Opplevelser i trafikken?
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Re: Opplevelser i trafikken?
nei han greide ikke å klemme seg forbi... men når vi kom ut i krysset tro han til igjen.... 

Innover mosseveien kommer man stadig inn i lyskryss hvor kolektivfeltet slutter og det er påbudt høyresving for det feltet. Det er det mange som ikke får med seg/overser. Det er jo fristende å fortsette rett frem i det som var kollektivfelt 
Da er det å håpe at den sivile bilen ikke ligger der igjen

Har kjørt der hundre tusen millioner ganger, og jeg kan'ke fatte at dette er et problem. Kan bussen kjøre rett fram, kan du også.Lølle wrote:Innover mosseveien kommer man stadig inn i lyskryss hvor kolektivfeltet slutter og det er påbudt høyresving for det feltet. Det er det mange som ikke får med seg/overser. Det er jo fristende å fortsette rett frem i det som var kollektivfelt
Det er ikke lov å kjøre rett frem for noen. Hundre tusen millioner ganger er ganske mye, så da går det kanskje bra noen tusen tilJuristen wrote:Har kjørt der hundre tusen millioner ganger, og jeg kan'ke fatte at dette er et problem. Kan bussen kjøre rett fram, kan du også.Lølle wrote:Innover mosseveien kommer man stadig inn i lyskryss hvor kolektivfeltet slutter og det er påbudt høyresving for det feltet. Det er det mange som ikke får med seg/overser. Det er jo fristende å fortsette rett frem i det som var kollektivfelt

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke vet om NOEN lyskryss på Mosseveien hvor kollektivfeltet slutter og ikke fortsetter rett etter krysset. Så enten surrer du litt nå, eller så må jeg virkelig åpne øyneneLølle wrote:Det er ikke lov å kjøre rett frem for noen. Hundre tusen millioner ganger er ganske mye, så da går det kanskje bra noen tusen tilJuristen wrote:Har kjørt der hundre tusen millioner ganger, og jeg kan'ke fatte at dette er et problem. Kan bussen kjøre rett fram, kan du også.Lølle wrote:Innover mosseveien kommer man stadig inn i lyskryss hvor kolektivfeltet slutter og det er påbudt høyresving for det feltet. Det er det mange som ikke får med seg/overser. Det er jo fristende å fortsette rett frem i det som var kollektivfelt

- Romy
- MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Det er viktig å åpne øynene når man kjører motorsykkel vet du Juristen 

Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! 
Tilgi meg!

Tilgi meg!
Neida, det fortsetter på andre siden, men det går ikke over krysset. Det er oppheving av kollektivfelt og påbudt kjøreretning til høyre. Dvs at du ikke kan kjøre rett frem i høyre felt - buss eller ikke. Trygt over på andre siden av krysset kan man legge seg over i høyre felt.Juristen wrote: Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke vet om NOEN lyskryss på Mosseveien hvor kollektivfeltet slutter og ikke fortsetter rett etter krysset. Så enten surrer du litt nå, eller så må jeg virkelig åpne øynene
Det er den lovlige varianten.

-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Rent praktisk så lar det seg gjøre å kjøre rett fram i likhet med kollektivkjøretøy selvsagt, men det er ulovlig og disse reglene håndheves faktisk også i følge et radiointervju med sjef for trafikkkorpset i Oslo.Juristen wrote:Har kjørt der hundre tusen millioner ganger, og jeg kan'ke fatte at dette er et problem. Kan bussen kjøre rett fram, kan du også.Lølle wrote:Innover mosseveien kommer man stadig inn i lyskryss hvor kolektivfeltet slutter og det er påbudt høyresving for det feltet. Det er det mange som ikke får med seg/overser. Det er jo fristende å fortsette rett frem i det som var kollektivfelt
Det at man som MC'ist har lov til å benytte kollektivfelt, gjør ikke nødvendigvis MC'n til et kollektivt transportmiddel, så er det påbudt sving til høyre med unntak av buss og taxi, så er det påbudt sving til høyre for MC.
-
Akkurat i hvilken grad det håndheves kan diskuteres. Forhåpentligvis er de fleste på linje med den jeg har møtt og de andre jeg har har hørt om. Altså, drit i skiltingen, det skaper bare uro og faremomenter å følge det regelrytteriet der. Skulle jeg bli stoppet og få forelegg for noe slikt er faren stor for at jeg ville fått en bot til for å skjelle up purken, men enn så lenge velger jeg å tro at de fleste er mer fornuftige enn som så.Banditbiker wrote:Rent praktisk så lar det seg gjøre å kjøre rett fram i likhet med kollektivkjøretøy selvsagt, men det er ulovlig og disse reglene håndheves faktisk også i følge et radiointervju med sjef for trafikkkorpset i Oslo.Juristen wrote:Har kjørt der hundre tusen millioner ganger, og jeg kan'ke fatte at dette er et problem. Kan bussen kjøre rett fram, kan du også.Lølle wrote:Innover mosseveien kommer man stadig inn i lyskryss hvor kolektivfeltet slutter og det er påbudt høyresving for det feltet. Det er det mange som ikke får med seg/overser. Det er jo fristende å fortsette rett frem i det som var kollektivfelt
Det at man som MC'ist har lov til å benytte kollektivfelt, gjør ikke nødvendigvis MC'n til et kollektivt transportmiddel, så er det påbudt sving til høyre med unntak av buss og taxi, så er det påbudt sving til høyre for MC.
Hehe... Jaja, jeg har i alle fall bare kjørt rett fram der
Faktisk litt overraska over at jeg ikke har tenkt over dette... Hm.

