Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Hookie wrote:
speedy gonzales 2 wrote:Kan du vise meg noe som tilsier at fly forurenser mest?
Har ikke noen side for hånden, men så på sånn program på TV for litt sia.. og der viste de hvor mye CO2 det var f.eks. pr. kilo banan hvis den ble frakta med fly, også viste de hvor mye det ville vært dersom det ble frakta med båt.
Høres rart ut men men
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Hookie

Post by Hookie »

speedy gonzales 2 wrote:
Hookie wrote:
Har ikke noen side for hånden, men så på sånn program på TV for litt sia.. og der viste de hvor mye CO2 det var f.eks. pr. kilo banan hvis den ble frakta med fly, også viste de hvor mye det ville vært dersom det ble frakta med båt.
Høres rart ut men men
å? jeg synes det høres veldig logiskt ut, iforhold til hastigheten til flyet opp imot hastigheten til båten =)...
Honda NSR -98 mod.
FV

Post by FV »

Hookie wrote:
Hvor mange bananer var det snakk om? Jeg kjøper ikke argumentet ditt før du legger ett eksakt tall på bordet, da dette er meget relevant i denne saken. ;)
Hookie

Post by Hookie »

Veit ikke hvor mange bananer 1kg bananer er jeg :/ du får gå til butikken å se... Men hvis du mener totalt, så aner jeg ikke men trur nok det var ganske full last... Trur nok de som har regna på det vet åssen de skal regne på det ;)
Honda NSR -98 mod.
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

At en kilo vare fraktet med båt slipper ut mindre enn en kilo vare fraktet med fly tror jeg glatt på. En båt kan jo frakte MYE mer enn et fly kan. Uansett er det jo totalen som spiller noen rolle. Vi sender jo fisk fra Norge til Kina hvor den foredles også tilbake til Norge hvor den havner i frysedisken. Blir ikke noen tonn utslipp av sånt, neida.

Tok og den klimatesten, og det var uten tvil flyreisene mine som gjorde med til miljøversting. Vel 85% av utslippene mine var fra flyreiser!!

Men bryr jeg meg, nope.
crab
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)

Post by crab »

håper litt på global oppvarming jeg. så kansje det blir litt varmere i kalde norge også =D>
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
Speedy Gonzales

crab wrote:håper litt på global oppvarming jeg. så kansje det blir litt varmere i kalde norge også =D>
Tror nok det er såpass lite at du ikkje vil merke noe særlig til det.
Det du derimot vil merke det på mest sannsynlig er mer nedbør :(
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Speedy Gonzales

Alas wrote:At en kilo vare fraktet med båt slipper ut mindre enn en kilo vare fraktet med fly tror jeg glatt på. En båt kan jo frakte MYE mer enn et fly kan. Uansett er det jo totalen som spiller noen rolle. Vi sender jo fisk fra Norge til Kina hvor den foredles også tilbake til Norge hvor den havner i frysedisken. Blir ikke noen tonn utslipp av sånt, neida.

Tok og den klimatesten, og det var uten tvil flyreisene mine som gjorde med til miljøversting. Vel 85% av utslippene mine var fra flyreiser!!

Men bryr jeg meg, nope.
For å gjøre det veldig enkelt.

Mener dere at hvis en supertanker med tungolje skal fra afrika til norge og ett fly fra afrika til norge så forurenser flyet mer enn det skipet ville gjort?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
crab
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)

Post by crab »

speedy gonzales 2 wrote:
crab wrote:håper litt på global oppvarming jeg. så kansje det blir litt varmere i kalde norge også =D>
:smt097
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
Speedy Gonzales

crab wrote:
speedy gonzales 2 wrote:
:smt097
:lol: Takk takk.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
crab
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)

Post by crab »

ikke ment til deg, men til nedbøren :)
Image
Speedy Gonzales

crab wrote:ikke ment til deg, men til nedbøren :)
Bare tullte :wink:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Hookie

Post by Hookie »

mhm, men blir fort kaldere igjen hvis en av de teoriene de har om at grønnland smelter :P da skulle visst golfstrømmen blitt fryst, og store deler av Europa får istid, bla. Norge ;)

ang. det med fly ogbåt osv. aner ikke, men regner med at de har tatt med dette i utregninga.. (håper jeg for dems del da) :shock: Men du kan jo alltids ta kontakt med de... mener det var programmet "FBI" (Forbruker inspektørene ellns) fra NRK. :)
Honda NSR -98 mod.
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)

Post by Mantis »

Er du da klar over hva som skjer med polene og hvor mange arter som står truet?

Men det er alt for mye oppstyr rundt det i media og på stortinget, trangsynte politiker. Er det ikke snakk om 0,1 grader per 100år da :lol: Jippi, vi skal slutte å kjøre biler som går på bensin i Norge for det.
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
crab
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)

Post by crab »

Hookie wrote:
mhm, men blir fort kaldere igjen hvis en av de teoriene de har om at grønnland smelter :P da skulle visst golfstrømmen blitt fryst, og store deler av Europa får istid, bla. Norge ;)

NEI ÆSJ!?
El-Bil FTW!
Image
Post Reply