Page 7 of 9
Re: NSR vs RS
Posted: 05 Oct 2007 11:11
by crimatix
Det er jo ren idioti og sammeligne generelt Nsr og genert rs på utseende.
Finst mange rs som er finere enn nsr. men finst også nsr som er finere enn rs.
Men eg er enig med at orginalt er flertallet tøffere med nsr.
Men har ikke like mye racing preg som en rs.
Men en styler rs er 100 ganger finere enn en stylet nsr. ( min mening )
Re: NSR vs RS
Posted: 05 Oct 2007 15:56
by hzl
rs`en er så rund det ekke noe fint
Re: NSR vs RS
Posted: 05 Oct 2007 21:22
by crimatix
hzl wrote:rs`en er så rund det ekke noe fint
Noen av di ja.
ubåt ligner noen av di på

Re: NSR vs RS
Posted: 05 Oct 2007 22:04
by Bonnis
asker-anders wrote:Rs'en er sikkert den beste sykkelen i verden vil noen mene, går ikke ann å diskutere hvem som er penest o.s.v.
Men det som er helt sikkert er at honda er mye mer solid.
Du kan gjerne utdype litt hva som er mer solid på en NSR kontra RS. Er det den råtøffe svingarmen på NSR-en?
Re: NSR vs RS
Posted: 05 Oct 2007 22:11
by Maverick
Bonnis wrote:asker-anders wrote:Rs'en er sikkert den beste sykkelen i verden vil noen mene, går ikke ann å diskutere hvem som er penest o.s.v.
Men det som er helt sikkert er at honda er mye mer solid.
Du kan gjerne utdype litt hva som er mer solid på en NSR kontra RS. Er det den råtøffe svingarmen på NSR-en?
Akkurat svingarmen har ikke noe med det å gjøre, men NSR er jo som du sikkert vet, kjent for å ha bedre kvalitet enn RS.
Re: NSR vs RS
Posted: 05 Oct 2007 22:14
by Bonnis
Nå brukte han ordet "solid" og ikke "kvalitet", da, men nei, jeg vil ikke si NSR har bedre kvalitet enn RS. Verken kosmetisk eller teknisk.
Re: NSR vs RS
Posted: 05 Oct 2007 22:17
by Maverick
Jeg synes både RS og NSR er tøffe sykler, men hadde jeg skulle tatt valget på nytt, hadde det fortsatt falt på NSR.
Rett og slett for at jeg synes den er mer til å stole på, altså jeg synes kvaliteten er og virker bedre.
Men, dette er jo mitt synspunkt

Re: NSR vs RS
Posted: 05 Oct 2007 22:42
by R6-freak
AMEN!
Re: NSR vs RS
Posted: 05 Oct 2007 23:51
by Starway 125
dagens sykkeler ligger på så høyt nivå at de ikke kan sammenlignes på denne måten.
og denne diskusjonen er et levende bevis på det!

Re: NSR vs RS
Posted: 07 Oct 2007 05:37
by ErlingSG
NSR og RS er bunnsolide sykler begge to så lenge du gjør et miniumum av vedlikehold og ikke tukler med den selv etter å ha lest på mopedportalen hva du skal gjøre.
Det kommer så utrolig mye mer ann på eieren en på sykkelen..
Re: NSR vs RS
Posted: 08 Oct 2007 14:37
by AndyNsR
Bonnis wrote: Nei, jeg vil ikke si NSR har bedre kvalitet enn RS. Verken kosmetisk eller teknisk.
Helt enig. Det at speedowire, clutchwire ryker og at sylindere skjærer seg hyppigere enn på NsR (bare noen eksempler), har ingenting med kvalitet å gjøre, verken kosmetisk eller teknisk

Re: NSR vs RS
Posted: 08 Oct 2007 16:24
by Honda_NSR
Det med at sylinderen skjærer seg fortere har hvert fall noe med kvalitet og gjøre jo, absolutt.
NSR har nicasil belegg på sylinderen sin noe som gjør at den holder lenger. Samme som det er på mange trimsylindere.
Og dårlig speedometer waier, hvorfor skulle ikke det være dårlig kvalitet? Dårlig kvalitet og en svakhet.
Re: NSR vs RS
Posted: 08 Oct 2007 17:02
by Bonnis
Aner en viss ironitet over innlegget til Andy.
Beklager, men det er null, niks nada av hva du sier som er realitet. Speedowire ryker IKKE om du smører den, noe svært få 16-åringer gjør. Samme med speedodrev som mange mener ryker fort på RS. Samme med clutchwire.
Nikasil brukes forresten også av Rotax, så der var du passe driti ut. Så du mener de fleste trimsylindere holder lenge? Gi deg.
Grunnen til at RS sine sylindere har fått merket på seg til å ryke fortere, er at flere hester frigjøres ved uplombering, og motoren trenger mer væske til å kjøle ned. Det mange idioter ikke tenker på, er at de må sette på en større hoveddyse. Siden NSR har mindre hk, og produserer også mindre varme, trenger den ikke så mye større dyse for å overleve. Derfor holder de ofte lengre uten å bytte dyse ved f eks montering av effektanlegg, men til slutt vil de ryke de også. Om ikke klimaet er veldig spesielt.
Still opp en helt original, aldri tukla med NSR, mot en tilsvarende RS, så skal vi se hvem som skjærer seg først. Fins ingen fasitsvar.
Er forresten HELT enig med hva ErlingSG sier.
Re: NSR vs RS
Posted: 08 Oct 2007 20:35
by Honda_NSR
Det med smøring av speedometer waieren hørtes faktisk ganske fornuftig ut Bonnis
Jeg mente ikke at en trimsylinder holder bra, men den holder bedre med nicasilbelegget...
Og du sier at RS sylinder ikke holder så lenge fordi det blir pressa ut så mange hester? Det er vel ingen unnskylding. Hva skal man med mye hester hvis sylinderen ikke takler det.....
Men er ganske enig med ErlingSG jeg også

Re: NSR vs RS
Posted: 08 Oct 2007 20:57
by Bonnis
Sykkelen takler det, men det sliter mer. Akkurat som at man visstnok skal bytte stempel på 8000km på en KTM EXC, med nesten 40hk.