Krangletråden

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Krangletråden

Post by Ragnhild »

I forumreglene står følgende
*Skriv på en måte som er respektfull overfor de andre brukerne. Vi tolererer selvfølgelig friske diskusjoner, og har en høy takhøyde på forumet, men vennligst respekter at andre brukere kan ha andre meninger enn deg. Dersom du går så langt som å "skjelle ut", være ufin, eller plage andre brukere, vil dette få følger for deg. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning.
Det står også noe om å respektere Mod'ene, men etter å ha sett hvordan de takler klare brudd på andre forumregler, har min respekt for forumets Mod'er blitt noe redusert.
Andre har brukt begrepet feig om den manglende modereringen av Bimma-bloggen de siste par dagene, men det får stå for den som sa det sin regning.

Starta denne tråden slik at Mod'ene har et sted å flytte meningsutvekslingene som har florert i Bimma-bloggen.
Om de tør å røre den...
For jeg vil som Hr Baron von Waffel gjerne se nye turreferat og bilder fra Bimma. Men de siste sidene i bloggen hennes har satt en effektiv stopper for noe slikt fra henne vil jeg tro.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Krangletråden

Post by KiM »

Nå er jeg ganske ny her inne, så skal ikke markere meg for mye, men er vel egentlig en ganske unødvendig tråd det her. Kan heller bare slette alt (kranglingen that is) som ligger i bloggen (som jeg nå har brukt den siste timen for å lese). Men at damer i deres alder (tør ikke tippe utifra bildene :lol: ) kan klare å lire av dere så mye fiksfakseri er snodig.

Når det er sagt, så fikk jeg egentlig ikke med meg hva bakgrunnen for konflikten(e) var engang...Men trenger heller ikke vite det! Man burde jo gjerne kopiert den "Til yngre brukere..." i Tung MC-forumet og limt det inn andre steder også :-# Jeg har iallefall fått et helt nytt syn på forumet/enkeltpersoner den siste timen :(

Men som "yngre bruker" så forstår til og med jeg at denne tråden bare kommer til å bli krangling...Bedre å bare gi seg mens leken er (noenlunde) god. Men tanken er god, Ragnhild!
ingen KiM, ingen kos
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Krangletråden

Post by Ragnhild »

Enermik, tenkte jo mest på denne tråden som dumpeplass for den smørja som nå ligger på Bimmas blogg.
Men når ikke Mod'ene gjør jobben sin og modererer forumet etter de reglene som er satt opp...
Går ut fra at det er noen som nå tenker på sitatet fra forumreglene lenger opp, og at jeg nå kanskje er farlig nær en eller annen grense.
Mulig jeg er det, men det å la en diskusjon utarte til de grader som i den nevnte bloggen, er etter min mening å ikke gjøre jobben man har påtatt seg som moderator på et nettforum.
Og som jeg har sagt før. Fleiper Pollti med "At du kødder ikke med Pollti" Da er det greit å gi en advarsel, men når et helt kobbel begynner å gå løs på et navngitt forummedlem, da er det fritt fram. Og det handler ikke bare om å respektere forumets regler, det handler om å respektere enkeltmenneskets rett til forsvar mot overgrep. Og det er her jeg mener at Mod'ene har svikta. Totalt.
Og det er litt seint å komme i etterkant å si at man er lei av krangelen som har vært. Har man mulighet til å stoppe en meningsutveksling før den utarter til ren trakkasering, skal man gjøre det. Handler faktisk litt om å respektere seg selv også.

Øverlands dikt fra før siste verdenskrig "Du må ikke sove" er pensum i den norske skolen, og jeg vil tro de fleste av oss kjenner hele eller deler av det. Men hvor ofte tar vi det innover oss?

Du må ikke gå til ditt kjøpmannskap
og tenke på hva der gir vinning og tap!
Du må ikke skylde på åker og fe
og at du har mer enn nok med det!
Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer deg selv!
Jeg roper med siste pust av min stemme
Du har ikke lov å gå der og glemme!
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Shotgunrider
Posts: 73
Joined: 01 Apr 2008 18:31

Re: Krangletråden

Post by Shotgunrider »

Og diktet fortsetter:

Tilgi dem ikke, de vet hva de gjør,
de puster på hatets og ondskapens glør.


