Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by voodoodoo »

Er ikke den felgløsningen knot når en ska legge om dekk...
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JRO sin blogg

Post by ojda »

voodoodoo wrote:Er ikke den felgløsningen knot når en ska legge om dekk...
Spiller ingen rolle voodoodoo, sånne felger ække noe for deg alikavæl [-(
De ville bare blitt oppskrapet i kurvene ved nedlegg på Nürburgring til våren alikavel :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by tshansen »

Blir veldig ålreit å høre hvordan du opplever disse dekkene. Som noen kanskje vet, så blir multistrada levert med pirelli scorpion trail 2. Å disse får sinnsykt mye skryt rundt om.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2055
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by RuneMC »

Ta en ToUrban pakke som prutes ned til 20K (ærlig talt så burde jo varmeholker værer standard her til lands).

Slipon, radiator-/oljekjølerbeskyttelse og LED ekstralys kan være interessante fra de to andre pakkene, men kan kanskje like kjekt å velge fritt (mange leverandører).

Well, my 2c.
User avatar
JRO
Posts: 1316
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by JRO »

Ja, LS har jo hatt Angel GT tidligere og var svært fornøyd med de. Men jeg er nok ikke den som pusher grensene for mye, men skal gi tilbakemelding når jeg har fått litt erfaring med Scorpion trail 2 dekkene. Og ojda tror ihvertfall ikke jeg kommer til å lage merker i disse felgene ved kjøring i sving. :D :thumleft

@okda, tror jeg sier som deg "je tar dem alle" og Bjerkis tror nok ikke jeg er den som bruker mest penger på mc hobbyen her. Men som jeg har sagt tidligere jeg er i en livssituasjon nå hvor penger er litt i overskudd enn så lenge, så jeg har muligheten til å realisere dette uten å gå i banken. :redface

Ser også at BMW var tidlig ute med eikefelger hvor spilene er på utsiden av dekkbredden, greit å vite at dette er en velprøvd felg konstruksjon. Var ikke klar over det, så takk for infoen. :D

Nå ligger sykkelen ute på Finn http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... 94&ref=fas så nå er det bare å hive seg på. :lol: :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by tshansen »

Ja mine beregninger tilsier at du blir nok å få noen gode km på dine dekk før jeg legger om på min.. å du vet jo at jeg har lovprist angel GT et par ganger. Må si jeg er veldig spent på å få prøve disse :thumleft



Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by Okda »

DET tenkte je :D Er visst nødt til å ta en langtur østover og sparke pølser og kjøre kaffe siden dere ikke skal knekke øl og sånn hos At - litt forbannet å kjøre så langt uten å få drikke øl men vi får no se når tiden nærmer seg 8)
OkDa
Fjr 1300
User avatar
JRO
Posts: 1316
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by JRO »

Okda wrote:DET tenkte je :D Er visst nødt til å ta en langtur østover og sparke pølser og kjøre kaffe siden dere ikke skal knekke øl og sånn hos At - litt forbannet å kjøre så langt uten å få drikke øl men vi får no se når tiden nærmer seg 8)
Hei okda, du får komme kvelden før så kan vi ta noen øl sammen før vi drar til Andebu dagen etter. :D :thumleft Du vet hvor jeg bor !!!!
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by Okda »

JRO wrote:
Okda wrote:DET tenkte je :D Er visst nødt til å ta en langtur østover og sparke pølser og kjøre kaffe siden dere ikke skal knekke øl og sånn hos At - litt forbannet å kjøre så langt uten å få drikke øl men vi får no se når tiden nærmer seg 8)
Hei okda, du får komme kvelden før så kan vi ta noen øl sammen før vi drar til Andebu dagen etter. :D :thumleft Du vet hvor jeg bor !!!!
Var kanskje en liten plan :D . Blir en travel vår men skal prove å få inn noe rundt dette...
OkDa
Fjr 1300
User avatar
JRO
Posts: 1316
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by JRO »

Okda wrote:
JRO wrote:
Okda wrote:DET tenkte je :D Er visst nødt til å ta en langtur østover og sparke pølser og kjøre kaffe siden dere ikke skal knekke øl og sånn hos At - litt forbannet å kjøre så langt uten å få drikke øl men vi får no se når tiden nærmer seg 8)
Hei okda, du får komme kvelden før så kan vi ta noen øl sammen før vi drar til Andebu dagen etter. :D :thumleft Du vet hvor jeg bor !!!!
Var kanskje en liten plan :D . Blir en travel vår men skal prove å få inn noe rundt dette...
Og overnatting ordner jeg, har god plass til overnatting hos meg. :D
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by Okda »

JRO wrote:
Okda wrote:
JRO wrote:
Hei okda, du får komme kvelden før så kan vi ta noen øl sammen før vi drar til Andebu dagen etter. :D :thumleft Du vet hvor jeg bor !!!!
Var kanskje en liten plan :D . Blir en travel vår men skal prove å få inn noe rundt dette...
Og overnatting ordner jeg, har god plass til overnatting hos meg. :D

Veldig bra :) kom på jobben i dag og der regna det ned i hode på meg - dvs det var lekk fra leiligheten over - har fått opp ca 100 liter vann fra gulvet - dama som bodde der hadde sett at det lekka og lagt skapet fullt av håndklær og så gått og lagt seg - jotakk...
OkDa
Fjr 1300
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by tshansen »

Hahaha... nå tøyser du vel Okda? Hadde hun lagt ut håndklær, for så å gå å legge seg uten å gjøre noe med selve lekkasjen? Er det mulig :-# :-# :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by Okda »

LordShaft wrote:Hahaha... nå tøyser du vel Okda? Hadde hun lagt ut håndklær, for så å gå å legge seg uten å gjøre noe med selve lekkasjen? Er det mulig :-# :-# :shock:


Skulle ikke tro det var mulig nei men det er visst det. Nytt gulv her på kontoret men det er bare laminat på betong og sansynligvis en del reparasjon i etasjeskille og en del ny himling.... samt tømming og innsjauing av kontorene og "butikken".... kunne ha vært veldig mye verre men du så enkelt om hun hadde reagert i går eller i natt i stedet for å legge ut håndklær..

Det var noe med å finne opp dynamitt og å stå nærme når det smeller og sånn....
OkDa
Fjr 1300
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by ojda »

Mon tro om hu er i familie med han som hadde snudd pizzaesken i tråden under her [-( :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
JRO
Posts: 1316
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ny sykkel bestilt"

Post by JRO »

Da er "gamle" sykkelen solgt, det gikk raskt og den gikk for prisforlangende. :D :thumleft Så da var den bøygen over også, nå er det bare å vente på at ny sykkelen kommer og at det blir vår og kjøreklare veier. Nå kjenner jeg at PMS'en begynner å rive i kropp og sjel.

Men kanskje jeg får begynne som en del andre her på forumet å smake på øl sorter, slik at tankene kan slippe å tenke MC hele tiden. :redface \:D/
Post Reply