
Last edited by Tobben84 on 12 Jan 2016 00:08, edited 1 time in total.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by Snikkeren »

Du må holde oss oppdatert på hva du synes om TKC70. Vurderer disse selv ved neste bytte.
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by JLafton »

Gud som jeg gleder meg til sesongen starter med ny sykkel :D
Får vondt å se folk kjøre nå :lol:
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Tobben84 - Tiger 800 XCX- De med PMS, se vekk!!!!!

Post by Tobben84 »

Snikkeren wrote:Du må holde oss oppdatert på hva du synes om TKC70. Vurderer disse selv ved neste bytte.
Ja, det skal blir gjort. Må legge til at de Battlewings-dekkene er langt bedre enn onde tunger skal ha det til altså, men de har blitt flate desverre grunnet lite nedlegg de siste månedene :redface
Post Reply