takker for hjelp

1996knut15 wrote:noen som vet? har lyst på en som går originalt fortere..og går den originalt fortere enn 45km/t, får du da trimbot?
![]()
takker for hjelp
Jepp! og før det var det også maks 2,5 hk på moped...! (Lettmc var vel 100cc og maks 7 eller 7,5 hk)Moses wrote:1996knut15 wrote:noen som vet? har lyst på en som går originalt fortere..og går den originalt fortere enn 45km/t, får du da trimbot?
![]()
takker for hjelp
Kan være jeg misforstår deg, men mener du at iflg norsk lov så er det ikke lov å kjøre fortere enn 45 kmt med moped?Capa wrote:Du vil på en måte kjøre lovlig moped, i en fart større en 45? Vel, mopeder skal ikke gå fortere, det er norsk lov.
Gjør mopeden din det, så er det ditt ansvar og holde farten nede! Er du redd for dette, er A1 tingen!
Om det inte är en el-moped, då är det en effektgräns på 4 kW.JonnaV wrote:Nå til dags er det ingen grense for hvor mange hk du kan ha i mopeden, bare den ikke går fortere enn 45 km/t..
Ja, det er vel det? Maks 50cc og maks 45 km/t! Ellers, man kan jo få en moped til å gå mye fortere enn 45 med fortsatt bare 50cc.FV wrote:Kan være jeg misforstår deg, men mener du at iflg norsk lov så er det ikke lov å kjøre fortere enn 45 kmt med moped?Capa wrote:Du vil på en måte kjøre lovlig moped, i en fart større en 45? Vel, mopeder skal ikke gå fortere, det er norsk lov.
Gjør mopeden din det, så er det ditt ansvar og holde farten nede! Er du redd for dette, er A1 tingen!
Det står väl inte i lagen att man inte för köra moped fortare än 45 km/t, men att 45 km/t är högsta tillåtna konstruksjonshastighet?Capa wrote:Ja, det er vel det? Maks 50cc og maks 45 km/t! Ellers, man kan jo få en moped til å gå mye fortere enn 45 med fortsatt bare 50cc.FV wrote:Kan være jeg misforstår deg, men mener du at iflg norsk lov så er det ikke lov å kjøre fortere enn 45 kmt med moped?Capa wrote:Du vil på en måte kjøre lovlig moped, i en fart større en 45? Vel, mopeder skal ikke gå fortere, det er norsk lov.