LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Prat om tung MC.
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by xadox »

Guinss wrote:noe som kan skremme vekk tyver om natta er å sette opp sånne 100W-lamper på veggen som aktiveres av bevegelse..sånne til 200kr.
i en garasje får tyvene bare "arbeidslys" :)
1.3.1.2
Guinss
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Post by Guinss »

xadox wrote:
Guinss wrote:noe som kan skremme vekk tyver om natta er å sette opp sånne 100W-lamper på veggen som aktiveres av bevegelse..sånne til 200kr.
Det er sant. Kan jo ikke bruke slike lamper overalt. Men tror at i noen tilfeller er det smart. Skremme vekk lysskye polakker. Har lest hele tråden her, og det er nevnt mange låser osv selvfølgelig siden det var det trådstarter spurte om, men håper ikke jeg går altfor offtopic når jeg foreslår at hvis man tenker litt kreativt og bruker litt tid på det, så går det sikkert an å koble på litt av hvert på en sånn lampe, istedet for, eller i tillegg til, selve lyset. Kan få lyset inne i huset til å gå på eller stereoen til å slå seg på. Mye artig man kan finne på for å hjelpe disse østeuropeerne å holde fingrene vekk fra glisene deres. Om det fungerer vet jeg ikke, men fikk akkurat den ideen og fikk lyst til å lage et jævla opplegg selv hehehe. Vanskelig å sikre seg mot at tyver klipper kjettinger eller løfter sykkelen på en tilhenger, men bevegelsessensorer skal de være gode for å klare å unngå.
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Har du først en bevegelsessensor så er det jo bare å koble på automatisk fotografering også. Bare husk å sette opp utstyret så det er usynlig og ustjelelig.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
drivingnirvana

Post by drivingnirvana »

Er det ingen regler fra Datatilsynet mot opptak på video evt. foto, selv om det er din egen eiendom? Må være merking osv.?

Husker jeg vurderte å sette opp en GSM/MMS kamera med bevegelsessensor en gang for par år siden, så kom jeg borti en eller artikkel om det på nett som indikerte at det ikke var lov likevel. Hmmm?

Kanskje jeg er ute og kjører nå, beklager det i såfall.
Hei du
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Det er selvfølgelig krav om merking og godkjenning. Jeg tok for gitt da jeg kom med mitt forslag at et slikt anlegg ville bli satt opp etter alle gjeldende regler.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

xadox wrote:
Strobelys? Skaffer mer oppmerksomhet og vanskeliggjør "nattearbeid" 8)

Du kan vel kameraovervåke så lenge du opplyser om det, fr.eks på et skilt som ikke nødvendigvis er opplyst om natten?
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Så lenge man ikke tar bilder / filmer i offentlig rom, så er det vel OK? Dvs du kan ikke filme en offentlig parkeringsplass selv om du overvåker biken din, eller der det er normalt at folk ferdes. Så inne i en garasje, skal det vel ikke være noe problem å filme? Så lenge det er et skilt der som forteller at det blir filmet, så er det vel OK?

Hva med alle de boligblokkene med kamera på ringeknappen? Er dette lovlig? Kan ikke huske jeg har sett noen skilt der?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Guinss

Post by Guinss »

Deauville00 wrote:Så lenge man ikke tar bilder / filmer i offentlig rom, så er det vel OK? Dvs du kan ikke filme en offentlig parkeringsplass selv om du overvåker biken din, eller der det er normalt at folk ferdes. Så inne i en garasje, skal det vel ikke være noe problem å filme? Så lenge det er et skilt der som forteller at det blir filmet, så er det vel OK?
er av den oppfatningen at sålenge det er på privat område, er det vel bare å filme ivei.
xadox

Post by xadox »

en gsxr1000 2008 modell forsvant fra en garasje i drammen i natt... hadde alarm kjetting og skivelås...

sykkelen er ALDRI sikkret nok dessverre....
1.3.1.2
Guinss

Post by Guinss »

xadox wrote:en gsxr1000 2008 modell forsvant fra en garasje i drammen i natt... hadde alarm kjetting og skivelås...

sykkelen er ALDRI sikkret nok dessverre....
den er lei. med kasko, er vel ny sykkel på plass før sesongen begynner, men kjipt uansett

Var noen av låsene brutt opp? Var sykkelen låst fast i noe?
xadox

Post by xadox »

ja den var boltet fast til betonggulv... kjettingen var kappet og lagt igjen på stedet... Han får nok en ny sykkel til sesongstart men han brukte godt over 50 000 på sykkelen i sommer... <nye dempere, full eksos akrapovic, full karbon osv... Vet ikke hva han får dekket av forsikringen ennda...

de må ha puttet den i en bil/henger eller noe... garasjen er 20 meter fra soverommet hans men han hørte ingenting...
1.3.1.2
Guinss

Post by Guinss »

xadox wrote:ja den var boltet fast til betonggulv... kjettingen var kappet og lagt igjen på stedet... Han får nok en ny sykkel til sesongstart men han brukte godt over 50 000 på sykkelen i sommer... <nye dempere, full eksos akrapovic, full karbon osv... Vet ikke hva han får dekket av forsikringen ennda...

de må ha puttet den i en bil/henger eller noe... garasjen er 20 meter fra soverommet hans men han hørte ingenting...
ja kjipt at man ikke får igjen alt som er investert i sykkelen.

Utrolig hva man må gjøre for å ha sykler i fred. (Når jeg ser at du skriver at sykkelen var bolta fast i betong. Det trodde jeg at var ganske sikkert)
RidersNeverDies
MC: R1 2000mod
Fzr 600cc 92Mod x2
Tzr 125cc (170cc) 96mod

Post by RidersNeverDies »

Har nettop funnet ut at det jeg kan gjøre er rett å slett å fjerne ignition sikringen, funker bra da denne sitter rett under setet! Å er ikke så lett for tyven å finne ut hva det er. Om han ikke plukker hele greia med seg i en varebil da...
xadox

Post by xadox »

vi er midt i desember den ble nok putta i en bil/henger...
1.3.1.2
Goldmember
MC: Kawasaki ZR 7.

Post by Goldmember »

Vet ikke om noen har nevnt denne ....

Post Reply