Jeg syntes liksom den biten også hørte med.
- Vi er på god vei til å ødelegge det vi har av luft, vann og jordbunn. Det eneste vi tar ordentlig vare på er asfalten. Bill Vaughan
lgbekk

Re: Krangletråden

Post by lgbekk »

Til "alle generelt og ingen spesielt".
Jeg har ikke deltatt i noen av krangle-trådene den senere tid.
Når jeg stakk innom forumet nå fikk jeg bare lyst til å skrive en kort kommentar:
At dere orker !?
Takk, det var det hele.
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Krangletråden

Post by boxer wolf »

Ragnhild wrote:Da er det greit å gi en advarsel, men når et helt kobbel begynner å gå løs på et navngitt forummedlem, da er det fritt fram. Og det handler ikke bare om å respektere forumets regler, det handler om å respektere enkeltmenneskets rett til forsvar mot overgrep.
Det er ikke så mange av dine innlegg den siste tiden jeg har kunnet si meg enig i, men det kan jeg her.

Problemet jeg ser, er at tilnærmet samtlige som har kritisert mitt innlegg (som jeg forventet kritikk for) tydeligvis har synes at det å gå til angrep på enkelte forummedlemmer har vært helt greit, inntil noen tar til motmæle. Men da er det det at det tas til motmæle som kritiseres, ikke det som har gått forut. :-k Det er dette jeg finner mest uakseptabelt.

Jeg er også enig med deg i at moderatorene ikke har gjort en tilstrekkelig jobb. Dersom de hadde slått ned på denne type ting allerede fra i våres, ville de personene jeg har navngitt vært tatt hånd om for lengst.

Slik det er nå, er det de som påpeker den manglende respekten som får kritikk. Men siden du og flere med deg ikke har giddet/villet sette dere inn i det bakenforliggende, ender det med at man skyter budbringeren. Jeg tåler det, men jeg synes jo det vitner om en svært grunn tankegang når de fleste innlegg vurderes som helt enkeltstående, og bakgrunnen for innlegget neglisjeres.

Jeg regner med at jeg også nå taler for døve ører, men jeg er sta nok til å si min mening.

Dette er IKKE en invitasjon til en ny langvarig krangel, det gidder jeg ikke delta i. Men for de som ønsker en rolig diskusjon, kanskje preget av litt ettertanke, er jeg villig til å være med.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Krangletråden

Post by Alas »

boxer wolf wrote: Jeg tåler det, men jeg synes jo det vitner om en svært grunn tankegang når de fleste innlegg vurderes som helt enkeltstående, og bakgrunnen for innlegget neglisjeres.
Et av problemene med et nettfourm er jo at det du skriver tolkes jo ofte som enkeltinnlegg. Det er snakk om en uoverenskomst som går mange måneder tilbake i tid, spredd utover flere tråder. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har fått med meg alt som har blitt skrevet og sagt, det skal noe til. Her kan du gjerne opplyse meg, og kanskje andre og, hva som har gjort at du føler at du må ta til motmæle.

Jeg har fått med meg de siste ukers rabalder, men alt før det som visstnok har ledet opp til rabalderet klarer jeg ikke å finne ut av.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Krangletråden

Post by Speedy Gonzales »

lgbekk wrote:Til "alle generelt og ingen spesielt".
Jeg har ikke deltatt i noen av krangle-trådene den senere tid.
Når jeg stakk innom forumet nå fikk jeg bare lyst til å skrive en kort kommentar:
At dere orker !?
Takk, det var det hele.
:smt023
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Re: Krangletråden

Post by SBtouring »

Pappa'n min er sterkere enn pappa'n din! :D
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Krangletråden

Post by KiM »

boxer wolf wrote:...Men siden du og flere med deg ikke har giddet/villet sette dere inn i det bakenforliggende, ender det med at man skyter budbringeren...
Har vel ikke så mye med at man ikke gidder eller vil, men slik jeg forstår det så er dette noe som har foregått over tid. Og nå er det vel slik at Ulvinnen selv egentlig ikke "vet hva hun har gjort" og Bimma har ikke aktivt deltatt i denne debatten. Så forutenom de 3-4 som har vært ekstremt aktiv i den diskusjonen, tror jeg faktisk ikke andre vet hva dette i bunn og grunn går ut på...Og da blir det til at man ser på enkeltinnlegg slik som Alias sier.

