Page 7 of 7

Posted: 30 Dec 2006 02:06
by BikerBoy
Elektisk eksosventil er ikke originalt på rs, effektanlegg er noe bedre enn vanlig uplombert (det er jo også forskjell på anleggene faktisk :wink: ), powerfilter har du nok ganske rett i, foruten at rs'n vistnokk har en plombe i det originale luftfilteret. (men kan ta denne og kjøre orignalt filter).
Reeden og gasser bidrar til bedre aks (om du har annen trim) og noe mer toppfart, og har du da tung dreving, kan du nå 190, vertfall i nedoverbakke, noe videoen ikke sier noe om. :)

Posted: 31 Dec 2006 00:20
by Eike_Oak
Jeg snakker FP

For å si det sånn, en fint behandlet FP går bedre enn en middels godt behandlet sykkelen med trimmen som du nevner.

Gasser, reed og effektannlegg sammen gir litt ekstra effekt, men dette er minimalt så lenge du ikke har gjort noe med sylinderen.

Ikke undervurder de som lagde motoren og sykkelen, årsaken til at sykkelen ikke kommer sånn originalt er at det ekstra bensinforbruket ikke står i forhold til den ekstra effekten i det hele tatt.

Posted: 01 Jan 2007 15:45
by Loffen
ludde wrote:Som sikkert mange av dere vet er det mulig å bytte ut det som heter speedometer drev nede ved hjulet! Bytter han dette til en som er beregnet på mye mindre felger får han da en helt syk fart og km stand...

Så det gixxerman sier er at spedometeret er riktig, men om speedometerdrevet ikke er byttet vet vell bare føreren...

Er jo samma saken som hos de som har husky, de setter på sm og vips han har en toppfart på 170 på SPEEDOMETERET reel fart ca 140-160...

Comprende?
Går ikke an å bytte til annet drev på RS.

Posted: 01 Jan 2007 16:26
by Mantis
:lol: Så du mener det ikke går å bytte drev på en RS125?
Da må det være den første sykkelen i hele verden det ikke går på!

Hva skal du gjøre når drevene er slitt osv da? :?

Posted: 01 Jan 2007 16:28
by Tore^NSR
Speedometer drevet :wink: :lol:

Posted: 01 Jan 2007 16:30
by Mantis
:oops: :lol:

da ble saken en litt annen ja, begynnte nesten å lure her :roll:

Posted: 02 Jan 2007 00:27
by BikerBoy
HAHAHAAHHAAH! GÅR IKKE AN Å BYTTE DREV PÅ RS!!!!??!?! God kveld til deg, kompisen min bytta nettopp dreving på sin rs125, satte på større framdrev og mindre bakdrev for mer toppfart!

Ho-ho!

Posted: 02 Jan 2007 00:30
by Tore^NSR
Vær så snill å les innleggene før du svarer da :roll:

Posted: 02 Jan 2007 18:00
by Loffen
Går det an å lese quoten også da? Hallo, dere må være noen av de smarteste jeg kjenner :lol:

Posted: 02 Jan 2007 19:01
by Speedy Gonzales
BikerBoy wrote:HAHAHAAHHAAH! GÅR IKKE AN Å BYTTE DREV PÅ RS!!!!??!?! God kveld til deg, kompisen min bytta nettopp dreving på sin rs125, satte på større framdrev og mindre bakdrev for mer toppfart!

Ho-ho!
hehe :wink:

Posted: 02 Jan 2007 22:48
by BikerBoy
Ops, sorry, my bad. Med andre ord så forsterka du bare min mening :roll:
Jaja, da var vi egentlig enige :wink: