Ny sykkel, budsjett ca 80-100k [Sykkel kjøpt!]
Re: Ny sykkel, budsjett ca 80-100k [Sykkel kjøpt!]
Grættis med ny dame!
00 Ducati 748 Bip
x98 600N Bandit
Peace & Love
x98 600N Bandit
Peace & Love
Nej. Ser ut som original Ducati tillbehör, men från fabrik kom denna troligen utan tankpad. Den som sitter på detta exemplaret ser heller inte ut som en sådan tunn som var vanlig att få från förhandlaren, men är antagligen köpt och monterad av någon tidigare ägare. Borde väl haft med det, men tankpad är så vanligt att jag nästan inte tycker att det är en "mod".erazar wrote: Er tankpaden original?

Da skal jeg få snusen i når det er og blande meg inn med mopeden minLordShaft wrote:Noe sier meg at vi må ha oss en photoshoot en dag![]()

Gjerne det! Må få med noen flere Duccer og en oppegående fotograf (Kim?).LordShaft wrote:Noe sier meg at vi må ha oss en photoshoot en dag![]()

rerell wrote:![]()
Synliga mods:
- Yoshimura slipons
- Polerade rör
- License plate relocator (+ miniskylt?)
- Vita blinklys fram (integrerade bak med vita glas?)
- Carbon (?) clutch cover
- Carbon heat shield
- Tonat kåpglas
- Lackerade speglar
- Corbin (eller Sargent?) seat
- Carbon (?) hugger / chain guard
- Diverse dekaler
Är det mer?

I dag var jeg en tur på Nesttun og vasket og polerte. Begynte å gå over hele sykkelen med tannbørste (bokstavelig talt), men fant ut at jeg kanskje skal ta det litt etter litt. Var også innom Biltema for å kjøpe et nytt trekk til sykkelen. Endte opp med å kjøpe et som var en tanke for stort. Det ser ufattlig stygt ut på sykkelen, men jeg tror jeg beholder det likevel. Ingen vil gjette at det står en fin liten Ducati under et slikt trekk.

Bensinlampen har forresten begynt å lyse, hvor langt har jeg igjen før jeg må fylle da? Merker at jeg savner et par småting som bensinmåler og girindikator, men jeg venner meg nok raskt til det.
Tror jeg må få fatt i noe carbon selv skjønner jeg. Sykkelen din er utrolig flott! 
Hvor kan man kjøpe dette a? Ebay best kanskje?

Citius, altus, fortius
Takker! eBay er stedet så vidt jeg har forstått. Ihvertfall billigst.Christoph wrote:Tror jeg må få fatt i noe carbon selv skjønner jeg. Sykkelen din er utrolig flott!

nå er jeg ikke 100% sikker på 996'en, men på min 748 er det 17 liters tank! Mener på det er samme på begge to. Måleren lyser når jeg har brukt ett sted mellom 13 og 14 liter 
Så jeg vil anta at du har ca 3 liter igjen. Hvor mye din bruker på mila tørr jeg ikke svare på, dette må du regne på selv. Men min går mellom 240 - 280 (tripptelleren) før det begynner å lyse. Kommer alt an på om jeg kjører mye små kjøring eller langkjøring.
Girindikator er helt unødvendig! Du finner det turtallet sykkelen trives best på i en viss hasstighet. Hvilket gir det er spiller ingen rolle gjør det vel

Så jeg vil anta at du har ca 3 liter igjen. Hvor mye din bruker på mila tørr jeg ikke svare på, dette må du regne på selv. Men min går mellom 240 - 280 (tripptelleren) før det begynner å lyse. Kommer alt an på om jeg kjører mye små kjøring eller langkjøring.
Girindikator er helt unødvendig! Du finner det turtallet sykkelen trives best på i en viss hasstighet. Hvilket gir det er spiller ingen rolle gjør det vel

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Står carbonhugger på den nå, men kunne tenke meg carbon:Lord Erik wrote:
Takker! eBay er stedet så vidt jeg har forstått. Ihvertfall billigst.
Luftekanaler?
Heelguard
Clutchcover
Eksosdeksel/varmeskjold?
Framskjerm.
Så det var en som skulle selge sine luftekanaler? i carbon her - men finner ikke igjen tråden.
Noen som kjenner seg truffet?
Citius, altus, fortius
Ah, godt poeng. Jeg må huske å nullstille telleren når jeg fyller senere i dag slik at jeg får en oversikt over hvor langt jeg kan kjøre. 996en har også 17l tank.
Girindikator er nok unødvendig ja, men jeg skal love deg at man blir litt avhengig når man ikke har kjørt uten før.
Og jeg er fremdeles usikker på når Duccen vil ha flere gir. Etter 3. eller 4. gir så virker det som om den ikke har bruk for flere, gitt at jeg holder meg under 100 km/t.
Girindikator er nok unødvendig ja, men jeg skal love deg at man blir litt avhengig når man ikke har kjørt uten før.

på 748'en min er turtallsperra på 11.500 

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
Og ett herlig og høyt brøl fra motor følger med med desse omdreiningene. Ett godt råd er å aldrig ligge bak en ducati i tuneller 

Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
tukk..eeh...Med på photoshoot jeg ;D Kan stå i bakgrunnen
Bra iallefall en person her tok til fornuften...damen til LordShaft! 

ingen KiM, ingen kos
- Desmo-Dude
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Du kjører mellom 230 og 250 km på en tank ved normal kjøring,men har du mye stram wire så blir det vesentlig mindre.Lord Erik wrote:Ah, godt poeng. Jeg må huske å nullstille telleren når jeg fyller senere i dag slik at jeg får en oversikt over hvor langt jeg kan kjøre. 996en har også 17l tank.
Girindikator er nok unødvendig ja, men jeg skal love deg at man blir litt avhengig når man ikke har kjørt uten før.Og jeg er fremdeles usikker på når Duccen vil ha flere gir. Etter 3. eller 4. gir så virker det som om den ikke har bruk for flere, gitt at jeg holder meg under 100 km/t.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Lite stram wire her i gården, har fremdeles til gode å bruke siste giret.
Noen andre enn meg som er gjennomsvett i kjørebuksen etter å ha kjørt en tur med Ducatien sin? Kjørebuksen min har et innlegg som minner om en regnbukse, og null lufting. Etter en liten tur er innsiden av buksen rennende våt! Ekstremt ubehagelig. Neste gang jeg kjøper bukse skal jeg ha fokus på lufting.
Kanskje noe ala denne dersom jeg finner en i min størrelse?

Noen andre enn meg som er gjennomsvett i kjørebuksen etter å ha kjørt en tur med Ducatien sin? Kjørebuksen min har et innlegg som minner om en regnbukse, og null lufting. Etter en liten tur er innsiden av buksen rennende våt! Ekstremt ubehagelig. Neste gang jeg kjøper bukse skal jeg ha fokus på lufting.
Kanskje noe ala denne dersom jeg finner en i min størrelse?

Last edited by Lord Erik on 23 Jun 2009 17:19, edited 1 time in total.