Oppkjøring

Prat om tung MC.
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Oppkjøring

Post by Impervium »

I morgen har jeg oppkjøring. :oops:
Noen tips? :?
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jepp. Stress ned i kveld så hjernen din får tenke på noe annet enn den oppkjøringa en stund. Da stiller du mer utvilt i morgen. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Bruk hodet, dvs vær aktiv med blikket. Vis at du har full kontroll og ser alle stikkveier. Kjør pent, men ikke overdriv eller prøv å imponere... Kjør defensivt, og så mykt som mulig.. stress ned, husk at dette har du gjort mange ganger før.. turen er ikke noe annerledes enn kjøretimene dine, bare med en annen person bakpå. Gjør du en feil, så ikke tenk "nå strøk jeg, jeg kan bare gi opp"... en feil er en feil, og kan ikke gjøres om, men kjører du bra videre viser du kanskje sensor at du takler slike hendelser.. (skrev i bloggen din også, men skrev litt mer her :))
User avatar
haavard.ha
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2005 19:17
Location: Rogaland - Karmøy

Post by haavard.ha »

Jeg hadde oppkjøring i går, og var VELDIG nervøs, men sensor virka utrolig grei, det hjalp meg veldig mye.
Så prøv å ikke være for nervøs, slapp av, og tenk positivt.
Lykke til, du klarer dette! :D :smt023
2001 Aprilia RS 125
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

for å rode deg ned litt kans jeg si at min oppkjøring var en lek. Den varte kort, ca 15 min. Sensor ser fort om du mestrer eller ikke. kjøregården må du heller ikke tenke på, det går så bra ..:) lykke til
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

adoniz wrote:for å rode deg ned litt kans jeg si at min oppkjøring var en lek. Den varte kort, ca 15 min. Sensor ser fort om du mestrer eller ikke. kjøregården må du heller ikke tenke på, det går så bra ..:) lykke til
Jepp, min sensor brydde seg heller ikke så mye om de presise tidene i kjøregården, bare at man mestret ting sånn noenlunde. Som sagt før her, bare å følge med å kjøre normal, jeg var litt nervøs, og nedsyltet av allergi, og kjørte nesten dårligere en jeg noen gang hadde gjort (med untak av de første kjørtimene), og sto allikevel, så det går nok greit (nesten så jeg angrer på at jeg to såpass mange timer :))

AtW
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

ATWindsor wrote:(nesten så jeg angrer på at jeg to såpass mange timer :))

AtW
Jeg også, tok 10 timer jeg husker jeg.. Var nok noen for mye. HAr flere kompiser som kun har tatt det obligatoriske. Står uansett.. :)
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

adoniz wrote:
ATWindsor wrote:(nesten så jeg angrer på at jeg to såpass mange timer :))

AtW
Jeg også, tok 10 timer jeg husker jeg.. Var nok noen for mye. HAr flere kompiser som kun har tatt det obligatoriske. Står uansett.. :)
Jeg har tatt noe over 20 elns.. :oops: :oops: :oops:
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

eg hadde bare det obligatoriske + 1 time mener eg å huske før oppkjøring.

Fikk bra med skryt fra kjørelærer da han sa dette var langt under gjennomsnitt..

Men alt er avhengig av hvor mye du har kjørt før så bruker du bare det obligatoriske med mye kjøring i forvegen eller gjennomsnittet da du ikkje har noe annet en moped for noen år siden er du verken dårligere eller bedre fører selv om du brukte minimums timer..vil eg mene. Det er noe som heter at du lærer ikke å kjøre før du er komt deg ut på vegen aleine..(eller noe sånt)

Ble kanskje litt rot men satser på dere forstår ka eg mener
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

jeg har hatt 3dobbel timer + obligatoriske nå... bare oppkjøring og teori prøva igjen... oppkjøringa er ikke så ille. men teori!!!! haaaaater!!!!
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Takk for tips :)

Nå er klokken rundt 7:22, og klokken 08:30, reiser jeg til "MC-tentamen".
Gleder meg.. og gruer meg.. :roll: :P
Gixxerman

Post by Gixxerman »

speedy gonzales 2 wrote: Fikk bra med skryt fra kjørelærer da han sa dette var langt under gjennomsnitt..
Over du mener ? :lol:
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Gixxerman wrote:Over du mener ? :lol:
Langt under gjennomsnittelig antall timer...
V4 fun
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ah, faen. Tenkte på kommentar til kjøringen hans :oops:
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Glem kommentaren. Det gikk til helvete..
En kan si: Jeg STO dårlig, men jeg STRØK med glans. :D
Les bloggen min for videre informasjon :p Legger til innlegg der snarest om hva jeg strøk på.w
Post Reply