LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Prat om tung MC.
atle73
MC: Honda CBF

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by atle73 »

Du har nok rett i at vinkelslipere er nok desverre i stand til å kutte det meste. Jeg skal ikke argumentere mot det. Det har jeg ikke nok kunnskaper om. Men her snakker vi om så tykt metall at det tar tid. Anslått tid for å kutte kjetting eller lås er etter det jeg har klart å finne ut 15-30 minutt. Og da av folk som jobber med slik kutting til daglig (det finnes folk som utrolig nok har mistet nøklene sine....så de måtte få hjelp av fagfolk til å kutte sykkelen løs. De var 2 stykker som trengte 20 minutt). De brukte også en "top of the range" vinkelsliper for å få det til.
Så jeg vil anta at bråket fra en vinkelsliper som kutter i metall midt på natta i over 15 minutt i en fellesgarasje burde virke litt sjenerende og udiskre. Det er vel derfor jeg antar at tyver ofte bruker redskap som ikke bråker fullt så mye.
Skjærebrenner er kanskje derimot skumlere. Men jeg tror ikke det er fullt så vanlig at tyver går rundt med det.

Jeg kan i alle fall håpe på at jeg er så heldig at de i stedet for alt trøbbelet med min finner en annen sykkel å ta med seg som står der med bare en skivelås eller lignende på. Tror ikke det er stort sett mer å finne på for å sikre sykkelen sin enn det jeg har til nå:

-kameraovervåking
-2 skivelåser med alarm
-16 mm kjetting
-tilsvarende lås og anker.

Men for all del...har forlengst mistet all illusjoner om at en får lov å ha noe som helst i fred uansett hva man gjør.
stubben
MC: 2002 yamaha yzf r6
BIL: volvo 940 hgv Turbo
volvo 240 Turbo

Post by stubben »

alt kommer vel an på hvor mye tyvene vil ha sykkelen. å skru av forhjul eller bakhjul er ikke ikke akkruat en veldig stor jobb, å skaffe et nyt er jo heller ikke noen stor sak. garasje, lås og alarm i garasjen, da føler jeg meg passe trygg. men fortsatt, vil de ha noe så får de tak i det. men med tanke på planen din med kjetting, så må det vel være sikrere å få noe igjennom ramma? etter som hjulet kan skrues av som sagt. 3-4-5 karer løfter lett 200 kilo
TholoRacing
MC: Har nylig solgt min kjære CBR - neste sesong : YZF-R6.

Post by TholoRacing »

Dette kan da ikke være stress? Man går inn på en jernvareforretning, kjøper 2 meter av den heftigste kjettingen de selger, og så kjøper du den største hengelåsen i samme butikk. Da får du garantert en heftig lås som gjør en eventuell kjeltring manisk depressiv.

En ting til. Hvis du bor i et borettslag, med heis - hva med og ta sykkelen med deg inn i leiligheten?

Uansett, lykke til. Håper ikke den blir stjålet, det skjedde med en i MC-klubben jeg er med i, i fjorårets sesong, og det tok laaaaang tid før han fikk penger, selv om tyven ble identifisert før det var gått 24 timer.

Eirik
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

har fg godkjent lås pga forsikringen. hvis tyvene absolutt VIL ha min sykkel er den borte uansett... (skremmer vekk gamle tanter)

derfor er det ingen vits i å bruke altfor mye penger på sikring....
1.3.1.2
RidersNeverDies
MC: R1 2000mod
Fzr 600cc 92Mod x2
Tzr 125cc (170cc) 96mod

Post by RidersNeverDies »

Mye bra her!
Men det jeg har gjort og syntes fungerer supert er:
2falske overvåknings kameraer kjøpt på clas olsen. De ser veldig ekte ut med sånn falsk koblingsboks osv. til cirka 400kr.
Har 5kjettinger. 1med alarm
2skivelåser. 1med alarm
Alarm putta nedi boksen bak, ledninger bak kåper. Så fort sykkel beveger(eller løfter) seg litt skriker den som F...kanskje den reagerer litt oftere enn den trenger, men har fjernkontroll. så er bare å kikke i vinduet om det er noe. Bedre å være på den sikre siden.
Og noe som skremmer vekk mangen!! er automatisk Lys som går på når dem nærmer seg området sykkelen er på. Har sett mangen som hopper på kvelds tid når dem skal på epleslang. Da løper dem fort bort. Det dummeste er at noen bare stopper opp og bare står der å kikker rundt, så lister dem seg forsiktig bort.

