Kjører fortsatt jeg gitt... Når frosta kommer så parkerer jeg for vinteren - men det har ikke skjedd ennå Her i Stavanger varer "vinteren" en 3-4 uker som regel..hehe.
Er nøye med å vaske sykkelen da...og kjører den alltid helt varm hver gang jeg starter den. Satt den inn med WD-40 idag, var visst et tips jeg leste på Bike. Kanskje det holder unna evt. rust pga alt regnværet jeg kjører i.
SW20 wrote:Kjører fortsatt jeg gitt... Når frosta kommer så parkerer jeg for vinteren - men det har ikke skjedd ennå Her i Stavanger varer "vinteren" en 3-4 uker som regel..hehe.
Er nøye med å vaske sykkelen da...og kjører den alltid helt varm hver gang jeg starter den. Satt den inn med WD-40 idag, var visst et tips jeg leste på Bike. Kanskje det holder unna evt. rust pga alt regnværet jeg kjører i.
Samme her
Kaldt og piskende regnvær er det om vinteren, maks snø i 3-4 uker!
Personlig synest eg det nesten er skumlere å køyre om hausten / våren en om vinteren. Om vinteren er mann fullt klar over at det er glatt overalt og køyrer forsiktig. Om våren / hausten så køyrer man som om det var sommer, men ka gjere man då når man kjem i 80 in i ein sving og pluttselig finner eit lag med våte lau eller masse laus strøsand mellom dekkene og asfalten?
Smalababb wrote:ka gjere man då når man kjem i 80 in i ein sving og pluttselig finner eit lag med våte lau eller masse laus strøsand mellom dekkene og asfalten?
Det anbelfales visst nok å redusere farten før svinger
Smalababb wrote:ka gjere man då når man kjem i 80 in i ein sving og pluttselig finner eit lag med våte lau eller masse laus strøsand mellom dekkene og asfalten?
Det anbelfales visst nok å redusere farten før svinger
nuja synest fortsatt det er bedre med konstant glatt en pluttselig glatt!
Helt enig med deg, Smalalabb! Har selv opplevd å tryne (ikke stor fart, 30 km/t ca.) i et lite kryss fordi jeg trodde det ikke var glatt. Var liksom regnet littegrann og så fryst. Forferdelig når det er slik og glatte, nærmest sykkeldekk, dekk på en Honda Wallaroo
mathiazz: Samme været her også. I Molde er det mer vinter. Kaldere temp. mer snø o.l. Bor på den delen av Aukra/Gossen der det er mildest så å si, så det er ofte det ikke er noe snø her, men lenger innpå øya er det littegrann. Gossen og Ålesund har stort sett likt vær, så mye mer realistisk å se på Ålesund enn Molde i værmeldingene, selv om Molde er nærmere veimessig. Ålesund er ikke så langt i luftlinje.