Men da legger jeg denne tråden død for mitt vedkommende. Nå kom forresten regnet til Bergen :evil:
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Petterjacobsen
Posts: 939
Joined: 01 May 2007 09:09
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Location: Gullskogen Vest, Drammen

Re: Krangletråden

Post by Petterjacobsen »

speedy gonzales 2 wrote:
lgbekk wrote:Til "alle generelt og ingen spesielt".
Jeg har ikke deltatt i noen av krangle-trådene den senere tid.
Når jeg stakk innom forumet nå fikk jeg bare lyst til å skrive en kort kommentar:
At dere orker !?
Takk, det var det hele.
:smt023

:smt023 X2

Har holdt meg vekk fra disse diskusjonene, man må lære seg å overse og ignorere enkelte personer og meninger i slike fora. Lett å være tøff bak en PC skjerm (ikke ment til noen, men samtidig til alle).

Ble selv truet med å få bank gjennom et forum. Han skulle komme hjem til meg å gi meg grisejuling. Sa da at han var velkommen til å prøve og etter det hørte jeg aldri noe fra den karen :lol:

Make love, not war! :smt057 :smt056 :smt055 :smt054 :smt060 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Krangletråden

Post by tshansen »

Det er helt sykt så den berømte "ulveflokken" har behov for å trekke dette ut i det vide og breie. La det ligge, la det dø! Ferdig!!!

Har alltid vært imot kutting av ulvebestanden i norge, men akkurat nå er jeg blitt litt for det!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Krangletråden

Post by SoloTwin »

Jeg støtter Ragnhild i å lage en oppsamlertråd til innlegg som har sporet for mye av eller som har havnet feil, eller som folk ikke vil ha i bloggene sine.

Når det gjelder slik som "Men siden du og flere med deg ikke har giddet/villet sette dere inn i det bakenforliggende, ender det med at man skyter budbringeren" så har jeg å si at det "bakenforliggende" som regel ender opp med enda flere bakenforliggende saker, og enda fler bak der.
Og uansett så er det ikke nødvendigvis det bakenforliggende som er det viktigste men hvordan en person agerer der og da, eller oppfører seg urettferdig eller uverdig.

Da blir det som regel to saker;
1- en hvor saken er saken (noe som er mellom den ene og den andre parten),
2 - så den andre som handler om hvordan man oppfører seg ovenfor (den) andre (inneholder lite saklig innhold, og man er mer opptatt av klandre eller belemre andre), og her kan man regne med å få mange reaksjoner.

Her er det ikke alltid lett å se forskjellen.

Men slik jeg ser det er feks - "olje-lekk-guzzi-importør-konkursen" diskusjonen - en diskusjon nr 1 - en sak. (ok, den inneholdt også aspekt av nr 2)
Mens Bimma bloggen (det jeg agerte mot i den) diskusjon nr 2 - en ren klandresak uten egentlig et sak.

Håper denne tråden kan bli brukt til å flytte over innlegg fra andre steder.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Krangletråden

Post by SoloTwin »

LordShaft wrote:Det er helt sykt så den berømte "ulveflokken" har behov for å trekke dette ut i det vide og breie. La det ligge, la det dø! Ferdig!!!

Har alltid vært imot kutting av ulvebestanden i norge, men akkurat nå er jeg blitt litt for det!
Det her er vel også et ganske meningsløst (og krenkende) innlegg, rettet mot noen for kun å såre. For hva er ellers vitsen med en slik uttale?

:(
*sukk*
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Krangletråden

Post by boxer wolf »

SoloTwin wrote: Det her er vel også et ganske meningsløst (og krenkende) innlegg, rettet mot noen for kun å såre. For hva er ellers vitsen med en slik uttale?
Helt enig !

Det er akkurat denne type uttalelser som er den bakenforliggende årsak til det hele. Men en kommentar (eller fem fra f.eks. Lordshaft) har ingen betydning, og kan passere. Problemet blir når det legges på en null bak, og de er ensrettet. Når man i tillegg spør hvorfor, og kun møtes med denne type kommentarer i øket styrke er det at begeret kan renne over for noen og enhver.

SoloTwin: Takk for hjelpen med å få frem poenget. O:)
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Post Reply