I dag fikk jeg 2 giroer pålydende 9000 kr av skattefuten.. Når ligningen kom så jeg de hadde utelatt utenlandsskatten jeg betalte dermed ble 25.000 i innbetalt skatt borte, med resultat jeg fikk 9000 i restskatt istedet for 16000 tilbake.
Jeg sendte sporenstreks inn en klage til de dagen etter ligningen kom.. den 17. Oktober var det vel. Idag ringte jeg og spurte om de hadde mottatt klagen.
Joda, de hadde de. Men det var opp til 3 mnd behandlingstid, og reglene var slik at restskatten måtte uansett betales innen 3 og 10 november.. Altså 4500 til vært forfall i min situasjon da.
Jeg har ikke de pengene på konto nå så fikk de til å dele opp regningen i flere giroer. Ja da det skulle også gå greit.. Men da måtte jeg skjønne at det kom til å løpe på renter på de pengene..

Fy faen ( unnskyld språket ) men her skylder de meg 16000 kr.. også krever de RENTER av meg på et beløp jeg må betale til de BARE pga av de ikke fikk ligningen min rett i første omgang!!

Da skulle jeg vel heller fått mer renter tilbake på hva de skylder meg eller hva??!?
:smt091