Speedfight 2 hjälp
Speedfight 2 hjälp
Hej!
får inte start på min moped, det verkar som gnistan på tändstiftet försvinner ibland och är dålig.
är det någon som vet nåt om detta kan vara cdi boxen som är dålig kanske?
mvh benyn
får inte start på min moped, det verkar som gnistan på tändstiftet försvinner ibland och är dålig.
är det någon som vet nåt om detta kan vara cdi boxen som är dålig kanske?
mvh benyn
Re: Speedfight 2 hjälp
Finns det även någon här som kan rekomendera någon internet butik med delar till mopeder?
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
har du prøvd å byta tendstiftet? 

hej!
ja, provade 3 olika tändstift, sen körde jag startkablar med bilbatteri och blir några gnistor i börjag sen försvinner dom
ja, provade 3 olika tändstift, sen körde jag startkablar med bilbatteri och blir några gnistor i börjag sen försvinner dom
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
sjekk alle koblinger mellom cdi box og coil...hvis ok sjekk med en analog multimeter satt på volt i kontaten på coil fra cdi ,om det er pulser fra denne..hvis det virker ok er det coil som er def. ingen pulser så er det cdi eller pickupcoil i svinghjul... 

tack så mycket för hjälpen, skall försöka mäta imorgon.
vet du någon bra internetbutik man kan beställa reservdelar på?
mvh benny
vet du någon bra internetbutik man kan beställa reservdelar på?
mvh benny
- mekkern
beklager men slitedeler til peugot er jeg usikker på.. 

hej!
när jag mäter coil från tendhatten, när jag sätter stickorna på dom 2 tillkoppligarna så piper mätaren bara?, är det kortslutning och fel på den då eller ska det vara så?
mvh benny
när jag mäter coil från tendhatten, när jag sätter stickorna på dom 2 tillkoppligarna så piper mätaren bara?, är det kortslutning och fel på den då eller ska det vara så?
mvh benny
glömde säga att det kommer pulser från kablarna ifrån cdi box
- mekkern
hvis du setter metaren på ohm og den visar 0 er det kortslutning.samma som holde testpinnarne sammen...fra tendhettan til ramen skal det vara nogra tusen ohm..från cdi boxet skal det vara lågare...3-50 ohm muligens men husker ikke sikkert.
best att bruka en digital metare- mere nøyaktig..
best att bruka en digital metare- mere nøyaktig..
tror det är en volt mätare jag har, när jag sätter den från tendhatten är det samma som att sätta pinnarna ihop.
från cdi boxen pulserar den uppåt till 50 ungefär.
fungerar inte med denna mätaren kanske?
från cdi boxen pulserar den uppåt till 50 ungefär.
fungerar inte med denna mätaren kanske?
- mekkern
mulig ikke.... du må ha en som viser ohm.... men det ser jo ut som det er coilen som er kass....siden cdi boxen pulser...
bytte coilen och det var precis samma problem, gnistan är ostabil och försvinner
någon mer ide?

någon mer ide?
skal du kjøpe deler så sjekk http://www.mc-deler.com.