Undertray - Windscreen - Hugger osv - Post her !

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Er ingen mekaniker selv akkurat, men å bytte hendler klarer nok de aller fleste :wink: Husk grease/fett der det trengs, og bruk locktite på mutterne. Mutterne får du ikke strammet helt, ettersom det da gjør hendelen vanskelig å bevege på. Den skal bare akkurat innpå, rett før du merker noe særlig mer motstand i hendelen. Fikk fjernet knirking som jeg hadde i gamle bremsehendelen, ettersom det fettet nok var en smule gammelt. Greit å få smurt opp :)
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Da er gutten havnet i tenkeboksen igjen. Har nettopp dryppet noen kroner inn på konto iforbindelse med bursdag og som vanlig så brenner pengene i lommen. Hvis jeg ikke bruker dem på noe så forsvinner dem ut i sanden bare.

Tenkte å stasje opp sykkelen litt, muligens. Eneste er at jeg ikke har råd til alt med en gang, jeg må prioritere.

Listen min i så måte ser slik ut.

-Bellypan
-Solosete
-Blinkers
-Vindskjerm
-Undertray
-Hugger

Greia er at jeg nok må stoppe etter vindskjermen, kanskje før. Ville dette da se dumt ut? Er litt redd for å få en sykkel som ser halvveis ut. Jeg kommer nok til å kutte vekk det meste av skiltopphenget, bare ha igjen selveopphenget, skiltlys og fester for blinkers.

Men er prioriteringene helt på trynet?

Ellers tenkte jeg å legge pengene igjen hos Bikerman, de holder jo til i Stavanger og de er ikke så veldig mye dyrere enn utenlandske nettsider. Noen erfaringer med dem kanskje?

Huff det er ikke lett. Håper på noen gode innspill for og kanskje imot.

Mvh
Endre
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod

Post by Endre »

Må innrømme at jeg ikke veit hva bellyban er, men jeg ville prioritert miniblinkers og undertray. Syns dette gjør seg veldig bra. Men å kutte vekk skiltleppa og bare ha et enkelt oppheng er en billigere løsning som også kan bli bra, hvis det er god plass i lommeboka :lol: Men det er min mening. Du har jo prioritert i forhold til hva du "trenger mest" så da syns jeg du bør gå ut ifra det jeg :)
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)

Post by Mantis »

Lyst på carbon hugger til sykkelen min jeg 8)
Men koster vel mer en hele sykkelen, kansje jeg kjøper meg noe tupperware carbon. Noen som vet om nettsider hvor det selges sånnt?
Har prøvd ebay og google uten den helt store lykken :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Alas

Post by Alas »

Bellypan er underkåpe, ikke hele kåpesider, men den dekker deler av downpipen og oljefilter. Liker ikke hele kåper jeg, da ser jo SV'en ut som en hvilken som helst annen sykkel IMO.

Image

En sånn en, men den der er ikke så veldig fin synes jeg.

Et undertray er på planen, men skal jeg ha det så må jeg ha hugger og....
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Da blir den hvertfall en knakenes go' banan :wink:
Alas

Post by Alas »

Men sykkelen min er blå den :smt110

Så det så :wink:

Nei vi får se. Tenkte å ta meg en tur ned til Bikerman imorgen kanskje.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Tror denne er grei nok. Får hvertfall de bak sett blinkerne greit :)

Image
Endre
2003 mod

Post by Endre »

Hvor/hvordan fester di skiltet da? Ser liksom ikke noen "flat" del man kan henge et skiltfeste på, untatt langt inn mot hjulet..

Bevesocth

Post by Bevesocth »

Alas wrote: Image

En sånn en, men den der er ikke så veldig fin synes jeg.
Gud bedre, så SCHTØGG den sykkern var! *grøsse*
'04 er, takk Suzuki, mye penere :)
'04 SV650
Endre
2003 mod

Post by Endre »

Så hyggelig du er da. :shock: Makan til idiot som rakke ned på andre sine sykler! :roll: Hvis du bare har dritt å komme med, kan du faen meg holde det for deg selv.. Barnslig...

Bevesocth

Post by Bevesocth »

hmm, det var kanskje ikke min mest diplomatiske uttalelse noen sinne, beklager det.
Men, FYI er bildet fra en delekatalog (se på adressen den ligger på,) så det er såvidt jeg kan forstå ikke "noen" sin sykkel. Gult er ikke en flatterende farge på den sykkelen og det er gamlegamle SV650'en med de litt ufine baklyktene. De har også gått litt bonkers med plastikkdeler, og fra den vinkelen er det litt suboptimalt.

Er du faktisk uenig i at SV650 har blitt betraktelig penere med årene?

Altså, beklager den bombastiske og vilt udiplomatiske formuleringen, men sykkelen er fremdeles ikke spesielt pen ;)
'04 SV650
Alas

Post by Alas »

Bombastisk og udiplomatisk kan vi enes om.

Men det er din mening og den skal du få ha i fred.

Det bildet er ikke det mest flatterende av en Curvy SV nei, det er sikkert og visst. Men nå er det nå en gang sånn at jeg har en sånn sykkel som på bildet, bare blå, en farge som gjør seg bedre IMHO. Har lik bellypan og, men ikke montert enda, kan si min mening om den når den tid kommer. Og jeg skal være ærlig og si at jeg håper den kommer til å se bedre ut på min sykkel enn på bildet der.

Jeg vet at den "gamle" SV'en ikke er verdens vakreste sykkel. Men den er min sykkel og jeg liker den. At ikke alle andre liker den kan jeg leve med. Men det er lov å tenke seg om før en poster et innlegg på et forum.

For øvrig så er jeg enig i at SV fra 03-> har MYE fetere baklykter enn 99-02, og designet ellers får hver og en bestemme hva de liker best. Jeg liker dem begge jeg da :roll:
Endre
2003 mod

Post by Endre »

Bevesocth wrote:hmm, det var kanskje ikke min mest diplomatiske uttalelse noen sinne, beklager det.
Men, FYI er bildet fra en delekatalog (se på adressen den ligger på,) så det er såvidt jeg kan forstå ikke "noen" sin sykkel. Gult er ikke en flatterende farge på den sykkelen og det er gamlegamle SV650'en med de litt ufine baklyktene. De har også gått litt bonkers med plastikkdeler, og fra den vinkelen er det litt suboptimalt.

Er du faktisk uenig i at SV650 har blitt betraktelig penere med årene?

Altså, beklager den bombastiske og vilt udiplomatiske formuleringen, men sykkelen er fremdeles ikke spesielt pen ;)
Om bildet er fra en katalog var det fortsatt snakk om samme type sykkel som Alas har. Det eneste jeg mente var at det var kanskje LITT unødvendig med SÅ krasse komentarer. Forskjellige meninger har vi alle, men de egner seg kanskje ikke på trykk i enkelte situasjoner :wink: MEN, når det er sagt; er fullstendig enig i at SV har blitt penere med årene :wink: Ellers hadde jeg jo hatt nettopp en 99 mod, og ikke 2003 8)

Gixxerman

Re: Undertray - Windscreen - Hugger osv - Post her !

Post by Gixxerman »

Årets dyreste styling :lol:

Image

Klarte ikke la være :lol:

Så får jo noen gjette hva det er :smt005
Post Reply