Dagens Avis-utklipp
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Re: Dagens Avis-utklipp
Min sønn er i samme situasjon som Ulvinnens datter. Og jeg satser på at han kjører med hue, og innser sin egen begrensning. Og at jeg skal klare å få ham til å skjønne at det er en del idioter der ute. Og de kjører panservogn, feigingene.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Iflg. artikkelen i VG er ikke mopedenes lavere fart i forhold til øvrig trafikk noe stort sikkerhetsproblem. Det føles ubehagelig, ja, men det er ikke i de situasjonene mopedførere skades. For øvrig er nok sunn fornuft den beste "rustning" man kan ha i trafikken...speedy gonzales 2 wrote:Tror nok datteren din er tryggere på en lett mc enn en moped.
Hun har no ihvertfall den fordelen at hun kan holde følge med trafikken og så lenge hun kjører fint og hører på mor sine råd
så går det nok bra skal du se

greit det ikke er der man er sikkerhets problem.. men lager problemer for biler som skal forbi og sånnt.. for ja: alle SKAL forbi en mopped...Dominator wrote:Iflg. artikkelen i VG er ikke mopedenes lavere fart i forhold til øvrig trafikk noe stort sikkerhetsproblem. Det føles ubehagelig, ja, men det er ikke i de situasjonene mopedførere skades. For øvrig er nok sunn fornuft den beste "rustning" man kan ha i trafikken...speedy gonzales 2 wrote:Tror nok datteren din er tryggere på en lett mc enn en moped.
Hun har no ihvertfall den fordelen at hun kan holde følge med trafikken og så lenge hun kjører fint og hører på mor sine råd
så går det nok bra skal du se
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Æsj... håper ikke mamma og de leser den artikkelen.. Da får nok jeg skylda hvis det skjer noe.. 

Team PINK

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Ris på rompa ?? heh
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Hvis noe skjer min datter, har jeg ingen andre å skylde på, siden det er vi som gir tillatelsen. Ikke alltid like morsomt å sitte med ansvaret som forelderGorgeous wrote:Æsj... håper ikke mamma og de leser den artikkelen.. Da får nok jeg skylda hvis det skjer noe..

- Ulvinnen
Det er nok bare å jobbe enda mer med holdninger fremover. Datteren min er av den fornuftige, forsiktige typen. Jeg må innrømme at jeg er mer bekymret for lillebroren, som ønsker å teste ut ting. Men vi kan ikke godt nekte ham lett-MC om søteren har fått lov noen år før.Baron von Waffel wrote:Min sønn er i samme situasjon som Ulvinnens datter. Og jeg satser på at han kjører med hue, og innser sin egen begrensning. Og at jeg skal klare å få ham til å skjønne at det er en del idioter der ute. Og de kjører panservogn, feigingene.
Undersøkelse viser faktisk at deres kjørevaner ofte er lik foreldrenes. Altså, ungene / barna / barnet lærer av hvordan du kjører. Liker du å dra på en del, ja da vil nok sønnen / datteren gjøre det samme. Jeg merker dette veldig fort selv. Mamma er av typen som girer på 2000 rpm og kjører aldri mer en 5 km/t over fartsgrensene. Pappa er mer av typen som trakker litt ekstra hardt på pedalene. Dette merker jeg fort med min kjørevaner i forholdt til søsteren min sine. Hun øvelsekjørte med mamma, hun kjører veldig rolig osv. Jeg øvelsekjører med pappa og liker å dra på litt
Men så har det jo kansje noe med kjønnet å gjøre også da, du skjønner. Gutter - Bil, det hører liksom sammen.
Om vi skulle bekymre oss for alt mediene skriver kan vi like godt teipe oss fast i stolen. Og ja, det nok riktig som Even sier. Mindre alvorlige mopedulykker blir aldri rapportert fordi mopedisten ofte kjører på et ulovlig kjøretøy som bare har lov å gå i 45km/t. Han vi da komme i trøbbel om evnt politi og greier blir koblett inn i saken

