gbruaset wrote:Men kan dere tipse meg om bra "kluter" til å vaske lakkerte deler med, og plastdeler, som ikke lager riper?
Når det kommer til å vaske sykkel spyler jeg den godt med såpevann! Gjerne slik de har på bensinstasjoner, men ei zaloflaske og en hageslange gjør underverker det også.
Du sette vannstrålen mot sykkelen og drypper litt zalo inn i strålen. Når du har spylt sykkelen godt, fjernet støv og veiskit, går jeg over hele sykkelen med engangs svamp, da har jeg alltid 2, gjerne slike som inneholder bilshampo, men dette er ikke noe must, hvis du har annet vaskemiddel for hånden. Her funker også zalo godt. Jeg bruker en til sykkelen overflate deler også en til motordeler, og felger. På felger og motordeler kan det sitte ekstra med drit så da bruker jeg gjerne avfetting for å få vekk den verste møkka.
Jeg bruker også høytrykk på sykkelen min, selv om mange andre mener det er FY FY! så ser ikke jeg problemet så lenge du holder litt dyseavstand! du får veldig finkornet vann som rengjør bedre (min erfaring)
Når det kommer til kluter jeg bruker for å tørke rent bruker jeg flike finfibra kluter. Som ikke looer. Gjerne slik som du får kjøpt til polering av sykkel. De er veldig fin å bruke.
Samme er ei gammel t-skjorte eller lignende!
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app