JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg #%$@/!!!!!

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Isje bra, har ikke en forhandler i nærheten som har? Eventuelt låne fra en annen sykkel


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har en her i Trondheim, og en på Verdalen, men den ene yter null service, og den andre er enda værre :roll: Men skal gjøre det jeg kan for å få ordna dette :thumleft
DrGreve wrote: Hvis du lader opp batteriet, starter og kobler stator fra regulatoren så ka du måle deg fram til om det er stator eller regulator som er gåen. Mål de 3 ledningene fra stator hver for seg og se om de gir like mye og håp at det er regulatoren som er problemet. Den får du sikkert tak i hos Krangnes.
Batteriet har ladet i natt, så skal ned på jobb å prøve det etterpå, takk for tipset :thumleft Skal jeg måle etter spenning da? :-k :redface
LordShaft wrote:
RuneMC wrote:Prøv med det enkleste og billigste først kanskje :-k - Nytt batteri.

Gammelt eller defekt batteri kan fungere som en kortsluting som ikke vil ta til seg lading.
Holder en liten knapp på denne jeg også! Det er fort gjort å tro det verste også er det "bare" batteriet :redface
Batteriet var nytt i fjor, så tviler, men det skal jeg sjekke når jeg kommer meg ned på jobb etterpå ;-)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by JK95 »

Etter noe feilsøking er batteri bekreftet friskt, sykkel lader ikke, og etter bruk av DrGreve's metode er syndebukk statoren :( Blir mange ringerunder i morgen :? :roll:
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by Flanker »

Faen, verst tenkelige feil da [emoji37]

Håper du raskt får tak i deler...
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by JK95 »

Flanker wrote:Faen, verst tenkelige feil da [emoji37]

Håper du raskt får tak i deler...
Jah, det var typisk :evil: Takker, tror det trengs, når jeg ser på mine to nærmeste forhandlere :roll:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by Toven »

Helvete da, håper du får orden på bajken :o
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by DrGreve »

JK95 wrote:Etter noe feilsøking er batteri bekreftet friskt, sykkel lader ikke, og etter bruk av DrGreve's metode er syndebukk statoren :( Blir mange ringerunder i morgen :? :roll:
Det er en 3-fase stator du har og hver fase (ledning) skal gi akkurat det samme på et gitt turtall. Har du en fase som ikke gir det samme som de andre 2 så er en fase brent. Du må også huske å måle når stator er frakoblet regulator for hvis det er feil med sistnevnte, så kan du få feil måleverdier... Men siden du har konstatert at det er stator, så har du sikkert konkludert korrekt :)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by freddy123 »

Krysser fingra for at det ordner seg for deg så du kommer deg på pokerrunet [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by Toven »

Har du fått ordna deg sånn statooooooooor? :)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by JK95 »

Toven wrote:Har du fått ordna deg sånn statooooooooor? :)
Leveres på jobb på mårrakvisten, så da blir det hastemekk, fulgt av raka vegen mot Bamble 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2978
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by Trondgv »

Ordner seg som regel for snille gutter, så her hadde du flaks :lol: Kos dere i Hardanger, jeg får ta det igjen en annen gang, det er jo tross alt i nabolaget. :thumleft
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Ordner seg som regel for snille gutter, så her hadde du flaks :lol: Kos dere i Hardanger, jeg får ta det igjen en annen gang, det er jo tross alt i nabolaget. :thumleft
Hahahah, ja ikke sant :lol: Nå spørs alt veldig på når jeg får statoren da, om den faktisk kommer nå i morgentimene, eller om de drøyer :? Blir den sein så kan dette bli spennende, har tross alt lovt å holde meg unna førerkortbeslag på tur nedover :roll: :redface
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by Toven »

Ah, nice. Håper det blir levering på morrakvisten da 8)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by JK95 »

Toven wrote:Ah, nice. Håper det blir levering på morrakvisten da 8)
Ja... Finnes ikke gira på å kjøre Trondheim-Porsgrunn til langt ut i natta ](*,)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Stator søkes!

Post by JK95 »

Selvsagt! Pokker ta altså!!! I går sier Bring "Den kommer til Tr.heim natt til torsdag, og leveres om morgenen på torsdag til nevnte adresse." Ringer i dag og får beskjed om at neida, den kommer til byen først i morgentimene, og kommer som ETTERMIDDAGSLEVERANSE til nærmeste POSTKONTOR?! :smt067 :smt067 :smt067 Takke faen for god informering fra Bring! :evil:
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Gixxerblogg F**n!

Post by Tommas »

Du kan ikke burne ned på terminalen og hente den da?
Post Reply