Apple iPod

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
TDK

Post by TDK »

Eike_Oak wrote:
Æ'ndalitten wrote:
Eike_Oak wrote:Når jeg tenker meg om er Ipod litt som K750i :P Folk kjøper det fordi de ikke sjekker markedet godt nok på forhånd, og siden så mange har det fra før må det jo være bra
Folk tester en iPod, merker at den er enkel og bruke, lekkert design osv. osv. derfor kjøper de seg en iPod.
iPod er verken enkel eller god å bruke. Den er bare mote/statussymbol, punktum.
Snakk for deg selv! Jeg kjøpte en ipod for et par år siden, ikke fordi det var et mote symbol. Mote gir jeg F i... Det er god lyd i den, var god plass (15gb) og menyene er gode, og det generelle brukergrensesnittet er veldig bra.

Jeg har aldri hatt problemer med den, den har aldri hengt seg eller noe. Jeg har mista den X antall ganger i bakken og det er ingen sprekker eller noe i den.

Jeg har mange kamerater med Ipod mini/shuffle/nano, og alle er fornøyd og har ikke hatt noen problemer med de.

Derimot en annen kamerat hadde denne Creative Zen Mini (eller hva den nå heter), og hadde masse problemer. Han gikk tilbake til der han kjøpte den, og fikk beskjed om at de hadde mye problemer med de spillerne. Dermed andbefalte de han Ipod Mini istedet, noe han fikk til samme pris.

Eneste problemet med min ipod, noe som skal være bedre på nye er batteritiden. Etter at jeg har brukt den i mange år, og den har vært mye ladet opp og ned er batteritiden ganske redusert. Varer ikke i mer enn 3-4 timer med avspilling
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

TDK wrote: Snakk for deg selv! Jeg kjøpte en ipod for et par år siden, ikke fordi det var et mote symbol. Mote gir jeg F i... Det er god lyd i den, var god plass (15gb) og menyene er gode, og det generelle brukergrensesnittet er veldig bra.

Jeg har aldri hatt problemer med den, den har aldri hengt seg eller noe. Jeg har mista den X antall ganger i bakken og det er ingen sprekker eller noe i den.

Jeg har mange kamerater med Ipod mini/shuffle/nano, og alle er fornøyd og har ikke hatt noen problemer med de.

Derimot en annen kamerat hadde denne Creative Zen Mini (eller hva den nå heter), og hadde masse problemer. Han gikk tilbake til der han kjøpte den, og fikk beskjed om at de hadde mye problemer med de spillerne. Dermed andbefalte de han Ipod Mini istedet, noe han fikk til samme pris.

Eneste problemet med min ipod, noe som skal være bedre på nye er batteritiden. Etter at jeg har brukt den i mange år, og den har vært mye ladet opp og ned er batteritiden ganske redusert. Varer ikke i mer enn 3-4 timer med avspilling
Personlige erfaringer tar jeg lite/ikke noe hensyn til, da det viser seg gang på gang å si direkte imot den og den personen sine personlige erfaring

Kan jeg spørre deg hvor mange harddiskbaserte MP3'er du har hatt i hånden? Siden jeg tror at du har gått glipp av en verden med MP3'er :P (no offense, ikke noe personlig)

Jeg vil gjerne gjøre det klart at jeg ikke er på Creative sin side, men mesteparten (alle i Zen serien, untatt micro) er bedre enn konkurransen iPod stiller opp med (Alle trenger driver, det gjør at de synker UFATTELIG mye på min skala)

Beste harddiskbaserte MP3? Iriver iHP-140 (link)
Last edited by Eike_Oak on 15 Nov 2005 19:55, edited 1 time in total.
- Skyt her -
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Eike_Oak wrote: Personlige erfaringer tar jeg lite/ikke noe hensyn til, da det viser seg gang på gang å si direkte imot den og den personen sine personlige erfaring
Men du forventer at folk skal høre på din svært så bastante personlige mening om ipodens navigering, og din synsing om hvorfor den er populær?

AtW
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

ATWindsor wrote:
Eike_Oak wrote: Personlige erfaringer tar jeg lite/ikke noe hensyn til, da det viser seg gang på gang å si direkte imot den og den personen sine personlige erfaring
Men du forventer at folk skal høre på din svært så bastante personlige mening om ipodens navigering, og din synsing om hvorfor den er populær?

AtW
Som du sa, det er personlig mening, ikke erfaring
- Skyt her -
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Eike_Oak wrote:
ATWindsor wrote:

AtW
Som du sa, det er personlig mening, ikke erfaring
Hehe, så en mening som ikke er basert på en erfaring bør vektlegges mer enn en mening som ikke er basert på erfaring?

AtW
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

ATWindsor wrote:Hehe, så en mening som ikke er basert på en erfaring bør vektlegges mer enn en mening som ikke er basert på erfaring?

AtW
Personlig erfaring og personlig mening er 2 helt forskjellige ting

Edit: Årsaken til at jeg tror at det er mote er fordi at de selger såpass mye selvom produktet absolutt ikke er det beste på marketed
- Skyt her -
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Eike_Oak wrote:
ATWindsor wrote:Hehe, så en mening som ikke er basert på en erfaring bør vektlegges mer enn en mening som ikke er basert på erfaring?

