Tenkte jeg kunne bidra med et bilde jeg ennå ikke har hatt i bloggen min, selv om jeg har skrevet om hendelsen tidligere. Bildet er tatt den dagen jeg tryna på nødbrems, og fikk sykkelen oppå ankelen. Ikke spesielt godt å gå på, kan man si:
Litt mer om hvordan det gikk/går med ankelen, som jeg skrev i "Opplevelser i trafikken"-tråden akkurat nå, sakset og limt inn:
Det gikk overraskende bra, heldigvis! Da jeg lå der og ikke fikk rikket meg fordi sykkelen lå over ankelen min merket jeg bare at det var tungt (naturlig nok). Ble litt 'stiv og støl' i beinet der og da, men var raskt oppå sykkelen igjen og øvde/kjørte videre uten problemer. Utover kvelden ble ankelen mer og mer øm, og den natta våknet jeg flere ganger av at det banket og slo noe fryktelig i den. Fikk kreket meg opp på skolen, og gikk som ei gammal tante den dagen. Klarte å trå ned på foten, men fikk ikke bøyd ankelen, som så slik ut:
Jeg gadd ikke ringe legen, og tok det med ro den dagen, og da oppkjøringen kom dagen etter det igjen, gikk det helt fint å gire/kjøre. Fortsatt sårt og ømt, men ikke noe problem å kjøre. Dette var i mai, og det var noen uker etterpå der det ikke skulle mer enn et lite dult borti ankelen før det gjorde grisevondt, men nå kjenner jeg nesten ikke noe til det. Om jeg presser hardt på ankelen er det mye mer sårt i den som fikk sykkelen over seg enn i den andre, men ved normal gange osv er det ikke merkbart i det hele tatt.