Page 1 of 1

Re: Pluggskifte på en vannkjølt rekkemotor...

Posted: 08 Aug 2008 22:43
by Galilee
AJ_Twin wrote: Som mange vet så er TDM'en en linjetoer, rekketoer eller inline-twin (call it whatever you want, for å si det sånn...).
Paralell twin

:D

Bra 'howto' forresten. Tennplugger er noe man bør kunne sjekke på egenhånd, spesielt om man kjører langturer av og til.
Forbausende få blodige knoker på bildene dine forresten. :lol:

Re: Pluggskifte på en vannkjølt rekkemotor...

Posted: 08 Aug 2008 22:49
by stoppitide
Der ingen kunne tru at nokon kunne ha sine tennpluggar.

Modig spør du meg!

Re: Pluggskifte på en vannkjølt rekkemotor...

Posted: 09 Aug 2008 13:39
by f2dog
Dette var en grei sak for de som har rekke-toer,paralelltwin... For de av oss som har rekkefirer, er nok løfting av tank (og luftfilter for noen) det enkleste.
På de fleste R-Sykler tar dette mindre enn 5 minutter, og når du har bikket opp tanken er det god plass til å jobbe + at du ser hva du holder på med. Ingenting er værre enn å dra inn pluggene skeivt :evil:

Re: Pluggskifte på en vannkjølt rekkemotor...

Posted: 09 Aug 2008 14:52
by maelling
Heldigvis holder tennplugger veldig lenge i disse dager, imotsetning til før. Min Mini-Burger har kjørt 26000 km uten pluggskifte, og det sier litt om hvor bra dagens tennplugger er. Så lenge sykkelen starter på et blunk og går like bra, er det ikke nødvendig. Brenner motoren fint, holder pluggen seg veldig fin mil etter mil. Men, det kan være greit å skifte en gang man likevel er i gang med service :)

Re: Pluggskifte på en vannkjølt rekkemotor...

Posted: 09 Aug 2008 15:56
by Gixxerman
Skifter plugger hver sesong. Tar det sammen med vanlige ting som filtre, klosser osv