AtW
Personlig erfaring og personlig mening er 2 helt forskjellige ting

Edit: Årsaken til at jeg tror at det er mote er fordi at de selger såpass mye selvom produktet absolutt ikke er det beste på marketed
Når folk sier "personlig erfaring" så er det jo deres personlig mening (her om menysystemet) basert på erfaringen av bruken, det er bare at å skrive det på en slik måte er alt for tungvint. Når du sier at ipod ikke er enkel å bruke, prøver du å si at denne uttalelsen ikek er basert på erfaring? Har du aldir brukt en ipod?

AtW
TDK

Post by TDK »

Eike_Oak wrote:
TDK wrote: Snakk for deg selv! Jeg kjøpte en ipod for et par år siden, ikke fordi det var et mote symbol. Mote gir jeg F i... Det er god lyd i den, var god plass (15gb) og menyene er gode, og det generelle brukergrensesnittet er veldig bra.

Personlige erfaringer tar jeg lite/ikke noe hensyn til, da det viser seg gang på gang å si direkte imot den og den personen sine personlige erfaring

Kan jeg spørre deg hvor mange harddiskbaserte MP3'er du har hatt i hånden? Siden jeg tror at du har gått glipp av en verden med MP3'er :P (no offense, ikke noe personlig)

Jeg vil gjerne gjøre det klart at jeg ikke er på Creative sin side, men mesteparten (alle i Zen serien, untatt micro) er bedre enn konkurransen iPod stiller opp med (Alle trenger driver, det gjør at de synker UFATTELIG mye på min skala)

Hvor mange jeg har prøvd? Jeg har jo faktisk vært i butikken og prøvd de fleste forskjellige spillerne som var på markedet på den tia. Jeg prøvde samtlige, også noe Iriver piss, som på den tia ihvertfall var noe møl. Prøvde også creative sin, men synes Ipod var den som både ga best lyd for min smak, og hadde et best menysystem og knappoppsett.

Creative Zen greiene har jo et stygt design, og har ingen passform å holde i. Menysystemet og knappene er også ikke innen min smak.

Driver? På min bærbare pc, har jeg aldri brukt min egen ipod eller innstalert noen drivere. Likevel kan jeg uten noe problem bruke mine kamerater sine ipoder, til og få f.eks filmer over til min bærbare på skolen...
Aprilia RS 125 FP
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

TDK wrote:
Eike_Oak wrote:

Hvor mange jeg har prøvd? Jeg har jo faktisk vært i butikken og prøvd de fleste forskjellige spillerne som var på markedet på den tia. Jeg prøvde samtlige, også noe Iriver piss, som på den tia ihvertfall var noe møl. Prøvde også creative sin, men synes Ipod var den som både ga best lyd for min smak, og hadde et best menysystem og knappoppsett.

Creative Zen greiene har jo et stygt design, og har ingen passform å holde i. Menysystemet og knappene er også ikke innen min smak.

Driver? På min bærbare pc, har jeg aldri brukt min egen ipod eller innstalert noen drivere. Likevel kan jeg uten noe problem bruke mine kamerater sine ipoder, til og få f.eks filmer over til min bærbare på skolen...
Tenkte mest på Zen serien når jeg sa det, har det med å tenke godt over enkelte ting jeg skriver. Men andre ikke
- Skyt her -
ChristR

Post by ChristR »

Den som faktisk tror at iPod er mote må ha bodd i en hule. iPod ble ut lenge før 4G kom ut..
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Lukter jeg ironi ? :)
- Skyt her -
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Men det er en ting, denne diskusjonen har kun vært mellom Zen og iPod

Er det noen andre enn meg her inne som faktisk vurdert iRiver iHP-140/HP-100 eller noen i den familien?
- Skyt her -
mil0

Post by mil0 »

Kjøpte en ipod 4gb på komplett for en god stund siden, i går gikk den av pga batteriet var tomt. kom hjem, satt den på lading, så den slo seg på når ladingen begynte, (den mottok altså da strømmen).

Så skulle jeg oppdatere ipoden etter å ha lagt inn det nye albumet til dimmu på itunes, men da ville den ikke motta signaler, ikke ville den på heller, satt den på den vanlige laderen en gang til, men heller ikke da sjedde det noe..

Sende den inn til komplett eller ipod.com?

IKKE KJØP ipod.. :!:
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Winalot

Post by Winalot »

hehe, alle kan da få et mandagsprodukt. Selv om jeg hadde mye problemer med sykkelen min, sitter ikke jeg her og sier "ikke kjøp Honda" :wink:

har du prøvd å resette eller restarte ipoden?

Hvis du må sende den inn er det selvfølgelig til der du kjøpte den, Apple store er bare en butikk, så du skal sende den inn til komplett :)
Image
TDK

Post by TDK »

mil0 wrote:Kjøpte en ipod 4gb på komplett for en god stund siden, i går gikk den av pga batteriet var tomt. kom hjem, satt den på lading, så den slo seg på når ladingen begynte, (den mottok altså da strømmen).

Så skulle jeg oppdatere ipoden etter å ha lagt inn det nye albumet til dimmu på itunes, men da ville den ikke motta signaler, ikke ville den på heller, satt den på den vanlige laderen en gang til, men heller ikke da sjedde det noe..

Sende den inn til komplett eller ipod.com?

IKKE KJØP ipod.. :!:
Ikke kjøpe ipod fordi du har hatt ett problem, som mest sannsynelig kan løse seg lett? Jaja...

Du har prøvd å la den lade seg over natten, passe på at det ikke er masse støv eller lignende i kontakten under på ipoden. Prøv og restart den.
Aprilia RS 125 FP
Post Reply