Komt hem fra Skotland

Prat om tung MC.
Post Reply
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Komt hem fra Skotland

Post by Speedy Gonzales »

Da var vi komt hem ifra 12 dager i skotland.
Har vært en fantastisk tur med masse morro..
Hadde en punktering og et hjulager som ble gåent på turen ellers var den knirkefritt..
Utrolig hjelpsomme folk desse skottene og engelskmennene..ihvertfall de vi traff på.
Ellers vil eg bare anbefale alle som liker langturer om å kjøre i skotland og i england, er utrolige veger og natur.
Sirupsnapp

Post by Sirupsnapp »

Hvordan var værforholdene der borte da? Fine priser? Kan tenke meg der var nok av serverdigheter, er vel flere borger og slott der enn sauer og Loch Ness monster til sammen? :P

Hvilken sykkel kjørte du/dere forresten?
Rape me if I'm wrong - Hakuna Matata

Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
R

Post by R »

Kan ikke skjønne at det skal være noe kult å måtte konse på kjøre på motsatt side av veien. Drittland.
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

R wrote:Kan ikke skjønne at det skal være noe kult å måtte konse på kjøre på motsatt side av veien. Drittland.
Hehe, man kan jo bruke hele veien, som et alternativ, da er det jo samme hvilket land man kjører i ;)

AtW
Speedy Gonzales

Va masse serverdigheter ja. Men dessverre ikkje mer enn sauer..er på tusner vis..helt sinnsykt!

Og det å kjøre på motsatt side var ikkje no problem..de første timene var litt stress men etter en ca 2 dager gikk det helt naturlig

Prisene på mat var billig, bensin like dyrt om ikkje dyrere. hotell og slike ting ligger vel også noe lunne samme pris som her in norge.
Speedy Gonzales

værforholdene var bra..regn 2 dager og overskyet 2. resten var det knall sommer.siste dagene var det såpass varmt at det rant fra ryggen..hehe..
men er noen helt sinnyke veier der borte.. milevis rett fram og ingen humper, sier seg sjølv ka du gjør der 8)

Var i skotland, helt oppe i nord. der kom vi til en laaaang brei vei.
Da svidde han ene som var med oss opp i 295.
Han kjørte en ninja 1200 eller noe sånt..var visst en av verdens raskeste serieprosduserte sykler.slo hayaen sa han..men vet no ikjke helt eg

Eg kjørte en cbr 600 98 fullt opplasta :D
Gikk meget bra, ingen ekstra vibrasjoner eller noe sånt.
Eneste gangen det ble ubehag å kjøre med bagasje var da eg måtte laste ekstra bag oppå alt eg hadde fra før for å få plass til taxfree varenen :?
Cartman

Post by Cartman »

Det er en kunst å kunne pakke riktig ja.. skal selv på en liten langtur (;)) snart.. er viktig å ikke pakke for mye, ting tar større plass etter hvert av en merkelig grunn ;)
Dessuten glemmer mange (du) å sette av plass til eventuelle ting man kjøper underveis...
Hvordan overnattet dere? Telt?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Cartman wrote:Hvordan overnattet dere? Telt?
speedy gonzales 2 wrote:...hotell og slike ting ligger vel også noe lunne samme pris som her in norge.
:)
Jalmar

Post by Jalmar »

Gixxerman wrote:
Cartman wrote:Hvordan overnattet dere? Telt?
speedy gonzales 2 wrote:...hotell og slike ting ligger vel også noe lunne samme pris som her in norge.
:)
Cartman lurte selvfølgelig på om de hadde telt hotellene de overnattet på. :roll:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Cartman

Post by Cartman »

Faen da, hvor er "augo" blitt av [img]http://www.fellesskapet.com/forum/image ... /12[1].gif[/img]
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Det første man blir blind på er blindtarmen,så er det øynene, og siden går det bare slag i slag! :P
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
brap

Post by brap »

Husker du hvilken rute dere kjørte? Var det plenty med svinger og smal vei? Hvilke strekninger var i såfall de feiteste?
Speedy Gonzales

vet ka rute vi kjørte ja men vanskelig å forklare uten å fortelle alle steder for vi kjørte på kryss og tvers..
vi begynte å kjøre sørover iengland.. nesten til wales mener eg det var..så tok vi der der ifra og kjørte litt nord vest og faktsik av og til øst..

kjørte mye fjelloverganger og der er det jo smale svingete veier.eller i landsbygder er det jo og smale veier.

Men når du kommer litt utenfor byene så er det bare helt utrolig for noen veier de har..

Husker et sted, begynte med en liten stigning rett fram, kom til toppen og der var det faen meg en ny en og sånn fortsatt det rundt en 2 mil vil eg påstå.

Fineste veien eg husker var nesten helt i nord skotland.var på veg østover da vi nettopp hadde passert en fjellovergang. og kommer ned på en hovedveg..
stopper med en gammel nedlagt bensinstasjon da vi så det stod rundt en 25-30 mc folk der.

vil mene å tro de stod der for bare en grunn og det var veien etterpå, det er helt utrolig ka en sånn vei gjorde i ingenmannsland.. fin og brei og milevis lang uten noen skarpe svinger..

Det var artig det 8)
Post Reply