Bilder av din MC - Vis dem her..
Re: Bilder av din MC - Vis dem her..
Syns det høres litt umulig ut jeg. R6'ens design må vel være på topp nå. Det er ikke mulig å gjøre den finere enn slik som den er nå mener jeg. 

-
- MC: 07 Silver Raven R6 =P
Blue tire valve lights, Smoked headlight protectors, Integrated smoked tail light W/ blinker, EURO Smoke LED Turn Signals, VFX Pivot Kit(Blue leds), Blue air intake halo, Frame plugs, Puig DB DS windscreen, Shogun frame sliders.
And ofc. Full Spidi racing gear. - Location: Buskerud/Vestfold
Om de da ikke lager en R1 med R6 07 utseende men beholder bakenden til 07 R1'n(rompa, pottene og bakgaffelen).. da har vi en klar vinnerMoses wrote:Syns det høres litt umulig ut jeg. R6'ens design må vel være på topp nå. Det er ikke mulig å gjøre den finere enn slik som den er nå mener jeg.

men blir veldig spennende å se hva de gjør..
BTW: sorry for å dra igang en liten offtopic her

2007 Silver Raven R6
Dette med sittestilling på R6 er nok ganske forskjellig fra person til person.
Fadern er 195 cm høy, og hadde null problem med sittestillingen på R6'n overhodet. Det er selvfølgelig ikke en Goldwing, men utifra forutsetningene var den overraskende bra å sitte på. Han hadde den også med på mange lengre turer rundt om i Norge, og blant sitt følge var han den som slet minst med vond rygg osv. Da kjørte han med sykler som Blackbird, VFR, BMW K 1200 S osv. Litt absurd, men sant.
Vil tro at antall centimetere på folk har to typer utfall på slike sykler. For det første er det jo selvfølgelig et faktum at benplassen blir dårligere. Men til gjengjeld så har du gjerne lengre armer, og dermed kan du sitte mer oppreist og du slipper å ligge over tanken. Når jeg ser på de to utfallene så er jeg faktisk fornøyd med å være 190cm. At bena er litt lenger enn nødvendig får bare være.
Fadern er 195 cm høy, og hadde null problem med sittestillingen på R6'n overhodet. Det er selvfølgelig ikke en Goldwing, men utifra forutsetningene var den overraskende bra å sitte på. Han hadde den også med på mange lengre turer rundt om i Norge, og blant sitt følge var han den som slet minst med vond rygg osv. Da kjørte han med sykler som Blackbird, VFR, BMW K 1200 S osv. Litt absurd, men sant.
Vil tro at antall centimetere på folk har to typer utfall på slike sykler. For det første er det jo selvfølgelig et faktum at benplassen blir dårligere. Men til gjengjeld så har du gjerne lengre armer, og dermed kan du sitte mer oppreist og du slipper å ligge over tanken. Når jeg ser på de to utfallene så er jeg faktisk fornøyd med å være 190cm. At bena er litt lenger enn nødvendig får bare være.
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
At man er lang på en R-sykkel gjør det desto tyngre i korsryggen. Eller man kan ligge på armene å bli sliten der. Men lange folk er jo også forskjellige. Noen har lange overarmer iforhold til underarmer, lange lårbein osv. Jeg har lange lårbein, så da får jeg en ganske kvass vinkel på kneet, noe som er ugunstig for meg på en R-sykkel. Kunne dog tenkt meg å prøve en eldre tusing, da nye sykler er noe mindre ser det ut som.
Hva er egentlig grunnen til at det er ukomfortabelt å kjøre langturer med sm/cross? Sittestillingen er jo flott den.
Vind og luftmotstand 

Hard plankesal for one thing, det rister som faen osv. Luftmotstanden også ja, blir heller lav snitthastighet.
Vindmotstand har man jo i massevis på choppere og cruisere, og jeg vil heller si at sittestillingen på en sm/cross-sykkel er bedre enn hos choppere. Men ja, salen er ofte hard, men er jo helt greie saler. Rister som faen? Har jeg aldri opplevd, hvertfall ikke med sm dekk. Tror kanskje det har med føles helt galt å kjøre sm/cross på lange, raske veier. Sykkelen får ikke vist sitt potensiale siden den heller skal brukes på mindre områder, og det er kanskje noe føreren erger seg over. Dermed blir man også lei av å kjøre med høy fart hele tiden. Tradisjonelt sett skal jo disse syklene kjøres i lav fart i mindre områder med masse svinger. Likevel skjønner jeg ikke helt hva det er med disse syklene som gjør at de ikke liker langturer.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
syklene greier langturer de.... men når du har sitti et par timer på motorvei med vibrasjoner fra en 1cyl offroad_sm motor så er finga og ræva rimelig møre... 

Jeg tror problemet her er at Gixxermann snakker om en stor ensylindret firtakter, mens microape snakker om en 125cc totakter. Klart vibrasjonene blir helt forskjellige. Ellers så er vel setet mye smalere på en SM, så man må velge hvilke rompeball man skal sitte på. Tror nok det blir ubehagelig i lengden.
Som inunf benevner over her, så lurer jeg på hva du snakker om, hva du har kjørt av Motarder, og gjerne hvor langt du har prøvd å kjøre på en motard, og hvor fort ?microape wrote:Vindmotstand har man jo i massevis på choppere og cruisere, og jeg vil heller si at sittestillingen på en sm/cross-sykkel er bedre enn hos choppere. Men ja, salen er ofte hard, men er jo helt greie saler. Rister som faen? Har jeg aldri opplevd, hvertfall ikke med sm dekk. Tror kanskje det har med føles helt galt å kjøre sm/cross på lange, raske veier. Sykkelen får ikke vist sitt potensiale siden den heller skal brukes på mindre områder, og det er kanskje noe føreren erger seg over. Dermed blir man også lei av å kjøre med høy fart hele tiden. Tradisjonelt sett skal jo disse syklene kjøres i lav fart i mindre områder med masse svinger. Likevel skjønner jeg ikke helt hva det er med disse syklene som gjør at de ikke liker langturer.
Prøv f.eks en Husaberg FS650 så skjønner du konseptet.
PS: Du må holde fast speilene med henda om du skal se noe som helst i dem...
Har kjørt KTM med sm dekk og min egen DTX (sm) på noen få "langturer", men om sommeren kjører jeg som regel hele dagen overalt. Er desverre kun 125 cc, men større crossere har jeg kjørt flere ganger.
Litt mer liv i en 650 kontra 125 så du stiller litt kort der desverre. R-Sykkel er luksus på tur i forhold om det sier deg noe.
Så går vi on topic igjen. Dette er en bilde tråd.
Mottar denne når snøen er borte...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Suzzzzuki SV650 med utlagt tarm