Blåse i det og ta bota er jo en annen diskusjon.
Jeg er ikke sikker på at det er unntak for buss heller, jeg. Åpen for det, men kan ikke huske at det gjør det. Burde jo være det.
Jeg er ikke sikker på at det er unntak for buss heller, jeg. Åpen for det, men kan ikke huske at det gjør det. Burde jo være det.
- Bizcocho
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
I dag kom jeg sikkert 5 min etter en ulykke på Gamle Mosseveien mot Tyrigrava, håper at det gikk bra med de involverte. Vel ankommet Stripa var det en grinette poltiMCist som raste rundt for å sjekke skilt og eksos. Hvorfor skal alltid R-Sykler sjekkes for esksos, de som bråker mest er jo HD-syklene!
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
-
Det pleier å stå et sånt påbudt kjøreretning-skilt slike steder, med underskilt gjelder ikke buss og taxi.
Jeg fikk bot av en snutjævel for en slik situasjon. Skulle lagt meg over i det andre kjørefeltet og så tilbake etter avkjørselen. Istedet kjørte jeg som bussene gjør. Det kostet meg vel 1200 kr den gang, og et lengre foredrag fra purken, hvorpå jeg svarte at man ikke lærer sin far å pule. Jeg fikk heldigvis ikke påplusset boten for munnbruk

Jeg fikk bot av en snutjævel for en slik situasjon. Skulle lagt meg over i det andre kjørefeltet og så tilbake etter avkjørselen. Istedet kjørte jeg som bussene gjør. Det kostet meg vel 1200 kr den gang, og et lengre foredrag fra purken, hvorpå jeg svarte at man ikke lærer sin far å pule. Jeg fikk heldigvis ikke påplusset boten for munnbruk

-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
ha ha ha.. Har faktisk bare blitt stoppet en gang av purken jeg, og da var jeg 16 år og 1 dag på min første ped(og på min første tur på 2 hjuling med fersk moped lapp) med TSX før jeg rakk å "sunntrimme" den. Egentlig undrer jeg over at jeg aldri har hatt et annet møte med purken. I tilfelle jeg blir stoppet tror jeg ikke jeg skal prøve å være bråkjekk eller dra noen smarte triks. Standard prosedyre er å nekte for alt til bevisene mot deg er sterke nok, og innrømme alt når bevisene foreligger.Den Røde Fare wrote: Det kostet meg vel 1200 kr den gang, og et lengre foredrag fra purken, hvorpå jeg svarte at man ikke lærer sin far å pule. Jeg fikk heldigvis ikke påplusset boten for munnbruk![]()
Jeg lurer på hvor mange bestemmelser i vegtrafikkloven jeg bryter hver dag. Kvalifiserer nok til 5-10k i bøter daglig om jeg skulle bli tatt for alt

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
- Kjitta8648
- MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Skulle jeg fortelle om alle mine opplevelser i trafikken måtte jeg nok ha skrevet en hel bok. Det gidder jeg ikke men dere kan få et lite utdrag.
Jeg har blant annet kjørt buss i 8 år.
Jeg har opplevd at folk har tatt u-sving rett foran bussen i en 60-sone.
Det resulterte i hull i hodet og sjokk for den stakkars kvinnen som kjørte bilen. Det kunne gått mye verre hvis det hadde kommet biler i motsatt kjørefelt og jeg ikke hadde kunnet hive bussen over og fått redusert farten.
Hun hadde ikke sett meg påsto hun.
Jeg har også vært innblandet i en dødsulykke.
På slutten av 1998 kom det en liten bil over i mitt kjørefelt i en 80-sone.
Jeg fikk bremset og kastet bussen ut i grøften men bilen traff hjørnet på bussen og ble knust.
Føreren av bilen var en 22 åring. Han døde momentant.
Noen år senere kjørte jeg på en hjort med samme resultat.
På sykkel har det stort sett gått greit men det beror mest på flaks.
Var på tur til Holland med 3 venner da reserve-pluggene til en av dem plutselig løsnet fra oppakningen bak på sykkelen.
De spratt i bakken og ble spredd for alle vinder.
Dette høres kanskje ikke så fælt ut men det hører med til historien at farten var i underkant av 200 km/t og pluggene var til en Z1300 så det var 6 stk av dem. En av dem traff baksiden av mitt venstre speil og laget en solid bulk.
Ellers ser jeg mye rar kjøring i min jobb som drosjekusk.

Jeg har blant annet kjørt buss i 8 år.
Jeg har opplevd at folk har tatt u-sving rett foran bussen i en 60-sone.
Det resulterte i hull i hodet og sjokk for den stakkars kvinnen som kjørte bilen. Det kunne gått mye verre hvis det hadde kommet biler i motsatt kjørefelt og jeg ikke hadde kunnet hive bussen over og fått redusert farten.
Hun hadde ikke sett meg påsto hun.
Jeg har også vært innblandet i en dødsulykke.
På slutten av 1998 kom det en liten bil over i mitt kjørefelt i en 80-sone.
Jeg fikk bremset og kastet bussen ut i grøften men bilen traff hjørnet på bussen og ble knust.
Føreren av bilen var en 22 åring. Han døde momentant.
Noen år senere kjørte jeg på en hjort med samme resultat.
På sykkel har det stort sett gått greit men det beror mest på flaks.
Var på tur til Holland med 3 venner da reserve-pluggene til en av dem plutselig løsnet fra oppakningen bak på sykkelen.
De spratt i bakken og ble spredd for alle vinder.
Dette høres kanskje ikke så fælt ut men det hører med til historien at farten var i underkant av 200 km/t og pluggene var til en Z1300 så det var 6 stk av dem. En av dem traff baksiden av mitt venstre speil og laget en solid bulk.
Ellers ser jeg mye rar kjøring i min jobb som drosjekusk.

http://www.zrxocboard.com/board/index.php
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.