Dette fungerer. Først går lyset på..Så ser dem kameraene. Så ser dem kjettingene. skivelåsene. og går tenker jeg. Og prøver dem seg så går alarmene! og det er ikke bare 1som går. dem skal stresse litt før di får skrudd di av alle sammen. Om alle alarmene går da..
xadox

Post by xadox »

RidersNeverDies wrote:Mye bra her!
2falske overvåknings kameraer kjøpt på clas olsen. De ser veldig ekte ut med sånn falsk koblingsboks osv. til cirka 400kr.
2skivelåser. 1med alarm
Alarm putta nedi boksen bak, ledninger bak kåper. Så fort sykkel beveger(eller løfter) seg litt skriker den som F...kanskje den reagerer litt oftere enn den trenger, men har fjernkontroll. så er bare å kikke i vinduet om det er noe. Bedre å være på den sikre siden.
Og noe som skremmer vekk mangen!! er automatisk Lys som går på når dem nærmer seg området sykkelen er på. Har sett mangen som hopper på kvelds tid når dem skal på epleslang. Da løper dem fort bort. Det dummeste er at noen bare stopper opp og bare står der å kikker rundt, så lister dem seg forsiktig bort.

Dette fungerer. Først går lyset på..Så ser dem kameraene. Så ser dem kjettingene. skivelåsene. og går tenker jeg. Og prøver dem seg så går alarmene! og det er ikke bare 1som går. dem skal stresse litt før di får skrudd di av alle sammen. Om alle alarmene går da..
en smule paranoid? :)
1.3.1.2
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
moto
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998

Post by moto »

xadox wrote:
RidersNeverDies wrote:Mye bra her!
2skivelåser. 1med alarm

en smule paranoid? :)
hvor langt tid bruker du på å gå på sykkeln å kjøre da :-s virker jo som en god jobb, med ordentlig vaktmester-nøkkelknipe :)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Heller det enn att noen svin skal stikke av med "det mest dyrbare"
Hadde jeg bodd på "rette" plassen hadde nok jeg også strekt meg såpass langt for å være trygg på at dyret mitt stod 110% sikkert!!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
RidersNeverDies
Fzr 600cc 92Mod x2
Tzr 125cc (170cc) 96mod

Jeg har 2 fine nøkkelknipper :) men tar ikke lange tida å få opp alt. hiver som regel det meste på over natta, på dagen står ikke alt på. det ene nøkkelknippe lar jeg være hjemme sammen med noen låser. tar kun med meg 1kjetting og 2skivelåser som regel når jeg skal ut. jeg har ikke garasje så det er derfor jeg sikrer litt godt!
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Image
Vennlig hilsen Juliet
RidersNeverDies
Fzr 600cc 92Mod x2
Tzr 125cc (170cc) 96mod

tviler på de fleste har en slik en:) Har dem en slik så tar det ikke lange tida før noen ser hva di holder på med. spesielt når alarmen går. da hadde ikke jeg tvilt på noe vertfall.
Doofy

Post by Doofy »

Etter å ha lest igjennom en del av innleggene her og sett hvordan hvert et tiltak en etter en har blitt argumentert bort så virker det som om at det bare er en løsning igjen.. :twisted: :twisted: :twisted: Monter en sensor aktivert minigun som skyter alt som kommer nærmere enn fem meter fra sykkelen. Det kan nok hende at det er et par uskyldige tilskuere av doningen som går med, men du kan bare la de ligge der til advarsel slik som de gjorde før i tiden og fremdeles gjør i stammene i Afrika idag. :)

VV!
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
xadox

Post by xadox »

jeg har alarm (scorpio i900) skivelås foran (abus fg) og xena med alarm bak.

men som sagt før er sykkelen aldri trygg nok :)
1.3.1.2
Guinss
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Post by Guinss »

noe som kan skremme vekk tyver om natta er å sette opp sånne 100W-lamper på veggen som aktiveres av bevegelse..sånne til 200kr.
Post Reply