Denne handler riktig nok om en gang jeg og en kompis kjørte BIL. Håper jeg ikke får pepper for det på et MC-forum hehe.
Uansett, vi var fem kompiser som var ute å kjørte, to biler vel og merke. Jeg hadde en kompis med meg, og forran meg lå en av de andre med to passasjerer. Jeg kjørte en Nissan Primera, og han en sliten hvit bil (alt jeg husker av den). Kommer i allefall til en bussholdeplass der en buss blinker ut, så jeg må bremse ned slik at bussen kommer imellom våre biler da (50-sone). Like etter strykes 50-sonen, og av en eller annen grunn ser bussen seg fit til å kjøre forbi bilen rett før skiltene om 80-sone, hvorfor aner jeg ikke, det er mulig at kompisen min forran var på tur å svinge ut eller blinket bussen forbi, men i allefall hadde jeg det samme i tankene om bussen og lå allerede i motsatt kjøreretning på tur forbi bussen fra 50-sonen til 80-sonen. Bussen gav seg tydeligvis faen, eller så meg ikke, hvem vet. Det ble absolutt bråbrems, og jeg tror vi var 1 cm fra grøftekanten på venstere side og 1 cm fra vensteresiden på bussen før vi stoppet. Bussen puttret videre som om han ikke hadde hørt et jævli høyt skrens bak seg

Kanskje like greit, jeg er liten av vekst men hadde adrenalitet til 10 mann akkurat da og var ikke serlig blid på bussjoføren.
Så satt jeg og min kjære kompis helt i ro i bilen på feil side av veien og så på hendene våre riste, hehe, ble nesten jævli dyrt, men ikke en liv- og død situasjon heldigvis da (hadde nok fått regress på forsikring siden jeg brøt fartsgrensen, og det var ikke min bil).