Elektriske sperringer ol. til Aprilia rs 50.

Prat om moped & scooter.
Post Reply
westli

Elektriske sperringer ol. til Aprilia rs 50.

Post by westli »

Hei! Vurderer et kjøp av Aprilia rs 50 til uka, men flere kompiser sier at dette er en dårlig ide, pga den tåler lite ( går fort i stykker ) og det er elektriske sperrer som gjør at du ikke kan kjøre fortere enn 45 km, og hvis du fjerner de går motoren til "helvete". Er dette sant? Jeg lurer på om det er bra kvalitet på aprilia rs 50, om det er mulig å fjærne de elektriske sperrene, hvordan og om det er mulig uten å ødelegge mopeden, og om Aprilia rs 50 i det hele tatt er et godt kjøp.
stoppitide
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Elektriske sperringer ol. til Aprilia rs 50.

Post by stoppitide »

Jeg hadde en sr50 (scooter) som var chiptunet m.m. Den gjorde 80 på flatmark og 90 nedover. Antagelig ulik motor, men generellt vil du kunne få mye slitasje på en motor som trimmes til turtall på 1,5 til 2 ganger det normale. Ikke spør meg hvordan jeg vet det, men jeg kan fortelle at det lett blir dyrt.

Slitasje etter trimming er ikke unikt for Aprilia, men problemene kan lett tårne seg opp og ødelegge sesongen når man vet at Aprilia for tiden ikke har importør og at de fleste verksteder har sprengt kapasitet. Synd, for Aprilia er i utgangspunktet flotte sykler.
Post Reply