Om vi skulle bekymre oss for alt mediene skriver kan vi like godt teipe oss fast i stolen. Og ja, det nok riktig som Even sier. Mindre alvorlige mopedulykker blir aldri rapportert fordi mopedisten ofte kjører på et ulovlig kjøretøy som bare har lov å gå i 45km/t. Han vi da komme i trøbbel om evnt politi og greier blir koblett inn i saken

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
- Baron von Waffel
Jeg får nevne for junior at du har en søtere som etter hvert kommer på sykkel. Tror nok ellers at det er litt inividuelt hvem som er mest grenseutprøvende. Jeg opplever at guttungen min ikke gjør noe før han føler at han mestrer det. Lillesøster som er 2 år yngre derimot er klar fo å prøve alt med fart og spenning. Men hun tror ikke sykkelen vår kommer til å være ledig for henne.Ulvinnen wrote:Det er nok bare å jobbe enda mer med holdninger fremover. Datteren min er av den fornuftige, forsiktige typen. Jeg må innrømme at jeg er mer bekymret for lillebroren, som ønsker å teste ut ting. Men vi kan ikke godt nekte ham lett-MC om søteren har fått lov noen år før.
Last edited by Baron von Waffel on 04 Jul 2007 11:05, edited 1 time in total.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
- Baron von Waffel
Sånn er det for oss storesøsken.Gorgeous wrote:Æsj... håper ikke mamma og de leser den artikkelen.. Da får nok jeg skylda hvis det skjer noe..
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
- Ulvinnen
He he, i dette tilfellet var ikke skrivefeilen "søteren" så helt gal. Datteren min har vært heldig med utseendet.Baron von Waffel wrote: Jeg får nevne for junior at du har en søtere som etter hvert kommer på sykkel. Tror nok ellers at det er litt inividuelt hvem som er mest grenseutprøvende. Jeg opplever at guttungen min ikke gjør noe før han føler at han mestrer det. Lillesøster som er 2 år yngre derimot er klar fo å prøve alt med fart og spenning. Men hun tror ikke sykkelen vår kommer til å være ledig for henne.
Ellers så har du nok rett i at personlighet spiller inn når det gjelder testing av grenser.
Leste den artikkelen som omhandlet moped og lett motorsykkel. Konklusjonen overasket.
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
Visste ikkje helt hvor eg skulle poste denne men la den no her.
Er heller ikkje heeeelt 100% om det er denne ulykken men mannen er 24 og det skjedde natt til mandag og det var østpå, og dette var det eneste eg fant.
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ ... 171602.ece
Isåfall, dette var en kar eg gjekk hele ungdomskulen med og som eg har felles venner med.
Snakket med en kompis tidlegare idag og fikk vite at han måtte amputere den ene foten fra leggen og ned.
Forferdelig trist og enda ett bevis på at du er veldig utsatt på mc.
Bakgrunnen for smellen vet eg ikkje.
Er heller ikkje heeeelt 100% om det er denne ulykken men mannen er 24 og det skjedde natt til mandag og det var østpå, og dette var det eneste eg fant.
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ ... 171602.ece
Isåfall, dette var en kar eg gjekk hele ungdomskulen med og som eg har felles venner med.
Snakket med en kompis tidlegare idag og fikk vite at han måtte amputere den ene foten fra leggen og ned.
Forferdelig trist og enda ett bevis på at du er veldig utsatt på mc.
Bakgrunnen for smellen vet eg ikkje.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Huff..
Alvorlig skadet i motorsykkelulykke
Utenlandsk turist omkom i motorsykkelulykke
Kjør forsiktig folkens.. Ha det banditbiker skrev i bakhodet - vi har ingen å miste!
Alvorlig skadet i motorsykkelulykke
Utenlandsk turist omkom i motorsykkelulykke
Kjør forsiktig folkens.. Ha det banditbiker skrev i bakhodet - vi har ingen å miste!
- Ulvinnen
Så sant...Jeanette wrote: Kjør forsiktig folkens.. Ha det banditbiker skrev i bakhodet - vi har ingen å miste!