Ryggskinne
Re: Ryggskinne
Ryggskinnen fra Hallvarsons som er avbildet lenger opp har vert testvinner flere år på rad. En meget sikker og komfortabel skinne.
-
- MC: Ingen sykkel enda, dessverre...
Jeg har inntrykk av at BMW kan sine ting, så jeg har denne:
http://www.bmw-motorrad.no/no/no/equipm ... 89&cid=134
Hva er meningene om den?
Det er min første ryggskinne, så jeg har ikke så godt sammenligningsgrunnlag. Ikke har jeg sykkel, så jeg har ikke hatt muligheten til å "teste" til det den er ment for (knock on wood)..
http://www.bmw-motorrad.no/no/no/equipm ... 89&cid=134
Hva er meningene om den?
Det er min første ryggskinne, så jeg har ikke så godt sammenligningsgrunnlag. Ikke har jeg sykkel, så jeg har ikke hatt muligheten til å "teste" til det den er ment for (knock on wood)..
Ryggskinne fra Biltema ??
Hei!
Jeg er fersk bruker på forumet, og heeelt fersk motorsykkelist.
Driver å handler litt kjøreutstyr for tiden, og ryggskinne anser vel også jeg som en selvfølgelig investering.
Er redd jeg stikker hånda inn i et vepsebol nå... Men skitt la gå...
Noen av dere som har sett/prøvd/hørt noe om ryggskinna til Biltema?
http://www.biltema.no/products/product. ... mId=136030
Den er jo veldig billig i forhold til mange andre. Koster ca 300,-
Nå har jeg forsåvidt ikke tenkt til å spare meg til fant når det kommer til sikkerhetsutstyr, men hvis sikkerheten er god og den er OK og ha på, så kanskje.
Takk for svar/kommentarer
Driver å handler litt kjøreutstyr for tiden, og ryggskinne anser vel også jeg som en selvfølgelig investering.
Nå har jeg forsåvidt ikke tenkt til å spare meg til fant når det kommer til sikkerhetsutstyr, men hvis sikkerheten er god og den er OK og ha på, så kanskje.
Jeg hadde ikke kjøpt ryggskinne på biltema om det hadde stått om liv! Noe sir meg at det er begrenset hva de har klart å få av sikkerhet i ei skinne til 300,- kroner! Jeg hadde gått for ei skinne som har gjort det veldig bra i tester og du vet at du får skikkelige greier. No skal det sies at de selger mye dårlig for 5 ganger prisen av den på biltema, så dyrt er ikke nødvendigvis bra!
Men ryggskinne er så viktig at jeg hadde ikke gamblet med det for alt i verden!
Men ryggskinne er så viktig at jeg hadde ikke gamblet med det for alt i verden!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Er vel uansett bedre med en billig Biltemaskinne enn ingen skinne.
1992/97 Honda CBR600F
1984 VF500F
1986 VF500F
1984 VF500F
1986 VF500F
Ikke nødvendigvis! Hvis den ikke gjør jobben sin kan du like godt kjøre uten! Da knekker bare ryggen fortere! Hvis den først knekker spiller det liten rolle om det skjer med en gang eller etter ett sekund!
Jeg kjenner folk som sitter i rullestol pga akkurat dette med ryggskinne! Det er ikke mitt valg! Jeg kjører hvertfall ikke uten ryggskinne jeg vet gjør jobben. Å om jeg da må betale x antall kroner så gjør jeg det! Bortsett fra hodet så er vel dette viktigste plassen å beskytte!
Jeg kjenner folk som sitter i rullestol pga akkurat dette med ryggskinne! Det er ikke mitt valg! Jeg kjører hvertfall ikke uten ryggskinne jeg vet gjør jobben. Å om jeg da må betale x antall kroner så gjør jeg det! Bortsett fra hodet så er vel dette viktigste plassen å beskytte!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- Atle ZX9R
- MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar ) - Location: Hornindal, S&Fj
Den her såg ikkje so dum ut... $100,- er vel ganske billig og... Spørs korleis kvaliteten er da...

Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
- Atle ZX9R
- MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar ) - Location: Hornindal, S&Fj
Re: Ryggskinne fra Biltema ??
Det er test av ryggskinner i neste Bike som er ute 20.juni og der er Biltema-skinna med, skal bli artig å sjå korleis den står seg mot andre meir anerkjente merkermisterBee wrote:Hei!

Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Ahh, genialt!
Takk for tipset. Skal få med meg neste nummer av Bike før jeg gjør innkjøpet.
Takk for tipset. Skal få med meg neste nummer av Bike før jeg gjør innkjøpet.
Jaja, nå er siste nummer av Bike i hus.
En ting er i hvertfall sikkert, det blir IKKE Biltema som blir butikken å handle ryggskinne i.
Fikk sisteplass (av totalt 12 testede ryggskinner). Klarerte ikke å oppfylle minste sikkerhetskravet i testen.
En ting er i hvertfall sikkert, det blir IKKE Biltema som blir butikken å handle ryggskinne i.
Fikk sisteplass (av totalt 12 testede ryggskinner). Klarerte ikke å oppfylle minste sikkerhetskravet i testen.
Min skinne fra Hallvarson vant faktisk. Overraskende i mine øyne, da jeg synes den er litt bløt.
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Halvarssons skinnen er bløt, men den har et stort sammenhengende areal som den fordeler kraften utover og dermed vil mindre av kraften videreføres til det stedet på kroppen som treffes. Det er det som er oppgaven til en ryggskinne. I så måte vil en mykere, sammenhengede skinne være bedre enn en hard, leddet en. Og det bløte blir nok ganske hardt når det utsettes for trykk skal du se.
Og hvis man tror at en skinne skal redde deg fra å bli brettet rundt en lyktestolpe må man tro om igjen.
Og hvis man tror at en skinne skal redde deg fra å bli brettet rundt en lyktestolpe må man tro om igjen.
Ja, det er vel kanskje den oppfatningen jeg sitter med.Alas wrote: Og hvis man tror at en skinne skal redde deg fra å bli brettet rundt en lyktestolpe må man tro om igjen.
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Det kommer nok an på hastigheten, men når selv biler i moderat fart må gi tapt så tror jeg en ryggskinne også kommer til kort gitt....
Men hvis farten, eller vinkelen er slik at en ikke blir brettet rundt, er jo en skinne med på å redusere kraften og således er det et veldig godt sikkerhetsplagg.
Men hvis farten, eller vinkelen er slik at en ikke blir brettet rundt, er jo en skinne med på å redusere kraften og således er det et veldig godt sikkerhetsplagg.
Skinne brukes såklart! Noe må jo holde magen inne!